همدان قطب انیمیشن در کشور

فرهنگ و هنر: مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان گفت: همدان به عنوان پایلوت انیمیشن در کشور شناخته می‌شود. به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، مهدی  دهقان‌نیری، روز یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه همدان، نخستین برگزارکننده جشنواره پویانمایی در کشور است، اظهار کرد: همدان به عنوان پایلوت انیمیشن در کشور […]

فرهنگ و هنر: مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان گفت: همدان به عنوان پایلوت انیمیشن در کشور شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، مهدی  دهقان‌نیری، روز یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه همدان، نخستین برگزارکننده جشنواره پویانمایی در کشور است، اظهار کرد: همدان به عنوان پایلوت انیمیشن در کشور شناخته می‌شود.

 

وی با بیان اینکه به لحاظ اقدامات صورت گرفته هم به لحاظ کمی و کیفی هنرمندان همدان چندین قدم از دیگران جلوتر بودند، افزود: موفقیت‌های خوبی در استان توسط افراد هنرمند به دست آمده است.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه کلید برگزاری این جشنواره در خردادماه زده شد و با حمایت استاندار این موضوع با تهران انعکاس یافت، تصریح کرد: حدود پنج ماه گذشته فراخوان این جشنواره داده شد و تیزهای مختلف در زمینه ارائه شده است.

 

وی با بیان اینکه تا کنون یک‌هزار و 11 موضوع و اثر از سراسر کشور تحویل دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، یادآور شد: آثار در 9 رشته دسته‌بندی و در دو مرحله داوری شدند.

 

دهقان‌نیری با بیان اینکه 303 اثر به بخش مسابقه راه یافتند که این تعداد مربوط به 250 هنرمند در حوزه‌های مختلف بود، عنوان کرد: داوری جشنواره تا پایان فروردین‌ماه ادامه داشت و آثار برگزیده به بخش نهایی راه یافتند.

 

وی با بیان اینکه در این جشنواره 40 تندیس و 40 لوح تقدیر در بخش‌های مختلف به برگزیدگان اهدا خواهد شد، تصریح کرد: جشنواره پویانمایی از 15 اردیبهشت‌ماه آغاز و 17 به کار خود پایان می‌دهد.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه مراسم‌های مختلفی چون پرواز آرزوها از جمله برنامه‌ها خواهد بود، یادآورشد: در مراسم افتتاحیه با حضور میهمانان کشوری و استانی برگزار و در اختتامیه با سخنرانی رئیس صدا و سیما در سالن شهدای استانداری به کار خود پایان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه در مراسم افتتاحیه از 20 خانواده شهید و انقلابی تجلیل می‌شود، عنوان کرد: در روز دوم و سوم 9 پنل آموزشی برای میهمانان در دهکده گنجنامه در نظر گرفته شده است.

 

دهقان‌نیری با بیان اینکه 9 پنل آموزشی بر اساس فراخوان و موضوعات ساختاری است، ادامه داد: با توجه به رویداد گردشگری «همدان؛ 2018» باید بتوانیم این استان را به گردشگران داخلی و خارجی به بهترین شکل ممکن معرفی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه 303 اثر در 42 سالن سینما و محل اجرا پخش می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مراسم در بخش مردمی داوری کدوکان و ماران را داریم و در نهایت به برگزیدگان جوائزی اهدا می‌شود.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه در افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره از چند نفر اساتید بارز پویانمایی کشور و نیز تعدادی از مفاخر و برگزیدگان همدانی تجلیل به عمل خواهد آمد، تصریح کرد: با تلاش همه همکاران همدان به عنوان قطب انیمیشن در کشور معرفی شده است.

با حضور مسوولان استانی و مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان از پوستر اولین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی کشور در همدان رونمایی شد.

 

نخستین جشنواره ملی پویانمایی کشور از تاریخ 15 تا 17 اردیبهشت‌ماه در همدان با حضور هنرمندان مختلف از سراسر کشور در همدان برگزار می‌شود، در این جشنواره یک‌هزار و 11 اثر در 9 رشته از سراسر کشور تحویل دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

 

در افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره از چند نفر اساتید بارز پویانمایی کشور و نیز تعدادی از مفاخر و برگزیدگان همدانی تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

گفتنی است؛ استان همدان به عنوان قطب انیمیشن در کشور معرفی شده است.