“از خرداد تا بهمن” با حوزه هنری همدان

حوزه هنری استان همدان در قالب طرحی با نام «از خرداد تا بهمن» هر ماه به معرفی یکی از بخش‌های فعالیت این حوزه در استان و همچنین برخی از کارهای انجام‌شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان  خواهد پرداخت. به گزارش “فردای همدان”، سیدمحمدباقر حسینی، در نشستی با بیان اینکه حوزه هنری نهادی برآمده […]

حوزه هنری استان همدان در قالب طرحی با نام «از خرداد تا بهمن» هر ماه به معرفی یکی از بخش‌های فعالیت این حوزه در استان و همچنین برخی از کارهای انجام‌شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان  خواهد پرداخت.
به گزارش “فردای همدان”، سیدمحمدباقر حسینی، در نشستی با بیان اینکه حوزه هنری نهادی برآمده از انقلاب اسلامی است گفت: این نهاد انقلابی همگام با انقلاب و در زمینه‌های مورد نیاز، به تولید آثار نمایشی و مکتوب اقدام کرده است.
رییس حوزه هنری استان همدان در جمع خبرنگاران استان با تشریح عملکرد 15 ساله این حوزه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: با توجه به اینکه حرکت انقلابی مردم ایران رسماً از خردادماه سال 42 به رهبری امام خمینی (ره) آغاز و در بهمن ماه سال 57 به پیروزی رسید ما نیز نام طرح خود را «از خرداد تا بهمن» نام‌گذاری کردیم.
رییس حوزه هنری همدان بیان کرد: امسال که چهلمین سال انقلاب اسلامی است تصمیم داریم هرماه یک بخش از فعالیت‌های حوزه هنری استان و بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته در استان را با ابعاد و جزییات آن اعلام کنیم.
وی ادامه داد: طرح «از خرداد تا بهمن» شامل معرفی تولیدات حوزه هنری استان همدان (خردادماه)، معرفی فعالیت‌ها و برنامه‌های 15 ساله حوزه هنری همدان (تیرماه)، معرفی پروژه بزرگ تاریخ شفاهی استان (مردادماه)، معرفی تولیدات تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس (شهریورماه)، معرفی دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان (مهرماه)، معرفی افتخارات و دست‌آوردهای نخبگان استان (آبان ماه)، معرفی دست‌آوردهای انقلاب در استان با زبان هنر (آذرماه)، آینده همدان از دریچه هنر و ادبیات (دی‌ماه) و برپایی نمایشگاه و شب‌های هنر انقلاب ( بهمن‌ماه) می‌شود.
وی با اشاره به اینکه  اگرچه حوزه هنری همدان 15 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده، ولی حوزه هنری کشور فعالیت خود را همزمان با  پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرده است، ادامه داد: در طول این سال‌ها حوزه هنری تلاش کرده است نیازهای انقلاب اسلامی در حوزه هنر و ادبیات را با انجام برنامه های مختلف و یا پرورش و رشد استعدادهای هنری  برآورده کند.
حسینی سیر با بیان اینکه حوزه هنری در تمام این سال‌ها توانسته به سهم خود در انقلاب اسلامی تأثیرگذار باشد ابراز کرد: هر ماه یکی از این فعالیت‌ها به طور مشروح معرفی و در اختیار عمومی مردم قرار خواهد گرفت.
رییس حوزه هنری استان همدان در ادامه و در پاسخ پرسش‌هایی با موضوعاتی نظیر پخش بازی‌های جام جهانی از سینماها و هماهنگی فیلم‌های اکران‌شده در سینماهای حوزه هنری با اهداف این نهاد گفت: سینماهایی که تا پیش از این مستقیماً توسط حوزه هنری استان اداره می‌شد چندسالی است که به موسسه سینمایی بهمن‌سبز سپرده شده و از اختیار حوزه هنری استان خارج شده است، با این حال حوزه هنری استان می‌تواند این پیشنهادات را به مسئول امور سینماهای موسسه‌ی بهمن سبز در استان اطلاع دهد.
سیدمحمدباقر حسینی در پاسخ به سوالی با موضوع تلاش حوزه هنری در فرهنگ‌سازی با زبان هنر نیز گفت: این حوزه تا کنون در برخی زمینه‌هایی که جای خالی آن در استان احساس شده ورود پیدا کرده است اما تلاش کرده‌ایم این فعالیت‌ها به صورت سفارشی نباشد و اگر هنرمندی خودش دغدغه‌ی موضوعی را داشته و طرحی مناسب ارائه کند که در شورای تولید تصویب شود، امکانات لازم جهت انجام پروژه در اختیار وی قرار خواهد گرفت.
وی در پایان نیز در مقابل گلایه از برگزاری نشست‌های مفید در فضاهای محدود گفت: هم‌اکنون تمام امکانات حوزه هنری همین سالن جلسات است که با ساخت ساختمان جدید فضاهای مناسبی برای انجام فعالیت در تمام رشته‌های هنری در اختیار این حوزه قرار خواهدگرفت اما هم‌اکنون هم با تلاشی که برای برگزاری برنامه‌ها به صورت مشترک با دیگر نهادها داریم، برخی از برنامه‌ها در فضاهایی نظیر تالار فجر، باغ‌موزه، دانشکده‌ها و… در حال اجراست.
در پایان این نشست از برخی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها که بیشترین تعامل را با حوزه هنری استان همدان داشتند، تقدیر شد.
انتهای پیام/