آغاز جشنواره عکس شهروند برگزیده همدان

رئیس جشنواره شهروند برگزیده همدان از برگزاری جشنواره عکس شهروندان برگزیده از 25 تیر ماه تا 15 مرداد ماه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” حمید بادامی نجات در نشست خبری جشنواره عکس شهروندان برگزیده، با بیان اینکه حدود پنج ماه از آغاز این جشنواره می‌گذرد، عنوان کرد: این جشنواره در راستای تقویت زیر بنای […]

رئیس جشنواره شهروند برگزیده همدان از برگزاری جشنواره عکس شهروندان برگزیده از 25 تیر ماه تا 15 مرداد ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” حمید بادامی نجات در نشست خبری جشنواره عکس شهروندان برگزیده، با بیان اینکه حدود پنج ماه از آغاز این جشنواره می‌گذرد، عنوان کرد: این جشنواره در راستای تقویت زیر بنای مدیریت شهری برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه نزدیک به یک هزار ثبت نام در وبگاه جشنواره شهروند برگزیده انجام شده، گفت: بعد از پالایش پرونده‌ها 700 نفر به صورت خود اظهاری و معرفی دستگاه‌ها و افراد باقی ماندند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه 700 پرونده تکمیل شد، ابراز کرد: پرونده‌ها پس از بررسی‌ها به 170 پرونده رسید و در 20 جلسه داوری مورد بررسی قرار گرفت و اکنون در مراحل پایانی است و با افرادی که شانس انتخاب شدن دارند از نزدیک گفتگو می‌کنیم و سپس به آنها امتیاز می‌دهیم. بادامی نجات با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره شهروند برگزیده سوم شهریور ماه، همزمان به هفته همدان است، تصریح کرد: شهروندان در شش دسته اقشار، شهروند فعال در محیط زیست و انرژی تجدیدپذیر، نواحی، شایسته تقدیر و شهروند افتخاری انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه درکنار جشنواره بخش‌های جنبی نیز برگزار می‌شود، اظهار کرد: مهمترین هدف ما از برگزاری این جشنواره آموزش شهروندی است که هر یک از شهروندان می‌توانند به عنوان شهروند نمونه ظاهر شوند و با ارتقا فرهنگ شهروندی هزینه‌ها از روی دوش مدیریت شهری کم می‌شود.

بادامی نجات از برگزاری جشنواره عکس شهروند برگزیده به صورت استانی خبر داد و عنوان کرد: برای برگزیدگان آن جوایزی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه از شبکه‌های اجتماعی می‌توان در راستای ارتقا فرهنگ شهروندی استفاده کرد، گفت: تعداد خانم‌های داوطلب برای شهروند برگزیده کم نیست همچنین بیشترین انتخاب در بخش فعالان مدنی بوده که در انتهای جشنواره 60 نفر انتخاب می‌شوند.

*شهردار همدان: تبیین رفتار شهروندی یکی از مؤلفه‌های مهم در مدیریت شهری

شهردار همدان نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم در مدیریت شهری تبیین رفتار شهروندی در حوزه‌های مختلف است، اظهار کرد: برای آموزش شهروندی بسیار اهمیت قائل هستیم و برگزاری جشنواره شهروند برتر بسیار دارای اهمیت است.

عباس صوفی با اشاره به اینکه معرفی این چنین شهروندانی مؤلفه‌هایی در حوزه شهروند خوب است و اتفاقات خوبی در این راستا انجام می‌شود، گفت: همه کارهای عمرانی و اقدامات طوری است که فرهنگ شهری را اجرا کنیم و شهروندان در کنار مدیریت شهری، شهر خوب و قابل زندگی بسازند. وی با بیان اینکه وظیفه شهرداری تقدیر از شهروندان برگزیده است، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره یکی از کارهای موفق شهرداری می‌تواند باشد.

شهردار همدان با اعلام اینکه در کنار شهروند برگزیده شهروندان افتخاری نیز معرفی می‌شوند، ابراز کرد: کسانی که برای همدان زحمت کشیدند نیز انتخاب می‌شوند و برگزاری آن در روز همدان به این روز معنا می‌دهد.

صوفی تصریح کرد: شاید سال اول ضعف‌هایی در این برنامه وجود داشته باشد اما مهم این است که این اتفاق خوب شروع شده است و جشنواره عکس شهروندان برگزیده هم برگزار می‌شود و قسمت اصلی کار تمام شده و امیدواریم اجرای خوبی داشته باشیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز با بیان اینکه وظیفه ذاتی مدیریت شهری تکریم از شهروندان است، عنوان کرد: انتخاب شهروند برگزیده الگو می‌شود و هر شهروند برگزیده یک سرمایه اجتماعی است.

سعید خوشبخت با اشاره به اینکه عکس، پدیده‌های اجتماعی و فرهنگی را به خوبی بیان می‌کند، اظهار کرد: یکی از نقاط عطف شهروندان برگزیده، این موارد است و عکس‌های شهروند برگزیده به عنوان الگوهای شهروندی در مجموعه عین القضات به نمایش گذاشته می‌شود و در فرصت مناسب در پیاده راه بوعلی و میدان امام(ره) در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

دبیر جشنواره عکس شهروند برگزیده، هم در ادامه با بیان اینکه اهم موضوعات جشنواره عکس شهروندان برگزیده شامل اقدامات شهروندان عادی برای شهر بهتر، قانون مداری، رعایت حقوق شهروندان، مشارکت شهروندی و شهروندان مسؤولیت پذیر، استفاده از سامانه حمل و نقل عمومی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، و… است، عنوان کرد: موضوع دیگر در این جشنواره به تصویر کشیدن رفتار شاخص شهروندی از نگاه عموم مردم است.

لیلا یوسفی با اعلام اینکه بخش عکاسی با تلفن همراه نیز جزء جشنواره بوده، گفت: شهروندان می‌توانند آثار خود را به صورت نامحدود ارسال کنند زیرا شهروندان عادی هم می‌توانند دیدگاه عادی را به تصویر بکشند.

وی بیان کرد: افرادی که در بخش دوربین حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای در جشنواره شرکت می‌کنند می‌توانند تا 10 عکس به جشنواره ارسال کنند.  وی با بیان اینکه انتشار فراخوان جشنواره 25 مرداد ماه است، گفت: برگزاری کارگاه عکاسی برای تلفن همراه از جمله برنامه‌ها است و آخرین مهلت ارسال آثار 15 مرداد ماه است.

در پایان این نشست از اعلان جشنواره عکس شهروندان برگزیده، رونمایی شد، این اعلان نمادی از استان همدان است.