اردوی تیم ملی شمشیربازی در همدان برگزار می شود

فضل الله باقر زاده بیان کرد: برای حمایت بهتر از روند روبه رشد ورزش شمشیربازی همدان و در راستای رویداد 2018 از هفته آینده اردوی تیم ملی بزرگسالان در همدان برگزار می شود. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” رییس فدراسیون شمشیربازی کشور در مجمع انتخابات هیات شمشیربازی استان همدان گفت: همدان با داشتن زیرساخت های خوب […]

فضل الله باقر زاده بیان کرد: برای حمایت بهتر از روند روبه رشد ورزش شمشیربازی همدان و در راستای رویداد 2018 از هفته آینده اردوی تیم ملی بزرگسالان در همدان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” رییس فدراسیون شمشیربازی کشور در مجمع انتخابات هیات شمشیربازی استان همدان گفت: همدان با داشتن زیرساخت های خوب در ورزش شمشیربازی توانسته پیشرفت های قابل توجهی داشته باشد.
فضل الله باقر زاده افزود: برای حمایت بهتر از روند روبه رشد ورزش شمشیربازی همدانو در راستای رویداد 2018 از هفته آینده اردوی تیم ملی بزرگسالان در همدان برگزار می شود.
وی بیان داشت: انتظار می رود با حمایت های مناسب ،شاهد پرورش قهرمانان بیشتر در شمشیربازی همدان باشیم.
باقرزاده خاطرنشان کرد: برای گسترش موفقیت های شمشیربازی همدان نیاز است تمامی دست اندرکاران این رشته هیات را مورد کمک فکری قرار دهند.
گفت: باید شرایطی مهیا شود تا لیگ برتر شمشیربازی با حضور بخش خصوصی و کارخانجات بزرگ بزرگ شود و شرکت ها در رشته شمشیربازی هم سرمایه گذاری و تیم داری کنند.
باقرزاده کسب مدال در المپیک را یکی دیگر از اولویت های خود عنوان کرد و گفت: به دنبال این هستیم برای المپیک ۲۰۲۰ در بخش تیمی سابر هم سهمیه بگیریم تا تعداد سهمیه های خود را بیشتر کنیم. ضمن اینکه همزمان کسب مدال را هم در برنامه داریم. می خواهیم برای المپیک توکیو، علاوه بر حضور همزمان در بخش انفرادی و تیمی، صاحب مدال هم شویم.
نایب رئیس کمیته ملی المپیک علاوه بر کسب سهمیه تیمی از طریق رنکینگ جهانی روی مدال شمشیربازی در المپیک هم حساب می کنیم، تصریح کرد: شمشیربازی بعد از کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دوومیدانی پنجمین رشته مدال آور ایران در المپیک خواهد شد.
وی تصریح کرد: عملکردی که شمشیربازان ما در المپیک ریو داشتند نشان داد که توانایی و استحقاق مدال در میان آنها وجود دارد و اگر مسئولان از این رشته حمایت کنند می توان انتظار مدال در المپیک داشت.
وی همچنین با اشاره به درپیش بودن بازی های آسیایی ۲۰۱۸ و اینکه نتایج این رقابت ها هم برای شمشیربازی و در کل کاروان ایران اهمیت زیادی دارد، گفت: رقیب اصلی ما در بازی های آسیایی کره جنوبی است.
باقرزاده شمشیربازی را رشته ای خاص دانست و با بیان اینکه ایتالیا با سه مدال طلای المپیک ۴ تا ۷ شمشیرباز دارد و ما توانسته ایم به مرز ۴ تا ۵ هزار شمشیرباز در کشور برسیم، گفت: ما در حال حاضر در اسلحه سابر جزو چهار تیم اول دنیا هستیم و دو شمشیرباز ما جزو نفرات اول دنیا هستند.
وی در ادامه با اشاره به هزینه سنگین این ورزش اظهار کرد: هنوز بخش های خصوصی به این رشته وارد نشده اند و فدراسیون به تنهایی در حال هزینه کردن است و انتظار داریم خانواده ها از فرزندان خود حمایت کنند و روی آنها سرمایه گذاری کنند.
گفتنی است در انتخابات هیات شمشیربازی همدان ناصرمرادی با کسب 12 رای به عنوان رییس هیات شمشیربازی استان همدان برگزیده شد