۸۵ کانون دانشجویی در جشنواره رویش رتبه‌بندی شده است

فرهنگ و هنر: رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان از مورد داوری قرار گرفتن ۸۵ اثر در قالب کانون‌های دانشجویی در رتبه های اول تا سوم خبر داد. به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، صفی‌الله صفایی، یکشنبه، ۲۰ اسفند در آئین افتتاحیه جشنواره کشوری رویش اظهار کرد: اولین جشنواره کشوری رویش ویژه کانون‌های دانشجویی دانشگاه های […]

فرهنگ و هنر: رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان از مورد داوری قرار گرفتن ۸۵ اثر در قالب کانون‌های دانشجویی در رتبه های اول تا سوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، صفی‌الله صفایی، یکشنبه، ۲۰ اسفند در آئین افتتاحیه جشنواره کشوری رویش اظهار کرد: اولین جشنواره کشوری رویش ویژه کانون‌های دانشجویی دانشگاه های پیام نور سراسر کشور از صبح امروز به میزبانی دانشگاه پیام نور همدان کار خود را آغاز نمود.

 

وی هدف از برگزاری جشنواره رویش را زمینه سازی و تقویت فعالیت‌های جمعی دانشجویان، بسترسازی و توجه به نوآوری، شناسایی و معرفی استعدادها و خلاقیت‌های فردی و گروهی در کانون‌ها، آشنایی جامعه با توانمندی‌های موجود در کانون‌ها، تولید برنامه‌های خلاقانه دانشجویی و ایجاد جو رقابتی مثبت و سازنده دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه عنوان کرد.

 

صفایی با بیان اینکه جشنواره رویش در دو بخش داوری و اجرایی برگزار می‌شود عنوان کرد: کمیته بخش‌های اجتماعی، ادبی و هنری، فرهنگ واندیشه، دینی و مذهبی کمیته‌های اصلی بخش علمی و داوری است و برپایی نمایشگاه جهت فروش آثار کانون‌های دانشجویی از بخش‌های دیگر این جشنواره است.

 

رئیس دانشگاه پیام نور همدان گفت: کانون‌های دانشجویی از ۳۱ استان آثار خود را در قالب CD به دبیرخانه جشنواره ارسال نمودند که در ادامه توسط ۸ کمیته داوری مورد ارزیابی قرار گرفت، گفتنی است از میان تعداد استان‌های شرکت کننده تنها ۲۲ استان آثار خود را در بخش نمایشی در معرض دید قرار داده اند.

 

ارسال ۲۷۸ اثر به دبیرخانه جشنواره تا قبل از افتتاحیه آن

 

وی عنوان کرد: تا کنون ۲۷۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این تعداد ۸۵ اثر در قالب کانون‌های دانشجویی مورد داوری قرار گرفته و در رتبه های اول تا سوم امتیاز دهی شده است برخی آثار نیز حائز تقدیر خواهند بود.

 

صفایی ادامه داد: این جشنواره از ۲۰ الی ۲۱ از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۷ عصر در محل نمایشگاه بین المللی همدان میزبان علاقمندان است، اختتامیه اولین جشنواره کشوری رویش نیز سه شنبه ۲۲ اسفند ماه با حضور دکتر نجفی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۰ کانون دانشجویی از دانشگاه پیام نور استان همدان در این جشنواره شرکت کرده اند افزود: دانشگاه پیام نور همدان جز رتبه‌های اول تا سوم کشور است که سال گذشته موفق به کسب رتبه نخست در حوزه فرهنگی شد.

 

صفایی ادامه داد: با توجه به انتخاب استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان شهر توریستی کشور‌های آسیا، جهت معرفی هر چه بیشتر این استان به دانشجویان، برنامه تفریحی با محوریت بازدید از مراکز تاریخی و گردشگری استان در این دور از جشنواره تدارک دیده شده است.

 

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان اظهار کرد: برگزاری تئاتر خیابانی و کارگاه‌های علمی در حوزه کارآفرینی، خلاقیت، قرآن و عترت از برنامه‌های جانبی اولین جشنواره کشوری رویش است.

انتهای پیام/

خبرنگار: مهسا جعفری