افزایش مصرف مواد مخدر گل در کشور و استان

دبیر شورا هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: موضوع مواد مخدر گل در کل کشور افزایش یافته و تنها مربوط به استان همدان نیست. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری”فردای همدان” رسول حسینی، در جمع اصحاب رسانه عنوان کرد: موضوع مواد مخدر گل در کل کشور افزایش یافته و تنها مربوط به استان همدان نیست و […]

دبیر شورا هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: موضوع مواد مخدر گل در کل کشور افزایش یافته و تنها مربوط به استان همدان نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری”فردای همدان” رسول حسینی، در جمع اصحاب رسانه عنوان کرد: موضوع مواد مخدر گل در کل کشور افزایش یافته و تنها مربوط به استان همدان نیست و علت این افزایش سهولت در کاشت و حمل نقل و استفاده نسبت به باقی مواد مخدر است.

 

وی ادامه داد: معتادین متجاهر کسانی هستند که مکانی برای نگهداری از آنها وجود ندارد در این راستا نقاط آلوده را شناسایی کردم و معتادین متجاهر جمع آوری و به مراکز ۱۶ انتقال داده می شوند؛ همچینین آمار تعداد معتادین متجاهر در کل همدان کمتر از ۱۵۰ نفر است.

 

دبیر شورا هماهنگی مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارها سن اعتیاد در کل کشور ۲۹ سال است و اعتیاد در بین اقشار مختلف جامعه در بین‌سنین ۱۴ تا ۶۵ سال است و استان رتبه ۲۲ را در این حوزه در کشور دارد.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش‌‌های لازم را خیلی برای جامعه‌ اجرا نکردیم، بیان کرد: در جهت افزایش آموزشها برای بهبود یافتگان، افراد در معرض خطر و خانواده‌های آسیب دیده حتی در دور افتاده‌ترین نقطه استان آموزش حداقل به صورت اقماری ایجاد خواهد شد تا آگاه‌سازی مورد نیاز صورت بگیرد.

 

وی با تاکید به اشتغال بهبود یافتگان اضافه کرد: در راستا اشتغال‌زایی برای بهبود یافتگان طی‌ تفاهم نامه در قالب خود اشتغالی تسهیلات حداقل  ۱۰ و حداکثر ۱۵ میلیونی دراختیار آنها قرار داده می‌شود و اگر کارفرمایی از افراد بهبود یافته جذب کنند ۵۰ درصد بیمه شخص را پرداخت میکنیم.
دبیر شورا هماهنگی مبارزه با موادمخدر بیان کرد: دراستان همدان طبق اطلاعات پلیس فتا در فضای مجازی مواد مخدری تبادل نشده همچنین در تلاش هستیم سال بعد مراسم امحاء‌مواد مخدر را در همدان اجرا کنیم.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهرا قاسمی نیما