ثبت نام مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار آغاز شد

مدیر کل تعاون، كارورفاه اجتماعی همدان گفت : ثبت‌نام سيزدهمين دوره استانی مسابقات قرآن‌کریم ویژه کارگران و جامعه کار و تلاش در رشته‌های مختلف در استان همدان آغاز شده است . به گزارش “فردای همدان”،  احمد توصیفیان در اولین جلسه کمیته برگزاری مسابقات قرآنی  با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی، سبب ترویج فرهنگ قرآنی و […]

مدیر کل تعاون، كارورفاه اجتماعی همدان گفت : ثبت‌نام سيزدهمين دوره استانی مسابقات قرآن‌کریم ویژه کارگران و جامعه کار و تلاش در رشته‌های مختلف در استان همدان آغاز شده است .
به گزارش “فردای همدان”،  احمد توصیفیان در اولین جلسه کمیته برگزاری مسابقات قرآنی  با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی، سبب ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین ریشه کن شدن بسیاری از آسیب های اجتماعی در سطح جامعه می شود، اظهار کرد: کارگران با الگو قرار دادن قرآن و مفاهیم آن در کار و زندگی، خواهند توانست سطح زندگی فردی و اجتماعی را ارتقا دهند و روزی حلال کسب کنند.
توصیفیان ضمن تاکيد بر اينکه قرآن راه درست زندگي کردن را به انسان مي آموزد، اظهار داشت: تلاوت آیات الهی بر انسان زمینه ساز اصلاح وی می‌شود و او از این شایستگی برخوردار می‌شود تا به مقام اهل تقوا و رستگاری برسد.
وی گفت :خداوند به انسان‌ها هشدار می‌دهد که تنها راه هدایت، آن است که کتاب‌های آسمانی را از جمله کتاب قرآن تنها کتاب زندگی بدانند و به قوّت آن را در اختیار گیرند و در همه زندگی و در همه ابعادش از آن بهره برند. لذا ، ایجاد جامعۀ قرآنی منطبق با قرآن و عترت پیامبر اکرم (ص) امری انکار ناپذیر می‌باشدزیرا فقط جامعۀ قرآنی می‌تواند پایه گذار سبک زندگی اسلامی باشد.
وی افزود :در راستای گسترش فرهنگ قرآنی در سطح جامعه کارگری و تقدیر از عزیزانی که در سایه کار وتلاش قرآن راسرلوحه زندگی خود قرار داده اند همزمان با سراسر کشور سیزدهمین مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار، تلاش و تعاون استان  با هدف ایجاد زمینه انس هرچه بیشتر با قرآن، نشر و بسط فضای معنوی مسابقات قرآن در محیط جامعه، بهره‌گیری بیشتر از مفاهیم و دستورات الهی در زندگی روزمره و ایجاد شور و نشاط قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه کار و تلاش و تعاون برگزاری می شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در خصوص شرایط برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کارگری افزود: مسابقات در دو گروه خواهران و برادران کلیه کارگران، کارفرمایان، تعاونگران و افراد تحت پوشش خدمات بهزیستی و تامین اجتماعی و خانواده های ایشان( فرزندان جامعه هدف با شرط سنی 15 سال به بالا) برگزار می شود.
توصیفیان گفت : قرائت، ترتیل و حفظ شاخه های 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم و مفاهیم از جلد بیست و سوم تفسیر نمونه از چاپ 27 جلدی دارالکتب الاسلامیه (بصورت تستی) رشته های مسابقه می باشد.
وی با بیان اینکه توسعه برنامه‌های قرآنی و فرهنگی وترويج كارشايسته در بین جامعه کار و تلاش از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره كل در استان است، خاطرنشان کرد: ثبت نام از متقاضیان شرکت در این مسابقات آغاز شده است وعلاقمندان می توانند حداکثر تا تاریخ 24 خرداد ماه سال جاری جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در مرکز استان به دفتر مدیریت اجتماعی و فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و در شهرستانها به ادارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مربوطه مراجعه نمایند.
گفتنی است: نفرات برتر( اول) این دوره از مسابقات به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/