شروع جشنواره نقاشی دیواری از شهریورماه

شهردار صالح‌آباد به صورت رسمی از اجرای ۱.۵۰۰ متر نقاشی دیواری بر روی ۴۳ دیوار در شهر صالح‌آباد با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیون تومان خبر داد. به گزارش “فردای همدان”، علیرضا فعله‌گری با بیان اینکه شهرداری‌ ویترین خدمات نظام به مردم هست، اظهار کرد: مردم محیط زندگی خود از جمله مبلمان شهری را کاملاً حس […]

شهردار صالح‌آباد به صورت رسمی از اجرای ۱.۵۰۰ متر نقاشی دیواری بر روی ۴۳ دیوار در شهر صالح‌آباد با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش “فردای همدان”، علیرضا فعله‌گری با بیان اینکه شهرداری‌ ویترین خدمات نظام به مردم هست، اظهار کرد: مردم محیط زندگی خود از جمله مبلمان شهری را کاملاً حس می‌کنند که این موضوع بار مسئولیت شهرداری‌ها را بیشتر می‌کند.

 

وی همچنین افزود: از مسئولان ارشد استان و کشور درخواست داریم که جدی‌تر و بیشتر به مردم مناطق کم‌برخوردار خدمات ارائه دهند.

 

این شهردار جهادی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی نقاشی دیواری در شهر صالح‌آباد گفت: این مهم به کمک اساتید گروه هنر دانشگاه بوعلی و دانشگاه‌های استان رقم خورده است؛ که با برنامه ریزی ویژه با کمترین هزینه طراحی شده و بزودی برگزار می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه دیوارها به صورت حرفه‌ای نقاشی خواهند شد، خاطرنشان کرد: این فرصت در اختیار گروه‌های جوان و دانشجویی قرار خواهد گرفت که شهرداری‌های بزرگ این امکان را به آنها نمی‌دهند؛ ما این امکان را به جوانان دادیم که طرح‌های ‌بروزی را با توجه به اقلیم منطقه‌ای ارائه کنند.

 

فعله‌گری کامیونداران را نیز بخاطر داشت و با اشاره به ظرفیت‌های شهر، اظهار کرد: بیش از هزار دستگاه کامیون در این شهر فعالیت دارند که به نسبت جمعیت، اتفاق منحصر به فردی در ایران و بلکه دنیاست؛
البته مطرح کردن این مهم و اجرای برنامه‌هایی در این خصوص نیاز به کمک اصحاب رسانه و مدیران ارشد استان دارد.

 

وی با بیان اینکه طرح شهر کامیون در حال مطالعه و جانمایی است، گفت: در جلسه‌ای با حضور استاندار این موضوع مطرح خواهد شد که کار بزرگی برای مردم منطقه و استان و ورودی استان با ساماندهی ورودی شهر و ایجاد اشتغال خواهد بود.

 

فعله گری در ادامه بیان کرد: برای دعوت از ۹ استان‌ همجوار و استان‌های تهران و البرز نیز نامه و پوسترجشنواره ارسال و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

وی با اشاره به تقویم زمان‌بندی جشنواره، افزود: آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار 15 مردادماه و ارائه آثار در قالب لوح فشرده و پرینت 22 مردادماه خواهد بود؛ داوری آثار نیز 26 مردادماه انجام می‌شود.

 

فعله‌گری انتخاب آثار بخش اجرایی و شروع کارگاه‌های عملی را از اول تا 15 شهریورماه دانست و تصریح کرد: 20 شهریورماه نیز اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد؛ به تمام ارائه‌کنندگان طرح 100 هزار تومان ورودی داده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه به پنج اثر منتخب در بخش اجرایی 500 هزار تومان به هر اثر اهدا خواهد شد، ادامه داد: جوایزی نیز به سه اثر برگزیده اهدا خواهد شد که نفر و یا گروه اول 5 میلیون تومان، نفر و یا گروه دوم 4 میلیون تومان و نفر یا گروه سوم 3 میلیون تومان دریافت خواهند کرد؛ مجموع جوایز این جشنواره در بخش آثار برگزیده 12 میلیون تومان خواهد بود.

 

شهردار صالح‌آباد با اشاره به موضوعات جشنواره خاطرنشان کرد: این دیوارنویشی در زمینه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعت دیوار نویسی انجام خواهد شد و تا جایی که ممکن است دست هنرمندان را باز خواهیم گذاشت؛ از تجربیات شهر همدان استفاده می‌کنیم و با شناسایی نقاط ضعف‌ها، کارها را کامل‌تر و با حضور افراد صاحب‌ فن اجرا خواهیم کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید در هر جایگاهی کار خود را خوب انجام دهیم، یادآور شد: باید کار را به کاردان بسپاریم تا کارها به بهترین نحو انجام شود، در خصوص برپایی این جشنواره نیز از ظرفیت اساتید دانشگاه بوعلی و دانشجویان استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/