همدان رتبه دوم کشور در عرصه تولید محصولات کشاورزی را دارد

گروه اقتصاد: قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه همدان رتبه دوم کشور در عرصه تولید محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده، گفت: همچنین در ارزش افزوده همدان با عدد 29.4% استان های همجوار با عدد 14.5% و کل کشور با 12.6% رقم قابل توجهی به خود اختصاص داده است.   […]

گروه اقتصاد: قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه همدان رتبه دوم کشور در عرصه تولید محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده، گفت: همچنین در ارزش افزوده همدان با عدد 29.4% استان های همجوار با عدد 14.5% و کل کشور با 12.6% رقم قابل توجهی به خود اختصاص داده است.

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، رضا عباسی در اولین جلسه توانمندسازی بانوان روستایی وعشایری به مشارکت فعال زنان در کشاورزی اشاره و اظهار کرد: همدان در بخش کشاورزی فعالیت های مثبتی انجام داده است  که این فعالیت ها رامدیون تلاش گران عرصه کشاورزی هستیم.

وی بیان کرد: 90 % نیازهای غذایی کشور به صورت داخلی است و این موفقیت به تلاش کشاورز برمی گردد که بانوان نیز در این موفقیت سهم بسزایی داشته اند.

قائم مقام سازمان و مدیر تعاون روستایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: درسال92 درسطح استان همدان 4.5 میلیون تن محصول کشاورزی تولید شده است و امسال باتوجه به میزان افزایش نزولات آسمانی این میزان به5 تن هم رسیده است.

عباسی در ادامه گفت: امسال تویسرکان با توجه به بارش 600 میلی متری که داشته است موفق به تولید 4 تن جو شده که عددی قابل توجه است.

وی با بیان اینکه همدان رتبه دوم کشور درعرصه تولید محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده، اضافه کرد: همچنین در ارزش افزوده همدان باعدد 29.4% استان های همجوار با عدد 14.5% و کل کشور با 12.6% رقم قابل توجهی به خود اختصاص داده است.

قائم مقام سازمان و مدیر تعاون روستایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به رتبه دوم کشوری در تولید محصول جو و رتبه دهم تولید محصولات کشاورزی درکشور و رتبه یکم منطقه ای، ابراز کرد: کشاورزانی در استان حضور دارند که دارای رتبه های کشوری هستند و در سال اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی دارای عملکرد خوبی بوده است.