منبت ملایر تبدیل به یک برند بین‌المللی شود

اقتصاد: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر با اشاره به ثبت منبت این شهرستان، گفت: این‌یکی از تولیدات داخلی ما است که می‌تواند در عرصه داخلی و حتی بین‌المللی به‌عنوان یک برند برای شهرستان ملایر مطرح شود. به گزارش “فردای همدان” عبدالعظیم رضایی، شامگاه دوشنبه، در جلسه ماهیانه اتاق اصناف شهرستان ملایر ضمن درود […]

اقتصاد: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر با اشاره به ثبت منبت این شهرستان، گفت: این‌یکی از تولیدات داخلی ما است که می‌تواند در عرصه داخلی و حتی بین‌المللی به‌عنوان یک برند برای شهرستان ملایر مطرح شود.

به گزارش “فردای همدان” عبدالعظیم رضایی، شامگاه دوشنبه، در جلسه ماهیانه اتاق اصناف شهرستان ملایر ضمن درود به ارواح طیبه 1100 شهید شهرستان به‌ویژه شهدای اصناف، اظهار داشت: شهدا جان شیرین خودشان را نثار کردند تا ما بتوانیم به‌راحتی و در امنیت و آرامش کامل زندگی کنیم.

 

وی ادامه داد: همه ما تا ابد مدیون شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز هستیم و باید هم در صحبت‌هایمان و هم در عمل پیرو و ادامه‌دهنده راهشان باشیم.

 

رضایی با اشاره به زحمات و فداکاری‌های زیادی که برای ایران عزیز اسلامی کشیده شده است تأکید کرد: همه وظیفه‌داریم تا در ایجاد همبستگی و اتحاد بین دولت و مردم کوشا باشند و به دنبال گسست در جامعه نباشند.

 

فرماندار ویژه شهرستان ملایر بیان داشت: هر کس در هر مسئولیتی چه کوچک و چه بزرگ می‌تواند مثمر ثمر باشد و به جامعه و مردم خدمت کند و این مسئولیت‌ها به‌سرعت در حال سپری شدن هستند و طوری نباشد که بخواهیم حسرت گذشته را بخوریم.

 

وی با اشاره به نقش تاریخی صنوف مختلف بیان داشت: اصناف همیشه بین مردم اعتبار ویژه‌ای داشته‌اند و مدافع و همراه مردم بوده‌اند و در  این زمینه دارای یک نقش تاریخی و کهن هستند.

 

فرماندار ویژه شهرستان ملایر ادامه داد: در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، جنگ تحمیلی و در همه عرصه‌ها بازاریان در صنوف مختلف دارای نقش حیاتی بوده‌اند و امروز هم به خاطر مقبولیتی که دارند این نقش در حال رشد و شکوفایی بیشتر است.

 

رضایی تصریح کرد: از ویژگی‌های بارز بازاریان و کسبه وفای به عهد، امانت‌داری و تأکید بر روی قول و قرار است و به همین خاطر به‌عنوان حبیب‌الله شناخته می‌شوند.

 

فرماندار ویژه شهرستان ملایر به لزوم وجود اخلاق در جامعه اشاره و بیان داشت: این اخلاق باید هم در ظاهر باشد و هم در باطن و مهم‌ترین هدف بعثت پیامبر (ص) نیز مکارم اخلاق بوده است.

 

وی عنوان کرد: امروز گم‌شده جامعه ما اخلاق کریمه‌ای است که مورد تاکید پیامبر(ص) بود و باید همه‌کسانی که تریبون در دست دارند تلاش کنند تا این اخلاق در جامعه نهادینه شود.

 

رضایی به امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره و عنوان کرد: باید این اصل سفارش شده را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم و تلاش نماییم تا در جامعه و بین مخاطبین تأثیرگذاری‌مان بیشتر شود.

 

فرماندار ویژه شهرستان ملایر به ثبت منبت شهرستان نیز اشاره و بیان داشت: این‌یکی از تولیدات داخلی ما است که می‌تواند در عرصه داخلی و حتی بین‌المللی به‌عنوان یک برند برای شهرستان ملایر مطرح شود.

 

وی اظهار داشت: شهرستان ملایر پتانسیل‌های بسیار زیادی دارد که در صورت توسعه آن‌ها می‌توانیم به توسعه اقتصادی در شهرستان دست پیدا نماییم.

 

رضایی به نام‌گذاری سال 97 به‌عنوان حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری اشاره داشتند و افزود: کالاهای ایرانی ضمن ارجحیت بر بسیاری از کالاهای خارجی این توانایی رادارند تا با کالاهای خارجی رقابت کنند.

 

وی ضمن تشکر از گشت‌های مشترک بازرسی در ایام منتهی به سال جدید و همچنین در ایام نوروز در سطح شهرستان، بیان داشت: باید با کالاهای خارجی که به‌صورت قاچاق وارد می‌شود به‌شدت برخورد شود و حمایت از تولیدکننده داخلی افزایش یابد تا بتوانیم هر چه بیشتر و عملی‌تر به حمایت از کالای ایرانی  بپردازیم.

انتهای پیام/