قلیان و سیگار مهمترین عامل مرگ در استان‌اند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، قلیان و سیگار را مهمترین عامل بیمارهای غیرواگیر و عامل مرگ در استان دانست و گفت: متاسفانه چندین سال است که دومین یا سومین رتبه مصرف کننده سیگار در کشور را دارا هستیم و این رتبه تغییری هم نمیکند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری” فردای همدان”، جلال‌الدین امیری در […]

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، قلیان و سیگار را مهمترین عامل بیمارهای غیرواگیر و عامل مرگ در استان دانست و گفت: متاسفانه چندین سال است که دومین یا سومین رتبه مصرف کننده سیگار در کشور را دارا هستیم و این رتبه تغییری هم نمیکند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری” فردای همدان”، جلال‌الدین امیری در جمع‌اصحاب رسانه عنوان کرد: از جمله اقدامات خوب علوم پزشکی معنی‌دار شدن دفترچه بیمه روستایی و بیمه‌ ایرانیان در بیمارستان‌ها و خدمات درمانی است همچنین در بحث دندان پزشکی‌ در زمره استان‌های اول کشور هستیم.

 

وی ادامه داد: تسریع خدمات از یک گروه خاص به تمام گروه‌های سنی نیز از خدمات قابل توجه دانشگاه شد و این دید که خدمات ویژه یک گروه خاص سنی باشد تغییر کرده است و برای همه‌گروه های سنی برنامه تعریف شده است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: در سامانه سیب ۹۵ درصد جمعیت استان ثبت نام‌شدند و امیدوارم در آینده این ۵ درصد نیز به ثبت برسد همچنین از این تعداد تنها ۷۱ درصد جمعیت ثبت شده خدمات دریافت کرده‌اند.

 

امیری با بیان اینکه اقدامات خوبی در بخش سلامت روستایی صورت گرفته، ابراز کرد: در مراکز خدمات درمانی روستایی اول مردم را آموزش میدهیم‌  سپس مراقبت و غربالگری میکنیم همچنین در این مراکز سه سرطان شایع مهم‌ را غربالگری میکنیم.

 

وی در رابطه با نوسازی مراکز خدمات درمانی و بهداشت بیان کرد: در یک تفاهم نامه سه جانبه ۲۷۰‌پروژه نوسازی امضاء شد در این حوزه استاندار همدلن بی نظیر عمل کرد و توانستیم این تعداد را به ۳۱۸ پروژه برسانیم و ۲۳۰‌پروژه ما آماده شده است.

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه اختصاص داده شده و  اعتبار خوبی دریافت کردیم هچنین۵۴ پروژه را تا آخر تابستان آماده خواهد شد.

 

امیری قلیان و سیگار را مهمترین عامل بیمارهای غیرواگیر و عامل مرگ در استان دانست و افزود: متاسفانه چندین سال است که دومین یا سومین رتبه  مصرف کننده سیگار در کشور را دارا هستیم و این رتبه تغییری هم نمیکند.

 

وی اضافه کرد: در این حوزه خیلی کار شده و اولین استانی هستیم که به صورت رسمی‌قلیان‌را از مراکز رسمی حذف کردیم ولی باید در نظر بگیریم که حذف کردن موثر نیست و تنها راه ایجاد فضا آموزشی و آگاه سازی عموم جامعه است.