تسریع در اجرای طرح جداره سازی پیاده راه بوعلی

رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل وترافیک شورای اسلامی شهر همدان بر تسریع در اجرای طرح جداره سازی پیاده راه بوعلی تاکید کرد. به گزارش “فردای همدان”،  کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل وترافیک و محیط زیست شورا که در دفتر مدیریت سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری برگزار […]

رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل وترافیک شورای اسلامی شهر همدان بر تسریع در اجرای طرح جداره سازی پیاده راه بوعلی تاکید کرد.

به گزارش “فردای همدان”،  کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل وترافیک و محیط زیست شورا که در دفتر مدیریت سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری برگزار شد، افزود: طرح جداره سازی پیاده راه بوعلی که توسط شهرداری تهیه و مورد تاکید اعضای شورا بوده اما هنوز اجرایی نشده است که شهرداری باید با عزمی جدی در این زمینه وارد شود.

گردان با اشاره به بودجه هنگفتی که برای طرح پیاده راه بوعلی هزینه شده و با اشاره به پیش رو بودن رویداد همدان  2018  تاکید کرد: برای حفظ پیاده راه و فضای ایجاد شده باید طرح جداره سازی ها شروع شود چرا که این امر در زیباسازی شهر برای رویداد همدان 2018 نیز بسیار تاثیرگذار است.

وی ضمن تشکر از زحمات مجموعه سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری همدان، اظهار کرد: با مدیریت جدید انتظار می رود شاهد تحولات و نوآوری هایی در سطح شهر از لحاظ سیما و منظر و فضای سبز شهر باشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اقدامات انجام شده در امر فضای سبز سطح شهر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کاشت گونه های مختلف فصلی از جمله گلهای اطلسی، آبیاری قطره ای و حذف یا کاهش چمن در برخی از فضاها اقدام ارزشمندی بود که قابل تقدیر است.

گردان همچنین ساخت و نصب المانهای فاخر و ماندگار در سطح شهر را ضروری برشمرد و یادآور شد: با توجه به اینکه همدان در سطح جهان با المان آرامگاه بوعلی شناخته شده است، لازم است امروز نیز المانی بروز و جدیدی احداث شود تا برندی برای پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین باشد.

وی در ادامه به طرح بهنام (برند همدانی، نماد افتخار ملی)  اشاره کرد و افزود: با توجه به نام‌گذاری امسال به عنوان ” سال حمایت از کالای ایرانی” از سوی مقام معظم رهبری و جایگاه ویژه شورای اسلامی شهر، شهرداری همدان و سازمان‌های وابسته به عنوان نهادهای اثرگذار و مرتبط با بدنه جامعه، اعضای شورا در راستای تحقق عینی اهداف، “افزایش سطح کیفی تولیدات استان”، “کاهش نرخ بیکاری”، “افزایش تولید ناخالص داخلی” و “رونق کسب و کارهای بومی استان همدان” را در قالب اجرای طرح “بهنام” اعلام کردند.

وی اضافه کرد: طرح بهنام برای اجرا به شهرداری ابلاغ شده اما اقدام خاصی صورت نگرفته و می طلبد در اجرای آن سرعت عمل داشته باشند.

* ضرورت توجه به فضای سبز محلات

نایب رئیس شورای اسلامی شهرهمدان هم گفت: با توجه به بحران آب، می طلبد تا حد امکان تمامی فضاهای سبز شهر به سیستم آبیاری قطره ای مجهز شوند و در صورت کمبود منابع مالی روند تجهیز را حداقل هر ساله درصدی افزایش داد.

علی فتحی به جایگاه همدان در سطح کشور و داشتن عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین اشاره کرد و افزود: متاسفانه فضای سبز محلات به فراموشی سپرده شده می طلبد برای داشتن شهری سبز به این مقوله در محلات توجه شود.

رئیس کمیسیون نطارت، حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در بخش فضای سبز همدان اخیرا اقدامات ارزشمندی صورت گرفته که قابل تقدیر است، گفت: امروز با توجه به بحران آب مصرف و مدیریت آب بسیار حائز اهمیت است و باید رعایت شود.

سید مسعود عسگریان استفاده از آبیاری تحت فشار در فضای سبز را ضروری دانست و اضافه کرد: باید از تجربه دیگر شهرهای کشور در این زمینه استفاده کرده و از تردد تانکرهای آب برای آبیاری فضای سبز کاست.

لزوم اجرای طرح بهنام در حمایت از تولید داخلی

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری شورای اسلامی شهرهمدان نیز در این جلسه با تاکید بر اجرای طرح بهنام توسط شهرداری، اظهار کرد: شهرداری در این راستا علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان در استفاده از فضاهای تبلیغاتی باید تولید محتوا نیز داشته باشد.

نرگس نوراله زاده به نامگذاری سال جاری به عنوان سال حمایت از تولید ایرانی گفت: مدیریت شهری در حوزه وظیفه خود برای حمایت از تولید داخلی و بومی در زمینه اطلاع رسانی نیز باید وارد  شده و با تولید محتوا درزمینه فرهنگ سازی مصرف کالای داخلی گام بردارد چرا که در این راستا بصورت غیر مستقیم از تولیدکننده و کالای داخلی حمایت می شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: برای موفقیت در سازمان سیما منظر و فضای سبز، مدیریت باید حضور میدانی از سطح شهر داشته باشد.

اکبرکاوسی امید به نامتعارف بودن بعضی از دیوارنویسی ها و اغتشاشات بصری ایجاد شده در برخی از نقاط شهر اشاره کرد و افزود: با اقدامی جهادی باید این جداره ها امحاء و پاکسازی کرد.

مرکز جامع گل و گیاه در همدان احداث می شود

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز گفت: با توجه به اینکه در بحث آبیاری فضای سبز بر استفاده از پس آبها تاکید شده استفاده از پس آب کارخانجات خوش نوش و کیوان پس از تصفیه در دستور کار ما قرارگرفته است.

وحید علی ضمیر با بیان اینکه قنوات سطح شهر همدان ظرفیت خوبی برای تامین آب فضای سبز است، افزود:  این موضوع در دستور کار ما قرار گرفته که در این راستا مطالعات قنوات را امسال عملیاتی خواهیم کرد.

علی ضمیر همچنین از احداث مرکز جامع گل و گیاه در آینده ای نزدیک خبرداد و اضافه کرد: برای اجرای این مرکز با تمامی امکانات و تجهیزات لازم دیده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان از جمع آوری سه هکتار چمن از سطح شهر خبر داد و یادآور شد: کاشت گونه های دائمی و پایدار جایگزین این چمن ها شده که این اقدام در مدیریت و صرفه جویی آب بسایر تاثیر گذار بوده است.

ساخت المانی فاخر به عنوان برند همدان در دستور کار شهرداری است

مدیر عامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری همدان در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه سیما منظر و فضای سبز شهری پرداخت و گفت: مراحل بهره برداری از طرح بهنام توسط واحدهای تولیدی همدان تدوین شده و تاکنون 50 واحد متقاضی بوده است.

بابک آزاد افزود: تعدادی سازه تبلیغاتی در سطح شهر برای اجرای طرح بهنام در سطح شهر در اختصاص داده شده است.

آزاد اضافه کرد: در راستای زیبا سازی و ایجاد جذابیت در شهر ساخت المانی فاخر و ماندگار به عنوان برند همدان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/