پيگيري برپايي بازارچه پرنده‌فروشان همدان انجام شود

جامعه: معاون سياسي اجتماعي فرمانداري همدان گفت :عملکرد ستاد پيشگيري از آنفلونزاي شهرستان همدان در پيشگيري و عدم شيوع اين بيماري ثمر بخش بوده است . به گزارش “فردای همدان”، علي‌اصغر ناظري‌پور در ستاد پيشگيري از آنفلونزاي شهرستان همدان با بيان اينکه با همکاري دستگاه‌هاي مربوطه تمام مرغداري‌هاي فاقد مجوز در ماه‌هاي گذشته تعطيل شده […]

جامعه: معاون سياسي اجتماعي فرمانداري همدان گفت :عملکرد ستاد پيشگيري از آنفلونزاي شهرستان همدان در پيشگيري و عدم شيوع اين بيماري ثمر بخش بوده است .

به گزارش “فردای همدان”، علي‌اصغر ناظري‌پور در ستاد پيشگيري از آنفلونزاي شهرستان همدان با بيان اينکه با همکاري دستگاه‌هاي مربوطه تمام مرغداري‌هاي فاقد مجوز در ماه‌هاي گذشته تعطيل شده است، اظهار کرد: دامپزشکي با همکاري ادارات ذيربط با بررسي مرغداري‌هاي همدان در خصوص شيوع آنفلونزا و عدم انتقال آن به انسان پيگيري‌هاي ثمربخشي داشته است.

 

وي با بيان اينکه نبايد از تبعات فعاليت مرغداري‌هاي غيرمجاز در حوزه اقتصادي و اجتماعي جامعه بي‌تفاوت باشيم، افزود: خوشبختانه در ماه‌هاي اخير چندين واحد متخلف به مراکز قضايي تحويل داده شده است.

 

معاون سياسی اجتماعي فرمانداري همدان با بيان اينکه امسال آنفلونزاي طيور در 20 استان کشور به صورت گسترده شيوع يافته و در 10 استان خفيف و ضعيف گزارش شده است،گفت: با توجه به آغاز فصل بهار و احتمال شيوع تب برفکي در دام و طيور، اداره محيط زيست و دامپزشکي نسبت به گزارش تلفات پرندگان صحت خبر را در محل مورد نظر مورد بررسي قرار دهند.

 

وي در خصوص گراني تخم‌مرغ از آذر ماه امسال خاطرنشان کرد: عوامل اصلي گراني تخم‌مرغ معدوم شدن 24.5 ميليون مرغ در 567 مرغداري در سراسر کشور به دليل درگيري بيماري آنفلونزاي مرغي بوده که در مورد عرضه تخم‌مرغ و گراني آن در بازار اثربخش بوده است.

 

معاون سياسی اجتماعي فرمانداري همدان با بيان اينکه سرانه مصرف تخم‌مرغ در سال‌هاي اخير از سه کيلوگرم به 12 کيلوگرم افزايش يافته است، ادامه داد: رشد مصرف تخم‌مرغ در کشور در سال‌هاي گذشته چهار برابر افزايش يافته است.

 

ناظري‌پور با اشاره به اينکه مورد خاصي از آنفلونزاي مرغي در همدان ديده نشده است، بيان کرد: اميدواريم همکاري بين بخشي در پيشگيري از آنفلونزا، برگزاري کلاس‌هاي آموزشي و اطلاعيه‌هاي بهداشتي براي مرغداران همدان ادامه يابد.

 

وي با تأکيد بر اينکه دهياري‌ها تلف شدن هر نوع پرنده را به دامپزشکي و اداره محيط زيست براي پيگيري در أسرع وقت گزارش کنند، يادآور شد: پيگيري برپايي بازارچه پرنده‌فروشان همدان بايد با همکاري و تعامل دامپزشکي و شهرداري همدان انجام شود.

انتهای پیام/