شهرک‌های صنعتی همدان ۱۳ هزار و ۹۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است

اقتصاد: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان با بیان اینکه سال ۹۷ چند خوشه صنعتی در همدان راه‌اندازی می‌شود گفت: ناحیه صنعتی فراموش شده فرسفج به قطب دارویی کشور تبدیل شد. به گزارش “فردای همدان”، کیوان گردان اظهار داشت: امسال با توجه به تجربیات سالهای گذشته قرار شد تا سرمایه گذاران خوبی جذب استان […]

اقتصاد: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان با بیان اینکه سال ۹۷ چند خوشه صنعتی در همدان راه‌اندازی می‌شود گفت: ناحیه صنعتی فراموش شده فرسفج به قطب دارویی کشور تبدیل شد.

به گزارش “فردای همدان”، کیوان گردان اظهار داشت: امسال با توجه به تجربیات سالهای گذشته قرار شد تا سرمایه گذاران خوبی جذب استان شوند. در کشور منابع محدودی برای توسعه زیرساختها و اقتصادی داریم.

 

وی با بیان اینکه وضعیت درآمدی کشور و هزینه های جاری عمرانی مشخص است گفت: به جز درآمدهای نفتی و فروش صادرات غیر نفتی که عمدتا صنایع پایین دستی است توجه به بخش سرمایه گذاری خارجی از برنامه‌های مهمی است که باید در کشور به آن اهمیت داده شود.

 

گردان بیان کرد: تا قبل از سال 92 تنها دو طرح سرمایه گذاری خارجی در استان لقب گرفته بود که مجموعه کیان کردسا در ملایر در قالب تولید نخ تایر و غیره بود، اکنون در چند نقطه استان سرمایه گذاران آلمان، انگلیس و غیره وارد عمل شدند و نیروگاه های خورشیدی را ایجاد کردند.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان اعلام کرد: دو هزار و 700 هکتار عرصه صنعتی در استان داریم که 1100 هکتار آن جهان آباد است و و به تبع آن ساخت چنین مجموعه عظیمی به اعتبارات بالایی نیاز دارد.

 

گردان با اشاره به سرمایه گذاری‌های خارجی انجام گرفته در سطح استان گفت: در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد نیز تولید برق را داشتیم و سرمایه گذار ایتالیایی نیروگاه خورشیدی 90 مگاواتی را در این مکان احداث می‌کند.

 

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی پیوند‌های مختلفی در حوزه سیاست خارجی و امنیتی ایجاد می‌کند، گفت: در شهرک رزن دو طرح سرمایه گذاری خارجی را داریم که یک مورد آن تولید بخاری‌های کم مصرف گازی بود که به بهره برداری رسید و شرکت دوم نیز در حال تکمیل است.

 

گردان عنوان کرد: به دلیل عدم سرمایه گذاری صندوق‌های مهم کشور همچون صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی در این بخش با ضعف رو به رو بودیم که با پیگیری‌های استاندار و مجموعه استان این دغدغه مرتفع شد و با شرکت آتیه پاک صبا مذاکرات را شروع کردیم و مطالعات آنها بر روی معادن استان به خوبی انجام گرفته است.

 

وی گفت: مطالعات فنی و مهندسی از معادن استان خوب بوده و پروژه آتیه پاک صبا با بیش از 90 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با 280 نفر اشتغال، 28 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن اینکه در مورد شستا صندوق تامین اجتماعی نیز در حال اخذ زمین در شهرک نهاوند در خارج از شهرک صنعتی برای تولید اکسید منیزیوم است و تولید شمش منیزیم پیگیری می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان افزود: امسال طرح فرآوری آندولوزیت دهه فجر در ملایر افتتاح شد و سالها دغدغه این بود تا از این معادن استفاده شود و این ظرفیت استان به کار گرفته شود.

 

گردان با بیان اینکه تولید پروژه کاغذ از کربنات کلیسم از پروژه‌های اقتصادی و صنعت پاک در استان همدان است، عنوان کرد: پروژه تولید کاغذ از کربنات کلسیم پروژه نوینی در دنیاست.

 

گردان در مورد تکمیل زنجیره ارزش فولاد در کشور نیز بیان کرد: همه استان‌ها به دنبال تکمیل زنجیره فولاد در استان‌های خود بودند که در این راستا در استان همدان اقدماتی انجام شد. در استان پیشنهاد تکمیل زنجیره فولاد ارائه شد و اکنون استان همدان از زنجیره ابتدایی یعنی سنگ‌آهن از معدن اسدآباد تا تولید کنسانتره سنگ آهن، گندله سنگ آهن، فروسیلیس تا مجموعه فولاد ویان را به عنوان هد اصلی و سه طرح بزرگ تولید میلگرد را ایجاد کرده به نحوی که همدان به یک استان ممتاز در تامین زنجیره فولاد تبدیل شده است.

انتهای پیام/