نقره می‌کوبد بر دیواره‌های زندگی

سید رضا ضیاء پور جوان کارآفرین همدانی که با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی از کمیته امداد با راه‌اندازی مغازه نقره فروشی و آموزش نقره سازی، توانست برای هشت نفر دیگر نیز ایجاد اشتغال کند. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” سید رضا ضیاء پور جوان کارآفرین همدانی که با دریافت ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از کمیته […]

سید رضا ضیاء پور جوان کارآفرین همدانی که با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی از کمیته امداد با راه‌اندازی مغازه نقره فروشی و آموزش نقره سازی، توانست برای هشت نفر دیگر نیز ایجاد اشتغال کند.

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” سید رضا ضیاء پور جوان کارآفرین همدانی که با دریافت ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از کمیته امداد با راه‌اندازی مغازه نقره فروشی و آموزش نقره سازی، توانست برای هشت نفر دیگر نیز ایجاد اشتغال کند.

۱۲ سال پیش که پدرش فوت می‌کند تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند، مادرش سرپرست خانوار می‌شود و باوجود مشکلات فراوان و وضعیت نامناسب مالی با کمک خداوند و حمایت امداد فرزندانش را باوجود تمام سختی‌ها به بهترین شکل ممکن به ثمر می‌رساند.

سوژه در آن زمان فقط ۱۶ سال داشت که متوجه شد باید در زندگی روی پای خودش بایستد و با جدیت تمام درسش را به پایان برساند، پس از اتمام درس و گرفتن مدرک لیسانس به دلیل علاقه‌اش به نقره سازی وارد بازار کار این حرفه شد و در کنار یک استادکار شروع به شاگردی کرد.

زحمت زیادی کشید، از تمیز کردن مغازه شروع کرد تا زمانی که اجازه پیدا کرد پای دستگاه بنشیند و شروع به ساخت اولین انگشترش کند، حس عجیبی داشت وقتی نقره را تراش می‌داد گویی مشکلات زندگی را می‌تراشد و از بین می‌برد، تمامی زندگی‌اش از روزی که پدرش قوت می‌کند و تا امروز که دیگر توانسته اولین انگشتر خود را بسازد همانند فیلمی از مقابل دیدگانش می‌گذشت و در آن لحظه چقدر حس خوبی داشت، سبک شده بود و در مقابل، رؤیاهای آینده‌اش را می‌دید که توانسته به آن‌ها دست یابد.

وی می‌گوید: هنگامی‌که دیگر آموزش‌های لازم را دیده بودم تصمیم گرفتم روی پای خود بایستم و مغازه شخصی  داشته باشم، همیشه آرزو داشتم بتوانم این هنر را به دیگران نیز آموزش دهم و نیازمند سرمایه بودم که به پیشنهاد مادرم به کمیته امداد همان‌جایی که هیچ‌وقت ناامید از آن بازنمی‌گردی مراجعه کردم، ۲۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی دریافت کردم و با اجاره یک مغازه کوچک شروع به کارکردم.

مددجوی کارآفرین ادامه می‌دهد: پس از گذشت مدتی که توانستم به ثبات شغلی دست پیدا کنم، شروع به آموزش نقره سازی به چهار نفر دیگر کردم و پس‌ازآن در مغازه خودم مشغول به کار شدند و بعد از مدتی چهار نفر دیگر را نیز وارد این حرفه کردم.

وی اکنون جوانی ۲۸ ساله است که برای هشت نفر ایجاد اشتغال کرده است و توانسته امسال ۱۰۰ میلیون تومان وام خودکفایی دیگر نیز دریافت کند و قصد دارد تا با گسترش کارش برای تعداد زیاد دیگری از جوان‌های جویا کار زمینه را ایجاد کند.

به نقل از سایت خبری کمیته امداد امام خمینی  استان همدان