توجه به مسکن جوانان در دستور کار قرار گیرد

جامعه: معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان بیان کرد: موضوع مسکن جوانان مغفول مانده و توجه به مسکن جوانان نیز باید در دستور کار قرار گیرد. به گزارش “فردای همدان”، سعید شاهرخی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان، با بیان اینکه در حوزه جوانان کارهای جدی و قابل توجهی صورت گرفته است، اظهار کرد: دولت […]

جامعه: معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان بیان کرد: موضوع مسکن جوانان مغفول مانده و توجه به مسکن جوانان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش “فردای همدان”، سعید شاهرخی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان، با بیان اینکه در حوزه جوانان کارهای جدی و قابل توجهی صورت گرفته است، اظهار کرد: دولت به صورت محوری با توجه به سیاست‌های نشأت گرفته از شعارهای انتخاباتی و دیدگاه رئیس جمهور به جوانان اعتماد دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه نگاه دولت این است که باید توجه ویژه به ظرفیت جوانان داشت، گفت: باید برای حضور فعال جوانان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی زمینه‌سازی صورت گیرد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان بیان کرد: اولویت اول دولت توجه به معیشت و اشتغال به ویژه مورد تأکید در حوزه جوانان است.

 

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌های سال آینده نیز باید به سه موضوع در حوزه جوانان توجه ویژه شود، افزود: دستگاه‌های مرتبط در حوزه جوانان نیز باید گام‌های بلندتری در سال آینده بردارند.

 

شاهرخی بحث اشتغال جوانان و توجه به این مهم را از جمله موارد مورد نظر در برنامه‌های سال آینده برشمرد و تصریح کرد: با سیاست‌گذاری استاندار، سال آینده چشم‌انداز ایجاد اشتغال با 30 هزار شغل در استان تعریف شده است.

 

وی با بیان اینکه تعریف ایجاد 30 هزار شغل در حالی است که امسال 19 هزار و 800 شغل در سند اشتغال پیش‌بینی شده بود، ادامه داد: دست یافتن به 30 هزار شغل باید با تلاش همه در این حوزه و مشارکت، حضور و فعالیت جوانان ممکن باشد.

 

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: تعریف ایجاد 30 هزار شغل در بخش دولتی و پشت میزنشینی نیست، فرصت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف وجود دارد که باید برای فعالیت جوانان در این بخش‌ها بسترسازی شود.

 

وی توجه در حوزه ازدواج جوانان را از دیگر موارد قابل توجه در سال آینده دانست و یادآور شد: با توجه به جمعیت جوان استان باید شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی در جامعه ترویج و برای جوانان فراهم شود که این امر بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

 

شاهرخی با اشاره به رشد 29 درصدی ارائه تسهیلات ازدواج طی سال جاری، اظهار کرد: این رشد را با توجه به رشد میزان تسهیلات از 3 میلیون تومان به 10 میلیون داشته‌ایم؛ کمتر از 10 درصد متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج در صف انتظار هستند که پرداخت می‌شود و مدت انتظار را باید به حداقل ممکن برسانیم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و آموزشی نیز جهاد دانشگاهی ورود خوبی داشته که باید تداوم داشته باشد، گفت: باید از نظر کمیت و کیفیت آموزش‌ها، تأثیرگذاری را افزایش دهیم و در خصوص آموزش‌های ازدواج و تحکیم بنیان ازدواج‌ها نیز گام برداریم.

 

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان بیان کرد: موضوع مسکن جوانان مغفول مانده و توجه به مسکن جوانان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه در حوزه ایجاد نشاط اجتماعی و مشارکت جوانان برنامه‌های جدی در دستور کار است، افزود: هفته گذشته نشست کم‌نظیر با جوانان فعال در سازمان‌های مردم‌نهاد با حضور 700 نفره جوانان نخبه و علاقمند برگزار شد.

 

شاهرخی با بیان اینکه سرمایه انسانی در سازمان‌های مردم‌نهاد جمع شده و تقویت این سازمان‌ها باید در دستور کار سازمان‌های مختلف قرار گیرد، تصریح کرد: با حضور جوانان در عرصه‌های مختلف شاهد شتاب و اثربخشی بیشتر کارها خواهیم بود.

 

وی به اعلام آمادگی استاندار برای استفاده از ظرفیت جوانان نخبه، خلاق و خوش‌فکر در قالب یک سمن برای ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت جوانان با ارائه مشاوره این سمن اشاره کرد و ادامه داد: در بخش‌های مختلف از ظرفیت جوانان استفاده شود.

 

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی فرصت حضور جوانان نخبه و صاحب ایده را ایجاد کرده و از ظرفیت جوانان با فراهم کردن زمینه استفاده کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مختلف اجرایی نیز بع جوانان اعتماد داشته و مسوولیت‌ها را به آنان واگذار کنند، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی نیز از ذهن‌های خلاق جوانان و این ظرفیت بی‌نظیر نهایت استفاده را داشته و زمینه را برای حضور آنها و واگذاری برخی مسوولیت‌ها فراهم کنند.

انتهای پیام/