پرداخت نيم درصد سهم شهرداري‌ها به کتابخانه‌ها

  فرهنگ و هنر: فرماندار شهرستان همدان خواستار توجه شهرداري‌ها به پرداخت نيم درصد سهم کتابخانه‌ها شد و گفت: با توجه به جسارت شهردار همدان در مسائل عمراني، اميدواريم در مباحث فرهنگي نيز با قدرت عمل کند. به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در نشست انجمن کتابخانه‌هاي عمومي شهرستان همدان اظهار داشت: از زماني که […]

 

فرهنگ و هنر: فرماندار شهرستان همدان خواستار توجه شهرداري‌ها به پرداخت نيم درصد سهم کتابخانه‌ها شد و گفت: با توجه به جسارت شهردار همدان در مسائل عمراني، اميدواريم در مباحث فرهنگي نيز با قدرت عمل کند.

به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در نشست انجمن کتابخانه‌هاي عمومي شهرستان همدان اظهار داشت: از زماني که مديريت امور کتابخانه‌هاي همدان را يک خانم بر عهده گرفته است، شاهد رشد در بخش‌هاي مختلف اين مجموعه بوده‌ايم.

 

وي تغييرات رخ داده در وضعيت کتابخانه مرکزي، گنجينه مخزن کتاب و مباحث عمراني را قابل تقدير دانست و افزود: غير از کتابخانه مرکزي در کل کتابخانه‌هاي شهرستان هم بازسازي کتابخانه، اصلاح وضعيت سيستم‌هاي سرمايشي و گرمايشي، رشد در شاخص‌هاي فرهنگي از قبيل شرکت بيش از يک‌هزار نفر در هفتمين جشنواره فرهنگ رضوي و انتخاب دو کتابدار نمونه کشوري از همدان نشان مي‌دهد مديريت اين مجموعه موفق بوده است.

 

فرماندار شهرستان همدان خاطرنشان کرد: در مناصبي که از مديريت بانوان بهره برده‌ايم ضرر نکرده‌ايم و با توجه به شاخص نظم و پيگيري آنها کارنامه بانوان در مباحث مديريتي بسيار خوب است.

 

وي خواستار توجه شهرداري‌ها به پرداخت نيم درصد سهم کتابخانه‌ها شد و افزود: با توجه به جسارت شهردار همدان در مسائل عمراني، اميدواريم در مباحث فرهنگي نيز با قدرت عمل کند.

 

تعالي بيان کرد: پروژه کتابخانه شهيد مظاهري مريانج به سبب اختلاف اداره ارشاد اسلامي و اداره کل کتابخانه‌ها معطل ماند و پس از تعيين تکليف قرارداد آن منعقد و پيمانکار انتخاب شد.

 

وي پيرامون استقرار ايستگاه‌هاي کتابخواني در مکان‌هاي عمومي نکاتي را متذکر شد و گفت: در پياده‌راه بوعلي عصرها جمعيت زيادي بر روي نيمکت‌ها و صندلي مي‌نشينند و استراحت مي‌کنند که خوب است ايستگاه‌هاي کتاب‌خواني شکيلي براي اين پياده‌راه احداث شود.

 

فرماندار شهرستان همدان توجه به راه‌اندازي کتابخانه‌هاي سيار براي روستاها را موضوع ديگري عنوان کرد و بيان کرد: از دو کتابخانه روستايي سال 94 تاکنون ديگر کتابخانه‌اي در روستاهاي شهرستان احداث نشده است.

 

وي گفت: با توجه به نظم و پيگيري بانوان در هر منصب مديريتي تصميم گرفتيم معاون برنامه‌ريزي فرمانداري را از يکي از بانوان توانمند انتخاب کنيم که به‌زودي معرفي خواهد شد.

 

مديرکل کتابخانه‌هاي عمومي استان همدان نيز اظهار داشت: در سالي که گذشت اتفاقات خوبي براي اداره کل کتابخانه‌هاي همدان رقم خورد و در حوزه‌هاي مختلف افزايش‌هاي کمي و کيفي را شاهد بوديم.

 

عاطفه زارعي گفت: در مباحث عمراني نيز پيشرفت‌هايي خوبي داشتيم و مواردي که دچار تأخير شده بود را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تحويل گرفتيم و خودمان عهده‌دار کار شديم.

 

وي افزود: مجموعه اقدامات باعث شد در کل کشور رتبه يک کشوري را در 13 مؤلفه از جمله حوزه فرهنگ مطالعه و کتاب به دست آورديم.

 

مديرکل کتابخانه‌هاي عمومي استان همدان تصريح کرد: با برقراري ارتباط با خيرين در امتداد طرح کتابخانه گردي سعي کرديم کتاب و مطالعه را در بخش‌هاي مختلف جامعه ترويج کنيم.

انتهای پیام/