400 میلیارد تومان اعتبار پروژه های همدان

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در مراسم تجلیل از خادمان طرح استقبال از بهار 97 از 400 میلیارد تومان اعتبار پروژه های همدان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این مراسم که عصر دوشنبه در تالار فجر همدان برگزار شد گفت: بیشتر شهرداری‌ها در تأمین بودجه دچار مشکل شده‌اند اما […]

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در مراسم تجلیل از خادمان طرح استقبال از بهار 97 از 400 میلیارد تومان اعتبار پروژه های همدان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این مراسم که عصر دوشنبه در تالار فجر همدان برگزار شد گفت: بیشتر شهرداری‌ها در تأمین بودجه دچار مشکل شده‌اند اما در شهر همدان امسال 400 میلیارد تومان پروژه طبق جدول زمان‌بندی تحویل مردم همدان خواهد شد.

ابراهیم مولوی با قدردانی از وحدت و همدلی مدیران دستگا‌ه‌های مختلف و کمک برای رسیدن به شهری ایده‌آل اظهار کرد: همه باید همدلانه این کهن شهر را برای رسیدن به بهترین جایگاه ممکن یاری کنند.

وی به افزایش مسافران در نوروز امسال اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه ستاد تسهیلات سفر که مجموعه‌ای از همه اداره‌ها، نهادها و ارگان‌ها و نیز مجموعه پیشگیری و رفع سد معبر شهری بود، به بهترین شکل با یکدیگر همکاری کردند و توانستند رضایت شهروندان و مسافران را به دست آورند.

مولوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در گذشته بازار همدان به عنوان بارانداز منطقه غرب کشور مطرح بود، خاطرنشان کرد: قبلاً یکی از نقاط ضعف ما این بود که گردشگر‌ها مدت کمی در همدان حضور داشتند ولی خوشبختانه با اقدامات خوبی که صورت گرفت، زمان حضور مسافران در همدان افزایش یافت.

* شهردار همدان: امسال شهروندان از حضور در شهر لذت می‌برند

شهردار همدان هم در این مراسم گفت: خوشبختانه با تصمیم‌گیری‌های خوب و تأثیرگذار اعضای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری، در جمع آوری مشاغل مزاحم اقدامات قابل تقدیری صورت گرفته است.

عباس صوفی افزود:‌ تحقق شهری متمایز، آرام و امن مستلزم کار گروهی است و اگر شهرداری بخواهد به تنهایی وارد شود، موفق نخواهد شد.

صوفی با تأکید بر اینکه می‌بایست با همگرایی، هم فکری و تفکر سازنده به موفقیت دست پیدا کنیم، اظهار کرد: با توجه به رشد 40 درصدی بودجه عمرانی امسال شاهد سالی خواهیم بود که مردم از حضور در شهر لذت می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات برای مردم همدان بسیار کم است و ما می‌بایست تلاش‌های بیشتری داشته باشیم تا این شهر به جایگاه فاخر خود در ایران و جهان دست پیدا کند.

شهردار همدان با بیان اینکه امسال با مشارکت همه دستگاه‌ها شاهد سالی متفاوت از سال‌های دیگر بودیم و تمامی سازمان‌ها و معاونت‌های مختلف شهرداری در این امر سهیم بودند، از همکاری‌های استانداری، فرمانداری، شورای اسلامی شهر و همهاعبت دستگاه‌ها قدردانی کرد.

وی به ساماندهی محیط گردشگری گنجنامه هم اشاره کرد و گفت: در ارتباط با جمع آوری بساط گستران گنجنامه اگر کمک و همکاری دستگاه قضایی، کارکنان انتظامی و اداره رفع تخلفات شهرداری و معاونت خدمات شهرداری نبود، شاهد این نظم و تداوم آن در این مکان گردشگری نبودیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تصمیم‌گیری‌های خوب و تأثیرگذار اعضای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری، در بحث جمع آوری مشاغل مزاحم اقدامات قابل تقدیری صورت گرفته است همچنین در بلوار ارم شهروندان به زودی شاهد امکانات خوبی خواهند بود و فضاسازی مناسبی در این زمینه صورت می‌گیرد.

* علی‌ضمیر: جمع‌آوری مشاغل مزاحم و دامداری‌های غیرمجاز در منطقه خضر

در ادامه معاون خدمات شهری شهردارهمدان هم گفت: ما در حوزه معاونت خدمات شهری سعی کردیم تا با برنامه‌ریزی در جهت اجرای راهبردهایی که از سمت شهردار و شورای شهر تدوین شده، بتوانیم کارهای اثرگذاری انجام دهیم.

وحید علی‌ضمیر با اشاره به جمع‌آوری بساط گستران گنجنامه، افزود: در روز دوم فروردین ماه امسال به دستور شهردار همدان و با زحمات مدیریت پیشگیری اتفاق بزرگ رقم خورد و تداوم آن تا به امروز موجب شده تا فضای مناسب و قابل قبولی را در یکی از مناطق مهم شهر همدان، شاهد باشیم.

علی‌ضمیر همچنین به جمع‌آوری مشاغل مزاحم و دامداری‌های غیرمجاز در منطقه خضر اشاره و عنوان کرد: فعالیت دامداری‌های غیرمجاز در این منطقه موجب نارضایتی مردم شده بود که با زحمات اعضای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و تلاش سایر دستگاه‌ها این دامداری‌ها بسته شد.

وی همچنین به فضاسازی شهر در ایام نوروز و فصل بهار اشاره کرد و گفت:‌ امسال 4.5 میلیون بوته گل در شهر کاشته شد.

علی ضمیر ادامه داد: خوشبختانه در پایان سال گذشته به خاطر مباحث آموزش شهروندی کمترین حواشی و آسیب‌ها را در روزهای پایانی سال نسبت به سال گذشته شاهد بودیم که لازم است از مسؤولان آتش نشانی قدردانی کنیم.

* گردان: خرید 30 دستگاه اتوبوس ترن باس برای همدان

رئیس کمسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه شورا سیاست‌گذار مجموعه شهرداری است، گفت: یکی از سیاست‌هایی که شورا تدوین کرده، مسئله انسان محوری است، لذا در شهر همدان می‌بایست فضاسازی‌های مناسب برای تردد و تعاملات اجتماعی افراد در بستر آرامش فراهم شود.

کامران گردان با اشاره به اینکه در طرح استقبال از بهار اقدامات خوبی صورت گرفت، افزود: دربازدیدهای میدانی که در ایام نوروز و تعطیلات از شهر انجام شد، مسافران از همدان به عنوان شهری امن، زیبا و تمیز و مردمانی میهمان نواز یاد کردند.

گردان از خرید 30 دستگاه اتوبوس ترن باس برای همدان خبر داد و گفت: پارسال چهار و نیم میلیارد تومان توسط شهرداری به حساب کارخانه سازنده اتوبوس واریز شد، ولی متأسفانه به دلیل تحریم‌ها و مسائل و مشکلاتی که پیش آمد نتوانستیم اتوبوس‌ها را تحویل بگیریم، اما طبق قول‌هایی که گرفتیم مقرر شد تا آخر شهریورماه حدود30 دستگاه اتوبوس ترن باس وارد ناوگان حمل و نقل همدان شود.

وی همچنین به تبدیل تاکسی‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: به دستور وزیر صنعت وبگاهی برای خرید تاکسی برای ما باز شد.

گردان در ادامه افزود: طرحی برای بلوار ارم تهیه شده که علاوه بر آنکه از تصادفات در این منطقه می‌کاهد، موجب می‌شود تا با استفاده از امکانات گردشگری شهروندان از بودن در این مکان لذت ببرند.

وی یادآور شد: روزانه 40 خودرو به خودروهای شهر همدان اضافه می‌شود اما خوشبختانه شاهد ترافیک روان در شهر هستیم.

وی تصریح کرد: شهرداری در زمینه برگزاری رویداد همدان 2018، وظیفه تبلیغات و فضاسازی را بر عهده دارد و تا به امروز اقدامات خوبی به خصوص در ورودی‌های شهر صورت گرفته است.

* قره‌باغی: همه فضاهاسازی‌ها و زیرساخت‌های شهر باید دارای پیوست فرهنگی باشد

عضو کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها هم گفت: آسایش و امنیت شهر مرهون تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف به خصوص انتظامی و قضایی است.

حسین قره‌باغی با اشاره به اینکه همدان شهری در حال توسعه و سرآمد است، افزود: همه زیر ساخت‌ها و فضاهایی که شهرداری ایجاد کرده، باید پیوست فرهنگی، اجتماعی داشته باشد تا مردم به آرامش دست یابند.

قره‌باغی با اشاره به اینکه سیاست و راهبرد این کمیسیون مبنی بر این است که زیر ساخت‌هایی برای جابه جایی مشاغل مزاحم ایجاد کند، تصریح کرد: متأسفانه زمان زیادی از اقداماتی که برای ایجاد این زیر ساخت‌ها باید صورت می‌گرفت، گذشته و ضروری است به آن توجه شود.

وی به وضعیت گردشگری همدان هم اشاره کرد و از حضور کارتن به دست‌ها در ورودی و خیابان‌های شهر انتقاد کرد و گفت:‌ متأسفانه در شهر همدان که ازگذشته به عنوان باغ شهر معروف بوده شاهد تخریب باغ‌ها توسط افراد سودجو هستیم که ضروری است هر چه زودتر برای رفع این مشکل نیز اقدام شود.

در این مراسم از همه دستگاه‌های نظامی، انتظامی، قضایی، فرمانداری، استانداری، حفاظت محیط زیست، مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری به همراه کارکنان رفع سد معبر و… با اهداء لوح و هدایایی قدردانی شد.