10میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در همدان کشف و ضبط شد/مبارزه با کالای قاچاق اولویت کاری پلیس

جامعه: فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه مبارزه با کالای قاچاق در اولویت کاری پلیس قرار دارد، گفت: در یک ماهه امسال ۱۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در استان کشف و ضبط شد که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است. به گزارش خبرنگار “فردای […]

جامعه: فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه مبارزه با کالای قاچاق در اولویت کاری پلیس قرار دارد، گفت: در یک ماهه امسال ۱۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در استان کشف و ضبط شد که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، سردار بخشعلی کامرانی‌صالح پیش امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال 97 امیدواریم با اقدامات و برنامه‌های در نظر گرفته شده بتوانیم در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم اثرگذار باشیم و در پیشگیری از وقوع جرم همراه با فرهنگ‌سازی در جامعه قدم برداریم.

 

وی با اشاره به اینکه با تلاش و کوشش‌های صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون بیش از 54 هزار تماس مردمی با شماره 110 پلیس حاصل شده است، افزود: این تماس‌ها نشانه اعتماد و اطمینان مردم در حوزه انتظامی است.

 

کامرانی صالح با بیان اینکه تماس با پلیس 110 در این‌یک ماهه سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 49 درصد افزایش یافته است، گفت: از54 هزار تماس با 110 حدود 20 هزار تماس عملیاتی شده و نیروهای پلیس در سر صحنه حاضر شدند.

 

فرمانده انتظامی استان همدان تصریح کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر با تلاش و کوشش نیروهای پلیس در این راستا از ابتدای سال تاکنون حدود 550 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده است.

 

7 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در همدان منهدم شد

 

کامرانی صالح با تأکید بر اینکه در یک‌ماهه امسال 7 باند مواد مخدر متلاشی شده است که از این تعداد 2 باند اقدام به توزیع هروئین می‌کردند، ابراز کرد: بیش از 400 نفر مصرف‌کننده، توزیع‌کننده، خورده فروش و غیره نیز در استان دستگیر شدند.

 

وی با اشاره به اینکه 2 هزار تماس در یک‌ماهه امسال با شماره 197 پلیس حاصل شده است، بیان کرد: در این تماس‌ها پیشنهادات، انتقادات و رضایت‌مندی از سوی شهروندان ارائه شده است که در این حوزه 25 درصد رضایت‌مندی حاصل شده است.

 

فرمانده انتظامی استان همدان در مورد حوزه پلیس آگهی و جرائم مهم و خشن که خوشبختانه از ابتدای امسال تاکنون هیچ‌گونه جرائم خشنی در استان اتفاق نیفتاده است، تأکید کرد: در این راستا 4 باند متلاشی و 100 نفر که به‌نوعی در جرائم سرقت نقش داشتند شناسایی و دستگیر شدند که 20 نفر از این افراد سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار بودند.

 

کامرانی صالح با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی و جرائم مربوط به این حوزه از ابتدای امسال تاکنون 60 فقره پرونده قضایی تشکیل شده است و تشکیل پرونده در این راستا افزایش یافته است، گفت: بیشترین تخلفات در حوزه فضای مجازی تخلفات مالی و مزاحمت برای شهروندان است.

 

تصادفات در همدان 25 درصد کاهش یافت

 

وی با تأکید بر اینکه در حوزه پلیس‌راه و راهور با توجه به اینکه در 14 روزه فروردین امسال با ثبت بیش از 10 میلیون تردد در محورهای استان شاهد افزایش بیش از 20 درصد تردد در محورهای بودیم، تأکید کرد: در یک‌ماهه امسال در حوزه درون و برون‌شهری در مجموع شاهد کاهش 25 درصدی تصادفات در استان و شاهد کاهش 4 درصدی تصادفت فوتی در درون و برون‌شهری بودیم.

 

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 450 نفر بر اثر تصادفات در جاده‌های استان جان خود را از دست داده و بیش از 6 هزار نفر نیز مجروح شدند، بیان کرد: این آمار بسیار بالا است که نیازمند همکاری و یاری دستگاه‌ها و ادارات در حوزه انضباط اجتماعی است.

 

کامرانی صالح عنوان کرد: در یک‌ماهه امسال در حوزه معاونت اجتماعی بیش از 20 هزار نفر از شهروندان مورد آموزش و اطلاع‌رسانی پلیس قرار گرفتند.

 

وی با بیان اینکه روز گذشته باند دو نفره که اقدام به جابه‌جایی اقلام آثار باستانی می‌کردند در نهاوند متلاشی شد، تصریح کرد: از این باند بیش از 70 قلم انواع آثار باستانی و عتیقه‌جات که دارای ارزش ریالی و معنوی بالایی بودند کشف و ضبط  و دو نفر نیز دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی استان همدان ابراز کرد: در حوزه صدور گذرنامه، گواهینامه و تعویض پلاک نیز در یک‌ماهه امسال بیش از 5 هزار خدمات به شهروندان ارائه شده است.

 

کامرانی صالح با تأکید در سال 97 اولویت‌های مأموریتی در دستور کار پلیس قرارگرفته است، افزود: مبارزه با کالای قاچاق با مدنظر قرار دادن شعار امسال که حمایت از تولید داخلی است و توسط مقام معظم رهبری تعیین شده حمایت از کالای ایرانی و در کنار آن مبارزه با ورود کالای قاچاق از اقدامات در اولویت نیروی انتظامی است.

 

وی با اشاره به اینکه در یک‌ماهه امسال 10 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق کشف شده است، تأکید کرد: این میزان کشف کالای قاچاق در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

 

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در حوزه هماهنگی درون و برون سازی از ظرفیتی که دستگاه دارند برای مبارزه با کالای قاچاق و حمایت از تولید داخلی استفاده می‌کنیم، تأکید کرد: مسئولیت سنگینی که مقام معظم رهبری بر دوش مسئولان و مردم گذاشته‌اند انشا الله امسال بتوانیم در این راستا گام‌های مؤثری همراه با ارتقای تولید داخلی برداریم.

 

کامرانی صالح با تأکید بر اینکه مبارزه با جرائم خشن، سرقت و مواد مخدر از دیگر اولویت‌های اقدامات پلیس است، عنوان کرد: سال گذشته بیش از 6هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط و بیش از 10 هزار نفر در این راستا دستگیر شدند که در کنار این مبارزات مردم نیز باید با افزایش اطلاعات خود و آگاه‌سازی در راستای کاهش اعتیاد این بلای خانمان‌سوز قدم بردارند.

 

افزایش دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف در محورها سبب کاهش تصادفات می‌شود

 

وی با اشاره به اینکه ایجاد انضباط اجتماعی همراه با فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک از دیگر اولویت‌های پلیس است که در این راستا برخوردهای قاطعی با حرکات خطرساز می‌شود، گفت: با افزایش دوربین‌های نظارت و ثبت تخلف در حوزه‌های درون و برون‌شهری می‌توانیم تا حدی در کاهش تصادفات موفق باشیم.

 

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه فضای مجازی از دیگر اولویت‌های پلیس است که امروزه بخش عمده‌ای از وقت نوجوانان و جوانان جامعه در این حوزه می‌گذرد، ابراز کرد: فضای مجازی اجتناب‌ناپذیر است و در کنار سرعت اطلاع‌رسانی و دیگر فوایدی که می‌تواند داشته باشد باید بدانیم که تهدیدات و آسیب‌هایی زیادی نیز در این فضا وجود دارد که بایستی با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی بهترین استفاده از این فضا انجام شده و از تهدیدات در امان باشیم.

 

کامرانی صالح با تأکید بر اینکه تعاملات از دیگر اولویت‌های کاری نیروی انتظامی است، عنوان کرد: شعار پلیس”پلیس جامعه‌محور” است و بایستی مردم خود را در ایجاد امنیت در جامعه سهیم بدانند.

 

وی در مورد بازگشایی برخی از محورهای استان که ممکن است حادثه‌آفرین باشد، تأکید کرد: جاده‌های استان اصلاح شده است اما بخشی از کاهش حوادث ترافیکی با رعایت قوانین و اعلائم راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان محقق می‌شود و با بستن راه‌هایی نظیر محور گنج‌نامه به تویسرکان فقط صورت مسئله پاک می‌شود.

 

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بیش از 300 نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده که نواقص بیش از 200 نقطه از این نقاط حادثه‌خیز رفع شده است، بیان کرد: مردم با رعایت قوانین و توجه به علائم راهنمایی و رانندگی می‌توانند در کاهش تصادفات تأثیر بسزایی داشته باشند.

 

کامرانی صالح با بیان اینکه در کشور جرائم در 25 استان بیش از جرائم استان همدان، تصریح کرد: بیشترین فراوانی جرم در استان همدان مربوط به سرقت‌های خرد لوازم داخل خودرو است و حدود 60 درصد جرائم خرد توسط معتادان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر اتفاق می‌افتد.

 

وی با تأکید بر اینکه همدان از گذشته در حوزه اعتیاد مشکل داشته و سرمایه‌گذاری فراوانی نیز در این حوزه شده است، اظهار داشت: سال گذشته بیش از یک هزار و در یک‌ماهه امسال 100 طرح پاک‌سازی نقاط آلوده در سطح استان اجرا شده است.

 

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه 25 دستگاه در حوزه عفاف و حجاب باید نقش‌آفرینی کنند، بیان کرد: ما نمی‌گوییم که این دستگاه‌ها کم‌کاری کرده و یا اقدامی نکرده اما آن چیزی که مشخص است پلیس همواره در این حوزه پیشتاز بوده است.

 

کامرانی صالح با بیان اینکه تبلیغات در حوزه فضای مجازی علیه عفاف و حجاب بسیار زیاد است، تأکید کرد: در جامعه حتی کسانی که حجاب را نیز را نیز رعایت نمی‌کنند به‌نوعی به این موضوع اعتقاد دارند اما متأسفانه تحت تأثیر تبلیغات فضای مجازی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

خبرنگار: مهسا جعفری