دنیای کودکانه، آینده‌ساز بانوی کارآفرین همدانی شد

معصومه مرادی فراز، بانوی ۴۱ ساله همدانی که در حرفه عروسک بافی طرح نمونه و در سال گذشته نیز به‌عنوان کارآفرین نمونه در استان همدان انتخاب‌شده است و توانسته برای ۱۶ نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال کند. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” و به نقل از سایت کمیته امداد امام خمینی (ره) معصومه مرادی فراز […]

معصومه مرادی فراز، بانوی ۴۱ ساله همدانی که در حرفه عروسک بافی طرح نمونه و در سال گذشته نیز به‌عنوان کارآفرین نمونه در استان همدان انتخاب‌شده است و توانسته برای ۱۶ نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال کند.

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” و به نقل از سایت کمیته امداد امام خمینی (ره) معصومه مرادی فراز در سال ۹۵ بعد از جدایی از همسرش به دلیل مشکلات شخصی با مراجعه به کمیته امداد تحت حمایت قرار می‌گیرد ولی این بانوی پرتلاش می‌خواهد روی پای خودش بایستد و فقط نیازمند پشتوانه‌ای استوار برای شروع کار موردعلاقه‌اش است و می‌خواهد زندگی‌اش را دوباره از نو بسازد.

بعد از گذشت شش ماه از ورودش به کمیته امداد با دریافت ۱۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی، با کمک کمیته امداد و یاری خداوند شروع به کار عروسک بافی می‌کند، عروسک‌هایی بافتنی که نستالژی بسیاری از زنان و مردان امروز است و آن‌ها را به دنیای خوش کودکی فرومی‌برد.

معصومه مرادی فراز، بانوی ۴۱ ساله همدانی که در حرفه عروسک بافی طرح نمونه و در سال گذشته نیز به‌عنوان کارآفرین نمونه در استان همدان انتخاب‌شده است و ماهیانه یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد دارد.

در گفت‌وگویی که با این بانوی موفق داریم متوجه انرژی بسیار مثبت و جنب‌وجوشی در وی می‌شویم که او را به سمت عروسک و دنیای کودکانه سوق داده است، کسی که در مواجه با تمامی مشکلات و فراز و نشیب‌های زندگی روحیه خود را نباخته و دست از تلاش برنداشته است.

وی می‌گوید: کارم را با بافتن لیف و عروسک‌های ساده شروع کردم و بعد از چند سفر به تهران و شمال بیشتر با بازار فروش عروسک آشنا شدم و با استفاده از تنوع و طرح‌های جدید شروع به بافت عروسک‌های بیشتری کردم و از طرح‌های متنوع‌تری نیز استفاده کردم.

مرادی فراز ادامه داد: کارم به‌صورت شرکت بانام آبشار رنگی، آسمان نیلگون ثبت‌شده است و تاکنون زمینه اشتغال ۱۶ نفر را با آموزش به آن‌ها ایجاد کرده‌ام و در صورت حمایت بیشتر می‌توانم با گسترش کارگاه و انتقال آن به مرکز شهر برای ۱۵ نفر دیگر نیز ایجاد اشتغال کنم و قصد دارم به مددجوهای کمیته امداد در ۱۰ جلسه به‌صورت رایگان آموزش بدهم تا بتوانند در منزل و در کنار خانواده، خوداشتغالی کنند.

وی که در فروشگاه رفاه استان همدان نیز دارای یک غرفه است و صنایع‌دستی خود را در آنجا به نمایش و فروش گذاشته است، می‌گوید: ماهیانه تعداد بالایی از عروسک‌هایم را به‌صورت دائم برای فروش به تهران ارسال می‌کنم و همچنین با استانداری و بهزیستی نیز همکاری دارم و به افراد موردنظر آن‌ها آموزش می‌دهم.

بانوی کارآفرین و موفق همدانی در پایان افزود: اکنون شروع به آموزش عروسک بافی به زندانیان نیز کرده است تا بتوانند پس از آزادی با شروع یک کار شرافتمندانه زندگی خود را از نو شروع کنند.

این بانوی کارآفرین بابیان اینکه سالانه نمایشگاه‌های بسیاری را شرکت می‌کند، می‌گوید: اخیراً با شرکت در بازارچه رمضان که کمیته امداد برگزار کرده بود و به‌صورت رایگان غرفه‌ها را در اختیار ما گذاشته بود توانستم فروش خوب و قابل‌توجهی داشته باشم.