سال گذشته شاهد رشد 118 درصدی تشکیل تعاونی در استان بودیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه  برنامه بخش تعاون استان در سال 96 تشکیل 107 شرکت تعاونی در استان همدان  بوده است، گفت: 126 شرکت تعاونی در سال گذشته در حوزه های مختلف در استان تشکیل شد. به گزارش “فردای همدان”، دکتر احمد توصیفیان، امروز در همایش حمایت از […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه  برنامه بخش تعاون استان در سال 96 تشکیل 107 شرکت تعاونی در استان همدان  بوده است، گفت: 126 شرکت تعاونی در سال گذشته در حوزه های مختلف در استان تشکیل شد.

به گزارش “فردای همدان”، دکتر احمد توصیفیان، امروز در همایش حمایت از کالای ایرانی شرکت های تعاونی که با حضور محمد عسگری مدیر کل تامین اجتماعی، نادی دبیر اتاق تعاون استان و فعالین بخش تعاون در اتاق تعاون استان برگزار شد، اظهار‌‌ داشت: در سال 1396 تعداد 126  شركت تعاوني با 1045 نفر عضو و سرمايه 2850750 هزار ريال در سطح استان به ثبت رسيده كه نسبت به برنامه ( 107 تعاوني ) شاهد رشد  118 درصدی بوده ایم .

 

مدیر کل تعاون افزود : بر اساس مجوزهای صادر شده راه اندازی این شرکت های تعاونی در مجموع 1434 نفر فرصت جدید شغلی در بخش تعاون ایجاد شده است.

 

توصیفیان ادامه  داد : از اين تعداد تعاوني ثبت شده ، 64 تعاوني در قالب روستا تعاون بوده كه به منظور ايجاد بستر مناسب براي فعاليت هاي اقتصادي در روستاهاي استان و متعاقب آن ، توسعه روستايي بوده است که در این زمینه نیز با توجه به برنامه های اعلامی 123 درصد رشد داشته ایم.

 

دکتر احمد توصیفیان با اشاره به رشد 207 در صدی نظارت بر شركتهاي تعاوني گفت : نظارت بر شرکتهای تعاونی شامل نظارت مالي و عمومي بر تعاوني ها بوده كه در سال 96 ، جمعا  تعداد 1203  بازديد مالي و نظارت عمومي از تعاوني هاي فعال توليدي ، خدماتي و توزيعي توسط كارشناسان یان اداره کل  انجام پذيرفته است .

 

وی با اشاره به بحث نظارت بر برگزاری مجامع عمومی شرکتهای تعاونی گفت : در سال 96 ، جمعا  تعداد 495 نظارت بر مجامع در تعاوني هاي فعال توليدي ، خدماتي و توزيعي توسط كارشناسان این اداره کل با رصد 130 درصدی  انجام پذيرفته است .

 

توصیفیان گفت : در بحث انجام طرح های تحقیقاتی در حوزه تعاون شاهد رشد 200 در صدی بوده ایم و شوراي پژوهشي اداره كل تعاون ، كار ورفاه اجتماعي با توجه به برنامه اعلامی 2 طرح تحقیقاتی در سال  پس از بررسي وضعيت اجراي طرح هاي پژوهشي سال 95 ، تعيين موضوعات و اولويت هاي پژوهشي سال 96 ، ارزيابي پيشنهادات واصله ،4 طرح جهت اجرا و تخصيص بودجه براي آنها انتخاب نموده است.

 

مدیر کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان در پایان به صادرات در بخش تعاون پرداخت و گفت در زمینه صادرات تعاونیها نیز ما رویکرد افزایشی داشته ایم و با 37422 هزار دلار صادرات تو انسته ایم رشد 103 در صدی نسبت به برنامه های اعلامی از طرف وزارت متبوع داشته باشیم.

انتهای پیام/