افزايش بيمه‌شدگان شهرستان همدان از ميانگين کشوري

جامعه: معاون سياسي اجتماعي فرمانداري همدان گفت: جذب جديد بيمه شدگان شهرستان همدان از نرخ مصوب کشوري بالاتر است. به گزارش “فردای همدان”، علي اصغر ناظري پور در کميسيون کارگري اين شهرستان با اشاره به نامگذاري سال با عنوان حمايت از کالاي ايراني روز کارگر را تبريک گفت و ادامه داد : رصد و پيشگيري […]

جامعه: معاون سياسي اجتماعي فرمانداري همدان گفت: جذب جديد بيمه شدگان شهرستان همدان از نرخ مصوب کشوري بالاتر است.

به گزارش “فردای همدان”، علي اصغر ناظري پور در کميسيون کارگري اين شهرستان با اشاره به نامگذاري سال با عنوان حمايت از کالاي ايراني روز کارگر را تبريک گفت و ادامه داد : رصد و پيشگيري مسائل و مشکلات جامعه توانمند و زحمتکش کارگري از مهمترين مباحث فعال کميسيون کارگري شهرستان همدان است.

 

وي با اشاره به رويکرد دولت در حمايت از توليد افزود : حمايت از توان توليد صنعتگران و  کارفرمايان در ايجاد اشتغال نقش موثري داشته و سبب کاهش مشکلات جامعه کارگري شده است .

 

ناظري پور تصريح کرد : شهرستان همدان از 380 واحد صنعتي و بيش از 2 هزار واحد توليدي و خدماتي فعال برخوردار است .

 

وي از افزايش جذب 10.6درصدي بيمه شدگان جديد خبر داد و اضافه کرد : با حمايت هاي دولت در بخش هاي کارآفريني ، توليدي و صنعتي به طور ميانگين ماهانه 370 نفر جذب و تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار مي گيرند .

 

اين مقام مسئول بر لزوم ارتقاي کيفيت و برندسازي توليدات شهرستان تاکيد کرد و ادامه داد : توليد داخلي و حمايت از آن سبب رونق اشتغال و کاهش بسياري از نارضايتي هاي اجتماعي خواهد شد .

 

وي از امکان تعامل پرداخت اقساط تسهيلات معوق کارآفرينان خبر داد و افزود : توليدکنندگان و کارفرمايان نبايد براي جبران معوقات بانکي درگير و متحمل پرداخت تسهيلاتي ديگر شوند .

 

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري شهرستان همدان عنوان کرد : اتکا به مواد اوليه داخلي در توليد ، امري ضروري است و  توليدکنندگان مي تواند در تلاطم کاذب بازار و اقتصاد روندي با ثبات و حتي روبه روشد پيدا کنند .

 

وي اظهار کرد : تعامل کاري خوبي بين کارگران و کارفرمايان شهرستان همدان وجود دارد به نحوي که در مواقع بروز تنش هاي اقتصادي کارگران با دلسوزي بيشتر و کارفرمايان با خودگذشتگي به چرخه توليد کمک کردند .

 

ناظري پور تصريح کرد : يکي از مصوبات اصلي کميسيون کارگري شهرستان همدان پيگيري معوقات حقوقي ، سنوات و پرداخت بدهي شرکت هاي خدمات است .

 

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري شهرستان همدان خواستار ايجاد برنامه هاي رفاهي و تفريحي براي کارگران شد و افزود : عدم تناسب حقوق و خدمت کارگران را مي توان با در نظر گرفتن تخفيف هاي استفاده از مراکز رفاهي براي اين قشر ديده شود .

 

وي با بيان اينکه نوع نگاه به مسائل ممکن است حمايتي و رو به توسعه نباشد چراکه ما زود در کارها نا اميد مي‌شويم افزود : کميسيون کارگري با رويکرد رفع موانع توليد و مشکلاتکارگري به دنبال حفظ ثبات کاري و تعامل منطقي کارفرما و پيمانکار است .

انتهای پیام/