کاهش تعداد افراد بيمار مشکوک تنفسي طي سه هفته گذشته در همدان

گروه جامعه: مسئول واحد مبارزه با بيماري مرکز بهداشت شهرستان همدان از کاهش تعداد افراد بيمار مشکوک تنفسي طي سه هفته گذشته در همدان خبر داد. به گزارش “فردای همدان”، فيروزه کربلايي در ستاد پيشگيري از آنفلونزاي شهرستان همدان در خصوص شيوع آنفلوآنزاي انساني اظهار کرد: تمام بيمارستان‌ها وظيفه تشخيص بيماري، غربالگري آن را با […]

گروه جامعه: مسئول واحد مبارزه با بيماري مرکز بهداشت شهرستان همدان از کاهش تعداد افراد بيمار مشکوک تنفسي طي سه هفته گذشته در همدان خبر داد.

به گزارش “فردای همدان”، فيروزه کربلايي در ستاد پيشگيري از آنفلونزاي شهرستان همدان در خصوص شيوع آنفلوآنزاي انساني اظهار کرد: تمام بيمارستان‌ها وظيفه تشخيص بيماري، غربالگري آن را با وجود تجهيزات و امکانات براي مقابله با اين بيماري دارند.

 

وي با بيان اينکه از تعداد 398 بيمار آنفلوآنزا که از ابتداي امسال در بيمارستان‌ها بستري شده‌اند از 381 مورد نمونه‌گيري شده است، افزود: از 381 مورد نمونه‌گيري شده 23 درصد آنفلوآنزاي مثبت و 77 درصد منفي بوده است.

 

مسئول واحد مبارزه با بيماري‌هاي مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اينکه در سه هفته اخير تعداد افراد بيمار مشکوک تنفسي کاهش يافته است، گفت: در بخش پيشگيري از آنفلوآنزاي انساني، 2 هزار و 200 واکسن از وزارتخانه براي گروه‌هاي هدف تحويل گرفته شده که تاکنون 2 هزار و 7 واکسن پيشگيري مورد استفاده قرار گرفته است.

 

وي با بيان اينکه 26 تخت ايزوله با تجهيزات کامل در بيمارستان‌هاي همدان براي بيماران آنفلوآنزا در نظر گرفته شده است، ادامه داد: خوشبختانه ميزان تلفات آنفلوآنزاي انساني امسال نسبت به سال گذشته کمتر است و موارد ديده شده در زنان باردار و سنين بالاي 60 سال است.

انتهای پیام/