رتبه نخست همدان در پرداخت تسهيلات روستايي در بین استان‌های کشور

اقتصاد: همدان در پرداخت تسهيلات روستايي در بین استان‌های کشور رتبه نخست را کسب کرد. به گزارش “فردای همدان”، يكي از برنامه هاي اشتغالزا دولت دوازدهم، اعطا تسهيلات اشتغالزا در قالب برنامه اشتغال فراگير و تسهيلات توسعه و ايجاد اشتغال پايدار روستاي مي باشد كه بر اساس آئين نامه ها و دستورالعمل‌هاي اجرايي آنها متقاضيان […]

اقتصاد: همدان در پرداخت تسهيلات روستايي در بین استان‌های کشور رتبه نخست را کسب کرد.

به گزارش “فردای همدان”، يكي از برنامه هاي اشتغالزا دولت دوازدهم، اعطا تسهيلات اشتغالزا در قالب برنامه اشتغال فراگير و تسهيلات توسعه و ايجاد اشتغال پايدار روستاي مي باشد كه بر اساس آئين نامه ها و دستورالعمل‌هاي اجرايي آنها متقاضيان طرحهاي خود را در سامانه كارا ثبت مي نمايند و پس از بررسي دستگاه اجرايي تخصصي جهت بررسي، تاييد و تصويب به كميته هاي فني استاني يا ملي ارجاع مي گردند به گونه اي كه طرحهاي با سرمايه گذاري زير 60 ميليارد ريال در كميته هاي فني استاني و طرحهاي با سرمايه گذاري بالاي 60 ميليارد ريال به كميته فني ملي ارسال مي گردند و پس از تاييد و تصويب اين كميته ها جهت بررسي و پرداخت به بانكها ارجاع مي گردند.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان همدان گفت: تعداد 961 طرح اشتغال روستايي و تعداد 477 طرح اشتغال فراگير در كميته فني استان بررسي و مصوب شده است که از این طرح ها تعداد 5 طرح در زمینه اشتغال روستايي و 4 طرح در زمینه اشتغال فراگیر به به كميته ملي بررسي طرحهاي اشتغالزا ارسال شده اند که سرجمع 9 طرح ويژه و ملی با سرمايه گذاري 1800 ميليارد ريال متقاضي اخذ تسهيلات اشتغال فراگير و روستايي از استان همدان به این کمیته جهت بررسی و پرداخت تسهیلات ارسال شده است .

 

دکتر احمد توصیفیان افزود: با هدف تشريح و معرفي اين طرحها به اعضاي كميته ملي با تأكيدات استاندار محترم و پيگيري و دعوت مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي، مدير كل امور روستايي و مديركل امور اقتصادي استانداري، مهندس اسدي نماينده وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و مدير پروژه هاي سرمايه گذاري فراگير و روستايي و آقاي رضايي نماينده معاونت امور روستايي رياست جمهوري در روز چهارشنبه مورخ 5/2/97 در استان حضور يافتند.

وی افزود: در اين بازديد ابتدا از طرح كشتارگاه صنعتي ماكيان پروتئين الوند واقع در روستاي چورمق شهرستان رزن با مبلغ درخواستي 90 ميليارد ريال و پيش بيني اشتغال 120 نفر بازديد بعمل آورند، طرح مذكور با عامليت بانك كشاورزي از محل تسهیلات روستايي بود و كل سرمايه گذاري طرح 170 ميليارد ريال مي باشد.

 

توصیفیان ادامه داد: دو طرح شهرستان بهار از محل تسهيلات روستايي از جمله طرح سراميك پيمان در صالح آباد بهار در زمينه توليد چيني بهداشتي به مبلغ 120 ميليارد ريال تسهيلات با اشتغال پيش بيني 160 نفر با عامليت بانك توسعه تعاون و طرح شركت آرد سينا در زمينه توليد و بسته بندي انواع آرد و توليد بيسكويت و شيريني با مبلغ 100 ميليارد ريال با عامليت بانك كشاورزي و اشتغال 130 نفر ، همچينن در پايان طرح هتل شادی شهر همدان با 630 ميليارد ريال تسهيلات مورد بازدید واقع شدند.

 

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت : در اين بازديدها مديركل دفتر امور روستايي و مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري و معاونين و نمايندگان دستگاههاي اجرايي نيز حضور داشتند.

 

در ادامه این بازدید ها علي رغم تراكم برنامه هاي استاندار به لحاظ اهميت موضوعي این طرح ها از طرف استاندار محترم جلسه فوق العاده بررسي كليه طرحهاي ملي استان با حضور استاندار ، معاون هماهنگي امور اقتصادي و منابع استانداري و اعضاي تيم بازديد كننده، مديران دستگاههاي اجرايي و مديران بانكهاي عامل دفتر استاندار برگزار شد.

 

اسدي مدير پروژه هاي سرمايه گذاري تسهلات اشتغال و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ضمن تقدير از زحمات استاندار همدان و مديران استان گزارشي از روند بررسي طرح ها بر اساس سامانه كارا ارائه و اظهار داشت: استان همدان از نظر درصد پرداخت به نسبت سهميه اعتبارات ابلاغي رتبه اول كشور و از نظر تعداد طرحهاي بررسي شده در كميته فني و معرفي شده به بانك در كشور رتبه دوم را دارد.

 

وی همچنين با اشاره به دقت نظر و كيفيت مناسب بررسي طرح هاي استان همدان گفت : تیم اقتصادي استان و اعضاي كميته فني توزيع مناسبي از طرح ها در شهرستانهاي مختلف در استان داشته اند به گونه اي كه بررسي و پرداخت تسهيلات مبني بر مزيت ها و ظرفيت هاي استان است.

 

رضايي نماينده معاونت روستايي رياست جمهور ضمن تشكر از فعاليت هاي انجام شده اظهار داشت :هدف اين است كه بررسي طرح ها با دقت نظر انجام گردد تا اين طرح ها در جهت توسعه اشتغال روستايي و حمايت از سرمايه گذاري در روستاها اجرايي گردد.

 

سپس مهندس نیکبخت ضمن تشكر از همراهي اعضاء كميته ملي، بانكها و مديران اجرايي به وضعيت سرمايه گذاري در استان و پيگيري هاي فراوان جهت جذب سرمايه گذاران اشاره داشت وگفت :در استان كارخانه اي داشتيم كه تعطيل شده بود و طلبكاران قطعات آن را مي بردند و به همه بانكها بدهكار بود اما با تدبير و پيگيري احيا شد .

 

وی همچنين به مجموعه صنايع تبديلي الونداشاره کرد و گفت : این مجموعه پس از 11 سال تعطيلي دوباره فعال شد و اكنون بعد از بكارگيري يكصد نفر ،300 نيروي متخصص ديگر جذب خواهد كرد.

 

نیکبخت به بحث مبل و منبت در استان پرداخت و گفت : مي خواهيم صفر تا صد ساخت مبل و منبت را در استان انجام دهيم و در منطقه جوكار كه بين شهرستان ملايرو تويسركان اقدام خواهيم كرد و بايد در صادرات محصولات استان بيشتر كار كنيم و صادرات محصولات و توليدات استان افزايش يابد.

 

استاندار همدان گفت : بنده تا آنجا به موضوع توليد و سرمايه گذاري ورود نموده ام كه همه واحدهاي توليدي استان را مي شناسم و عشق دارم كه جوانان شاغل شوند و بتوانند تشكيل خانواده داده و به جامعه خدمت كنند.

 

وی ادامه داد: در كشور همه مسئولان دغدغه اشتغال دارند و بايد شرايط را براي اشتغالزايي تسهيل و به توليد كنندگان و كارآفرينان در اشتغالزايي كمك كرد.

 

نیکبخت خاطرنشان کرد: بهترين كاري كه مي توانيم بكنيم اين است كه به روستاها خدمت كنيم و مأموريت ما باید اين باشد كه با ايجاد اشتغال روستايي را دلگرم در روستا نگهداريم طرح هاي كوچك و متوسط به اشتغال كمك كي كند و بايد اين طرح را گسترش دهيم.

 

استاندار همدان در پایان گفت: انتظار ما اينست علاوه بر حمايتهاي اعضاء محترم كميته ملي، دستگاههاي بخشي و اجرايي اطلاعات مرتبط با طرح هاي كار گروه ملي تسهيلات اشتغالزايي را به درستي و به روز ارائه كنند و در بارگزاري اطلاعات در سامانه هاي مرتبط با تسهيلات اشتغالزا تسريع و دقت نظر شود تا عملكرد استان به صورت جامع و كامل ديده شود.

 

شایان ذکر است که در پایان این جلسه ضمن بررسي تمامی طرح هاي ملي در حضور استاندار، نمايندگان كميته ملي تسهيلات اشتغالزا بر كيفيت و توجيه فني و اقتصادي طرح ها صحه گذاشتند و ضمن تأييد آنها اعلام داشتند ضمن طرح و دفاع در جلسه به بانكهاي عامل جهت پرداخت معرفي را ارسال خواهند شد.

 

در نهايت در اين جلسه علاوه بر 4 طرح بازديد شده 5 طرح مركز پرتو نگاري شهرستان ملاير از محل تسهيلات اشتغال فراگير به مبلغ 230 ميليارد ريال با عامليت بانك رفاه كارگان طرح نيروگاه صنايع پارس را در شهرستان همدان از محل تسهيلات اشتغال فراگير به مبلغ 120 ميليارد ريال با عامليت بانك ملي طرح سرزمين ايجاد مجتمع رفاهي و پارك آبي در شهرستان همدان از محل تسهيلات اشتغال فراگير به مبلغ 150 ميليارد ريال تسهيلات با عامليت بانك سپه، طرح فرنچ فرايز با تسهيلات شهرستان بهار با تسهيلات 100 ميليارد ريال از محل تسهيلات روستايي و همچنين طرح ايجاد گلخانه از محل تسهيلات روستايي به مبلغ 150 ميليارد ريال با عامليت بانك كشاورزي مصوب گرديد كه در مجموع حدود 1800 ميليارد ریال طرح در اين جلسه و بازديد هاي به عمل آمده، بررسي و تأييد گرديد و مقرر شد پس از ابلاغ به بانكهاي استان توسط كميته ملي پرداخت و نظارت گردند.

انتهای پیام/