تأمين تخم‌مرغ مصرفي مردم از 8 مرغداري همدان

جامعه: رئيس دامپزشکي شهرستان همدان در خصوص اقدامات انجام شده اين ستاد در سال جاري اظهار کرد: امسال ستاد پيشگيري از انفلوآنزا در سه جلسه تشکيل شد و بر اثر هماهنگي ادارات مختلف و دستگاه‌هاي مربوطه نتايج خوبي را در برداشته است.   به گزارش “فردای همدان”، اميرحسين نقي‌پور در ستاد پيشگيري از آنفلونزاي شهرستان همدان […]

جامعه: رئيس دامپزشکي شهرستان همدان در خصوص اقدامات انجام شده اين ستاد در سال جاري اظهار کرد: امسال ستاد پيشگيري از انفلوآنزا در سه جلسه تشکيل شد و بر اثر هماهنگي ادارات مختلف و دستگاه‌هاي مربوطه نتايج خوبي را در برداشته است.

 

به گزارش “فردای همدان”، اميرحسين نقي‌پور در ستاد پيشگيري از آنفلونزاي شهرستان همدان با بيان اينکه کلاس‌هاي آموزشي با همکاري جهاد کشاورزي و برگزاري کلاس براي مرغداران در اداره‌کل دامپزشکي انجام شده است، افزود: در سال جاري مکاتباتي با تعاوني مرغداران در خصوص جوجه‌ريزي‌هاي غيرمجاز انجام و از واحدهاي مشکوک بازديد صورت گرفت.

 

رئيس دامپزشکي شهرستان همدان با اشاره به اينکه نمونه‌برداري مشکوک بيشتر از بخش شراء و روستاهاي عبدالرحيم، ارزانفود، امزاجرد و… گزارش شده است، گفت: موارد تخلف مورد پيگيري قرار گرفته و به مراجع قضايي تحويل شده است.

 

نقي‌پور با بيان اينکه ورود سويه H5  و N6 شيوع آنفولانزاي مرغي تنها در استان گيلان ديده شده است، ادامه داد: اين بيماري خوشبختانه در واحدهاي طيور بومي و صنعتي ديده نشده و تنها در پرندگان مهاجر شيوع داشته است.

 

وي با اشاره به اينکه بازارچه‌هاي سيار در سطح شهر به عناوين مختلف نبايد پرندگان زنده و مواد خام دامي و طيور را در اين بازارها عرضه کنند، تصريح کرد: شهرداري بايد با همکاري نسبت به ساماندهي مشاغل شهري با اداره‌کل دامپزشکي همدان نهايت همکاري را داشته باشد.

 

نقي‌پور در خصوص مرغي که براي مصرف مردم در بازار وجود دارد، يادآور شد: اين مرغ از واحدهاي مجوزدار تأمين شده که قبل از انتقال به کشتارگاه توسط کارشناسان دامپزشکي مورد خون‌گيري قرار مي‌گيرند و مرغ بسته‌بندي شده داراي تاريخ توليد و انقضاء هيچ مشکلي بهداشتي ندارد.

 

وي با بيان اينکه در حال حاضر تخم‌مرغ مصرفي مردم از 8 مرغداري استان تأمين مي‌شود، اضافه کرد: همدان از لحاظ شيوع آنفولانزاي مرغي جزو پاکترين شهرهاي کشور بوده که در سال جاري کمترين بيماري دام و طيور را داشته است.

 انتهای پیام/