۱۰ هزار نیازمند ملایری در ماه رمضان اطعام شدند

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان ۱۰ هزار تن از نیازمندان زیر پوشش نهادهای حمایتی در این شهرستان اطعام شدند به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان”پژمان جعفری در این زمینه اظهار داشت: اطعام دهی نیازمندان در ماه مبارک رمضان در شب های جمعه و شب های قدر در راستای […]

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان ۱۰ هزار تن از نیازمندان زیر پوشش نهادهای حمایتی در این شهرستان اطعام شدند

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان”پژمان جعفری در این زمینه اظهار داشت: اطعام دهی نیازمندان در ماه مبارک رمضان در شب های جمعه و شب های قدر در راستای اجرای نیت واقف بزرگ ملایری مرحوم سیف الدوله انجام شد.

وی افزود: نیازمندان زیر پوشش نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی، موسسه بیماران سرطانی محک و حمایت از زندانیان از جمله نیازمندانی بودند که از سفره های افطاری ماه مبارک رمضان در ملایر بهره مند شدند.

جعفری ادامه داد: علاوه بر این همزمان با شب رحلت امام راحل یک هزار و ۶۰۰ پرس غذا در مسجد جامع شهر ملایر بین روزه داران توزیع شد.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح ضیافت الهی برنامه های روزانه ترتیل خوانی، جزء خوانی و روخوانی قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان شاخص همچون امامزاده عبدالله(ع) و تکیه ابوالفضل(ع) ملایر برگزار شد.

جعفری افزود: همچنین همزمان با شب های قدر مراسم روخوانی، روان خوانی و جزء خوانی قرآن کریم در ۱۵ بقاع متبرکه شهرستان و ۱۰ روستا برگزار شد و یک هزارو ۷۰۰ تن برای مسابقات قرآنی ثبت نام کردند.

وی اظهار داشت: در روز ۲۱ ماه مبارک رمضان حدود ۲۰ هزار زائر امامزادگان شاخص و بقاع متبرکه در این شهرستان را زیارت کردند.

جعفری برگزاری شب های قدر در محل بوستان سیفیه ملایر را از دیگر برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برشمرد و گفت: هر شب احیا به حدود پنج هزار ملایری در پارک سیفیه خدمات ارائه شد.

وی با بیان اینکه تمامی برنامه های شب های احیا در پارک سیفیه همچون دعوت از سخنرانان و مداحان کشوری و آماده سازی و اجرای برنامه های شب قدر با اوقاف و امور خیریه ملایر بود، افزود: برای برگزاری سه شب احیا در ملایر حدود ۲۵۰ میلیون ریال هزینه شد.

وی برپایی خیمه های معرفت را از دیگر برنامه های ماه رمضان عنوان و بیان کرد: همزمان با شب های قدر خیمه های معرفت در قالب سه غرفه ‘قرآن بخوان، جایزه بگیر’، ‘حجاب و عفاف’ و ‘پاسخگویی به مسائل شرعی’ برپا بود.

جعفری با اشاره به اعزام ۱۰ مبلغ همزمان با ماه مبارک رمضان به این شهرستان افزود: برای تشویق دانش آموزان ۱۳۰ جایزه به روزه اولی ها در این شهرستان همزمان با ماه مبارک رمضان داده شد.

وی با بیان اینکه طرح ضیافت در ماه رمضان به خوبی اجرا شد، هدف از اجرای این طرح را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت های فضای معنوی ماه مبارک رمضان، ترویج مفاهیم الهی قرآن کریم و ایجاد فضای انس با قرآن در سطح شهرستان در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه عنوان کرد.

۶۳.۵درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه و دارای ۱۷۰ موقوفه و ۴۸ بقاع متبرکه است.