واگذاري مسئوليت به جوانان از افتخارات دولت تدبير است

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار همدان گفت: توجه ويژه به بحث اشتغال، مسکن، ازدواج و واگذاري مسئوليت ها به جوانان از افتخارات دولت تدبير و اميد است. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” سيد سعيد شاهرخي روز سه شنبه در ستاد ساماندهي امور جوانان استان همدان افزود: برنامه هاي حوزه جوانان بايد درست، مستمر و […]

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار همدان گفت: توجه ويژه به بحث اشتغال، مسکن، ازدواج و واگذاري مسئوليت ها به جوانان از افتخارات دولت تدبير و اميد است.

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” سيد سعيد شاهرخي روز سه شنبه در ستاد ساماندهي امور جوانان استان همدان افزود: برنامه هاي حوزه جوانان بايد درست، مستمر و دقيق اجرا شود و جوان باوري را در جامعه نهادينه کند.
وي اضافه کرد: جوان باوري در جامعه بايد به حدي برسد که هر جا جواني پاي کار آمد زمينه بهره گيري و استفاده بهينه از توانايي او با اعتماد کامل و علاقه، فراهم شود.
شاهرخي ادامه داد: وقتي به اثر گذاري جوانان در مقاطع مختلف تاريخي در نظام جمهوري اسلامي نگاه مي کنيم بيشتر به نقش اثرگذار توانايي هاي جوانان در عرصه هاي مختلف پي مي بريم و اين امر وظيفه مسئولان را سنگين تر مي کند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار همدان اضافه کرد: شجاعت، جسارت و توانايي فکري جوانان در همه عرصه ها تاثير گذار است به طور مثال در حوزه سياسي روحيه استکبار ستيزي حرکت هاي دانشجويي نقش برجسته اي در شکل گيري و پيروزي انقلاب اسلامي داشت و دردوران دفاع مقدس نيز جوانان به خوبي نقش آفريني کردند.
شاهرخي بر ارزيابي مستمر و کيفي برنامه هاي ارگان ها و سازمان هاي اجرايي استان در حوزه امور جوانان تاکيد کرد و گفت: از همه اعضا و بخصوص آقاي استاندار که باعث افتخار استان شدند و رتبه سوم را در حوزه جوانان در کشور کسب کرديم، قدرداني مي کنم، تاکيد استاندار بر بنده اين است که از ميدان دادن به جوانان غفلت نشود
وي افزود: در جلسه امروز برنامه ششم توسعه مرور شد تا بدانيم در استان در حوزه جوانان بر اساس اين برنامه کجا هستيم و به کجا بايد برسيم، سند آماده شده و در اين جلسه تصويب مي شود و همه دستگاه هايي که از دولت بودجه دريافت مي کنند بايد نقش آنها در برنامه ششم ديده شود و معيار ارزيابي عملکردها من بعد اين شاخص ها خواهد بود
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار همدان ادامه داد: ساز و کاري براي کيفيت بخشي برنامه ها انديشيده شود و نظارت و ارزيابي مستمر بر برنامه در دستور کار قرار گيرد و گزارش داده شود
شاهرخي اظهار داشت: دستگاه هاي مرتبط با حوزه مسکن و اشتغال در جلسه آينده گزارش ارائه و برنامه خود را بياورند، در آخرين گزارش اشتغال ايجاد شده در استان نزديک 29هزار نفر است
وي تصريح کرد: از افتخارات دولت اين است که به حوزه جوانان نگاه ويژه اي دارد و در امر ازدواج هم توجه ويژه اي داشته است و هر ساله نسبت به سال قبل افزايش قابل توجهي داشته و ميزان و تعداد تسهيلات رشد بسياري داشته است
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار خاطرنشان کرد: پرداخت تسهيلات ازدواج توسط بانک هاي استان در 4ماهه نخست سال 97نسبت به 4ماهه نخست سال 96رشد 88درصدي داشته و تسهيلات پرداختي ازدواج از 65ميليارد تومان در 4ماهه نخست سال 96به 123ميليارد تومان در سال 97افزايش داشته است و 8236فقره تسهيلات ازدواج در 4ماهه نخست سال97 پرداخت شده است
شاهرخي بيان داشت: در حال حاضر محدوديتي در تامين اعتبار وام هاي ازدواج زوج هاي جوان وجود ندارد و بانک هاي عامل نيز مي توانند در حوزه اختيارات خود شرايط تکميل پرونده متقاضيان و معرفي ضامن را تسهيل بخشند.

** فعاليت 509 هيات ورزشي همدان براي غني سازي اوقات فراغت جوانان

مديرکل ورزش و جوانان استان همدان نيز گفت: در تابستان امسال 196 هيات ورزشي در بخش بانوان و 313 هيات ورزشي در بخش آقايان در راستاي غني سازي اوقات فراغت جوانان فعال هستند.
رسول منعم افزود: همچنين 809 کلاس ورزشي ويژه بانوان و 973 کلاس ويژه آقايان در تابستان امسال برگزار مي شود و 27 هزار و 568 نفر از بانوان و 41 هزارو 545 نفر از آقايان در تابستان امسال زير پوشش برنامه هاي ورزشي اوقات فراغت هستند.
وي با بيان اينکه 933 مربي خانم و يک هزار و 72 مربي آقا در برنامه هاي ورزشي تابستان امسال مشارکت دارند اظهار داشت: 882 مکان ويژه بانوان و يک هزارو 136 مکان ويژه آقايان در تابستان امسال در راستاي غني سازي اوقات فراغت جوانان به علاقه مندان حوزه ورزش استان همدان خدمات دهي مي کنند.
گفتني است؛ در اين نشست، اداره کل تبليغات اسلامي استان به عنوان دستگاه برتر در حوزه فرهنگي ، اداره کل آموزش و پرورش در حوزه علمي و آموزشي،اداره کل بهزيستي در حوزه خدماتي و مهارتي و صدا و سيما در حوزه تبليغات و اطلاع رساني به عنوان دستگاه هاي برتر در حوزه غني سازي اوقات فراغت جوانان در تابستان 96 تقدير شدند.
استان همدان با حدود يک ميليون و 738 هزار و 234 نفر جمعيت 2.2 درصد از جمعيت کشور را در خود جاي داده و داراي بيش از 600 هزار جوان است.