12 کیلومتر راه آهن همدان – تهران باقی مانده است

استاندار همدان با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته، اظهار کرد: اتمام راه‌آهن و تردد حدود 50 هزار نفر تا کنون به مشهد از طریق قطار از جمله اقدامات بود؛ البته 12 کیلومتر راه آهن همدان – تهران باقی مانده است. به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، محمدناصر نیکبخت در نخستین شورای اداری […]

استاندار همدان با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته، اظهار کرد: اتمام راه‌آهن و تردد حدود 50 هزار نفر تا کنون به مشهد از طریق قطار از جمله اقدامات بود؛ البته 12 کیلومتر راه آهن همدان – تهران باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، محمدناصر نیکبخت در نخستین شورای اداری استان، با بیان اینکه سال گذشته را کشور با سختی‌های زیادی پشت سر گذاشت، اظهار کرد: بلایای طبیعی از جمله زلزله،‌ حادثه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج و حادثه کشتی سانچی از آن جمله بود.

 

وی گفت: باید در مصائب سال گذشته که بر کشور گذشت به پاره‌ای از آورده‌ها از جمله همت، حمایت و انسجام مردم نیز اشاره شود؛ در زلزله کرمانشاه که مصیبت سنگینی بود مردم همدان، ادارات و سازمان‌های مرتبط خدمات بسیار شایسته‌ای را از روز اول برای همیاری و کمک به همنوعان و هموطنان داشتند.

 

استاندار همدان با بیان اینکه از لحظه اول این بلای طبیعی تا کنون سپاه و قرارگاه شهید همدانی ارائه خدمات داشت، بیان کرد: هلال احمر، آب‌منطقه‌ای، راه و ترابری و… ایثارگرانه حضور یافتند که این امر نشان می‌دهد همه مردم هرکجا لازم باشد حضور می‌باند همچون حضور در 22 بهمن و… و از نظام حمایت می‌کنند.

 

وی با تقدیر از زحمات همه مسوولان استان، افزود: نتیجه کار شما نشان می‌دهد اگر می‌توانستید کاری کنید و می‌شد کار کردید اما اینکه کافی بوده یا نه باید دید باز هم جای کار دارد یا خیر.

 

نیکبخت با بیان اینکه سال گذشته در استان کارهای خوبی انجام شد، تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته حاصل تلاش همگانی بود و پشتیبانی تک تک نمایندگان استان بود؛ کمتر کاری بوده به تنهایی و بدون حمایت نمایندگان انجام دهم.

 

وی با اشاره به هم‌افزایی نمایندگان استان، ادامه داد: امروز در عملکرد سال 96 با توجه به تلاش‌هایی که صورت گرفت خیلی سرافکنده نیستیم و امروز می‌توانیم بیلان کاری ارائه دهیم.

 

استاندار همدان با اشاره به اولین نامه اداری سال 97 از سوی وزارت کشور، خاطرنشان کرد: در این نامه محرمانه به افزایش 3.5 رتبه‌ای مشارکت اقتصادی استان اشاره شده و استان همدان در کشور رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد ایجاد شغل در استان 19 هزار و 900 شغل بوده که تا پایان سال گذشته 19 هزار و 500 شغل به من گزارش شد، یادآور شد: سال گذشته ایجاد 30 هزار شغل را عنوان کردم که باید امسال نیز اینگونه شود.

 

نیکبخت با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته، اظهار کرد: اتمام راه‌آهن و تردد حدود 50 هزار نفر تا کنون به مشهد از طریق قطار از جمله اقدامات بود؛ البته 12 کیلومتر راه آهن همدان – تهران باقی مانده است.

 

وی به دیدار چند روز گذشته با نوبخت اشاره کرد و گفت: فروردین ماه جلسه‌ای برای اتمام 12 کیلومتر راه‌آهن همدان – تهران در تهران خواهیم داشت.

 

استاندار همدان اتمام آزادراه، واگذاری پروژه‌ها و ایجاد اشتغال را از دیگر اقدامات سال گذشته برشمرد و بیان کرد: تعهد واگذاری 144 پروژه پیش‌بینی شده بود که 520 پروژه واگذار کردیم و 2 هزار پروژه آماده واگذاری نیز داریم که اعلام شده است.

 

وی به درخواست اختیار واگذاری پروژه‌ها به استان‌ها اشاره کرد و افزود: ساخت هتل‌ها که از ضروریات گردشگری استان است از دیگر اقدامات بوده که ساخت 12 هتل را در دست اجرا داریم که سه هتل در سال 95 و سه هتل سال گذشته به بهره‌برداری رسید؛ سایر هتل‌های باقی مانده نیز باید در سال 97 به بهره‌برداری برسد.

 

نیکبخت با تقدیر از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به ویژه امیر خجسته در خصوص پیگیری راه‌اندازی پرواز همدان – تهران، تصریح کرد: هما در این خصوص بسیار ما را خسته کرد که این مهم نیز به کمک نماینده همدان و تأکیدات هواپیمایی، پرواز همدان – تهران از 18 فروردین ماه آغاز می‌شود.

 

وی به پنج پرواز همدان – تهران طی هفته اشاره کرد و ادامه داد: نمی‌خواهیم این پرواز را چارتر بکنیم بلکه رسمی، 60 نفره و ATR  است.

 

استاندار همدان با تأکید بر اینکه هواپیمایی دنبال بهانه هستند که این پرواز مسافر نداشته و آن را بردارند، خاطرنشان کرد: رویداد همدان 2018 را در پیش داریم و پرواز نیاز داریم اما تا امروز برای پرواز همدان ـ تهران تنها هفت نفر بلیط تهیه کرده‌اند که در این صورت این پرواز را از دست می‌دهیم.

 

*ماموریت‌ها پروازی انجام شود

 

وی خواستار انجام مأموریت‌ها توسط پرواز برای ادارات و سازمان‌ها شد و گفت: سازمان‌ها و ادارات تلاش کنند تمام مأموریت‌ها را با پرواز بروند چراکه هزینه بلیت هواپیمای همدان – تهران 80 هزار تومان است و خطرات، هزینه استهلاک خودرو، بنزین و مأموریت راننده کاهش می‌یابد.

 

نیکبخت در ادامه با اشاره به سرکشی ستاد خدمات سفر طی هفته اول نوروز، اظهار کرد: خدمات خوبی انجام شد ولی تأکید دارم آموزش و پرورش همه خدماتش را با توجه به درجه‌بندی بالا ببرد؛ تابستان با توجه به رویداد «همدان، 2018» نیز مسافر خواهیم داشت.

 

وی با تأکید بر اینکه شهرداری همدان طی ایام نوروز بسیار خوب کار کرد، یادآور شد: میراث فرهنگی و ستاد اسکان نیز خوب کار کردند؛ هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی نیز همکاری خوبی در این ایام داشت.

 

استاندار همدان با بیان اینکه نباید تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی را فراموش کرد، افزود: با وجود افزایش 30 درصدی تردد مسافران شاهد کاهش هشت تا 10 درصدی تلفات جاده‌ای بودیم؛ سپاه نیز در این خصوص به منظور ورود در مواقع مورد نیاز آماده بود.

 

وی با اشاره به بازدید از لالجین و بهار، بیان کرد: از صنایع تبدیلی الوند در بهار که به بهره‌برداری رسیده بود و واحد تولیدی در لالجین که نیاز به زمین داشت بازدید شد و قرار بر در اختیار گذاشتن زمین در لالجین شد.

 

*3-4 مغازه در لالجین اجناس و کالاهای چینی ارائه می‌کردند

 

نیکبخت با بیان اینکه باید کاری کنیم شهرک صنعتی لالجین توسعه یابد و اوقاف نیز باید همکاری کند، ادامه داد: متوجه شدم 3 یا 4 مغازه در لالجین اجناس و کالاهای چینی ارائه می‌کنند که تا 25 فروردین به آنها مهلت دادیم و در صورت عدم توجه، پلمب می‌شوند.

 

وی با تأکید بر اینکه یکی از افتخارات ما شهر جهانی سفال لالجین است، تصریح کرد: اگر بخواهیم در لالجین نیز کالای چینی بفروشیم آسیب می‌زند؛ در رویداد همدان 2018 حتماً گردشگران بازدید می‌کنند و تا 25 فروردین موارد مذکور تعیین تکلیف می‌شود.

 

استاندار همدان در ادامه یادآور شد: بافت‌های فرسوده در تمام شهرها و مراکز را باید احیا کنیم؛ در نهاوند و همدان بازدیدهایی از این مناطق شد و زمین‌هایی نیز برای آنها در نظر گرفته شد.

 

وی با اشاره به درخواست واگذاری زمین‌های مربوط به مسکن و شهرسازی از تهران به استان در بحث بافت فرسوده، خاطرنشان کرد: در همه شهرستان‌ها آمادگی واگذاری زمین در بحث بافت فرسوده را داریم.

 

نیکبخت در رابطه با اعتبارات جاری و عمرانی نیز گفت: اعتبارات جاری استان همدان که هر سال تلاش داشتیم به 70 تا 80 درصد برسد امسال به 120 درصد رسیده است؛ فکر نمی‌کنم هیچ سازمانی امسال گله‌ای به اعتبارات جاری داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه امروز نیز  30 میلیارد تومان از اعتبارات نفت و گاز به استان اعلام شد، اظهار کرد: 2.6 میلیارد تومان نیز اعتبارات مازاد سال گذشته به استان ارائه شده است.

 

استاندار همدان با تأکید بر اینکه در بحث همدان 2018 فرصتی است که خدا و تاریخ و نام همدان این فرصت را داد، افزود: ما پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی شده‌ایم در حالی که تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی است؛ اجلاس گردشگری جهانی با 180 کشور را در پیش داریم که نظیر ندارد.

 

وی با بیان اینکه باید با وزیر امور خارجه جلسه‌ای به منظور اختصاص اعتبار برای بحث همدان 2018 داشته باشیم، تصریح کرد: 10 میلیارد تومان مصوبه مجلس بوده، امیر خجسته نیز 2 میلیارد تومان از بودجه نمایندگان اختصاص داد؛ یک تا 2 میلیارد تومان نیز از جای دیگر باید تأمین شود که کم است اما باید کار کنیم.

 

نیکبخت در ادامه با بیان اینکه پویانمایی و انیمیشن نیز در اردیبهشت به همدان داده شده است، یادآور شد: به تعهد خود پایبندیم و آن سهمی که باید را تأمین می‌کنیم اما باید رئیس سازمان صدا و سیمای استان بداند تا «همدان، 2018» در تمام شبکه‌های استانی و جام جم تبلیغ مدام و روزانه نشود، تعهد را عملیاتی نمی‌کنم.

 

وی با تأکید بر اینکه بحث ملی، آسیایی و جهانی را در رابطه با همدان 2018 داریم، خاطرنشان کرد: هرچه در سال 96 قدم برداشتیم در سال 97 باید این قدم‌ها را دو برابر و بلندتر کنیم.

 

*نرخ بیکاری کشور و شرایط توسعه کشور نیاز به قدم‌های بلند به ویژه در رابطه با شعار سال است

 

استاندار همدان با بیان اینکه با توجه به نرخ بیکاری کشور و شرایط توسعه کشور نیاز به قدم‌های بلند به ویژه در رابطه با شعار سال است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هفت سال شعار سال را تعیین می‌کند و اکنون واحدهای تولیدی تعطیل شروع به کار کرده و واحدهای تولیدی جدید شروع به کار کرده‌اند اما وقتی کالا خریده نشود، دپو و روی دست تولیدکننده مانده و تعطیل می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید برنامه‌های خود را ارائه کنند، اظهار کرد: کاری کنیم که اول کالاهای استان و بعد کشور استفاده شود وقتی کالای داخلی مشابه باشد ضرورتی نیست کالای خارجی استفاده شود.

 

نیکبخت با اشاره به ابلاغ نامه به مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مبنی بر منع خرید کالای خارجی توسط ادارات، گفت: استاندارد و صنعت و معدن توقع نداشته باشند کالای نامرغوب را در جامعه مردم استفاده کنند، مردم دنبال کالای مرغوب هستند.

 

وی خواستار فعال شدن واحد R&D در واحدهای تولیدی شد و بیان کرد: باید کالای مرغوب داشته باشیم و استاندارد نظارت کند که مردم بخرند، ادارات کالای داخلی می‌خرند.

 

استاندار همدان در ادامه به پیش‌بینی راه‌اندازی 500 مگاوات نیروگاه خورشیدی اشاره کرد و افزود: 50 مگاوات به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز در دست طراحی است.

 

وی در بخش دیگری بحث ایجاد پیاده‌راه‌ها را از اقدامات خوب و مهم شورا و شهرداری و قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: پیاده‌راه سازی سه کیلومتر بلوار ارم نیز شروعشود.

 

نیکبخت با اشاره به کسب رتبه اول کشوری صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان در جذب عشایر، یادآور شد: این صندوق در جذب روستاییان نیز رتبه دو کشور را به خود اختصاص داد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیایید به جای اینکه سر به سر هم بگذاریم برای توسعه استان سر به سر دیگران بگذاریم.

انتهای پیام/

خبرنگار: مهسا جعفری