بازار همدان در ايام نوروز فعال تر شود

فرماندار همدان گفت: بازار همدان بر خلاف ساير استان ها در ايام نوروز تعطيل است در حاليکه بايد در اين زمان که شاهد حضور گردشگران و مسافران هستيم پويا تر از گذشته فعاليت کند.   به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در کارگروه گردشگري شهرستان همدان بيان کرد: با فرا رسيدن عيد نوروز بيشتر مغازه […]

فرماندار همدان گفت: بازار همدان بر خلاف ساير استان ها در ايام نوروز تعطيل است در حاليکه بايد در اين زمان که شاهد حضور گردشگران و مسافران هستيم پويا تر از گذشته فعاليت کند.

 

به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در کارگروه گردشگري شهرستان همدان بيان کرد: با فرا رسيدن عيد نوروز بيشتر مغازه ها، پاساژها و بازارهاي همدان تعطيل مي شود که اميدواريم اصناف کاري در اين ارتباط انجام دهد.

 

وي اضافه کرد: اين در حاليست که در بيشتر شهرهاي کشور بازارها در ايام نوروز تا تا آخرين ساعات شب باز هستند.

 

وي از مجمع امور صنفي خواست با برنامه ريزي در اين زمينه نه تنها زمينه براي افزايش کسب و درآمد بازاريان را فراهم کنند بلکه از اين ظرفيت براي شناسايندن ظرفيت هاي گردشگري استان استفاده کنند.

 

فرماندار همدان پيشنهاد داد: از ظرفيت پياده راه بوعلي و اکباتان شهر که منجر به زيبايي همدان شده براي عرضه دستافرينه هاي اين استان بهره گرفته شود.

 

تعالي افزود: غرفه هايي به صورت موقت در 13 روز عيد با هدف عرضه صنايع دستي در پياده راه هاي همدان داير شود.

 

وي گفت: يکي از دغدغه هاي مسافران نوروزي سرقت اموال و جريمه شدن توسط پليس است که انتظار مي رود در اين ايام عوامل انتظامي همکاري لازم را داشته باشند.

 

فرماندار همدان از پليس راهور خواست تذکر را جايگزين جريمه مسافران کند تا آنها با خاطره اي خوش سفر خود را ادامه داده و از اين استان خارج شوند.

 

تعالي بيان کرد: با توجه به اينکه بيشتر جريمه ها به علت پارک خودرو در محل هاي ممنوعه رخ مي دهد بايد تابلوهايي براي نشان دادن محل پارکينگ هاي موجود در شهر همدان و هدايت مسافران به اين مکان ها نصب شود.

 

وي ادامه داد: با توجه به فراهم بودن زير ساخت هاي گردشگري، مقدمات پذيرايي از مسافران نوروزي فراهم است و در ايام تابستان امسال نيز شاهد افزايش ورود گردشگر به اين شهرستان بوديم.

 

وي تاکيد کرد: با توجه به راه اندازي قطار همدان تهران و همدان مشهد و قرار گرفتن همدان در مسير استان هاي غربي کشور شاهد افزايش ورود مسافران خواهيم بود و بنابراين بايد آمادگي کامل داشته باشيم.

 

فرماندار همدان بر ضرورت توجه به مبلمان شهري، نظافت شهري، مجهز بودن سرويس هاي بهداشتي، باز بودن نانوايي ها و داير کردن چند چادر در مکان هايي که افزايش تردد و اسکان مسافر وجود دارد تاکيد کرد.

 

تعالي افزود: آموزش و پرورش 800 کلاس درس براي اسکان مسافران نوروزي مهيا کرده است و بايد تابلوهاي مناسبي از ورودي شهر تا محل اسکان مسافر براي هدايت گردشگران به اين محل ها پيش بيني شود تا مسافران سردرگم نشوند.

 

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار همدان نيز در اين جلسه يادآوري کرد: 105 هزار نفر نوروز سال 96 در هتل ها، مهمان پذيرها و مدارس شهرستان اقامت داشتند و حدود 367 هزار نفر از امکانات تاريخي، طبيعي، گردشگري و دست ساز شهرستان همدان بازديد کردند.

 

رضا زماني افزود: آذربايجان شرقي و تهران هر کدام با 12 درصد بيشترين ميزان مسافران شهرستان همدان را تشکيل دادند که احتمال مي رود فاصله زماني مسافت استان ها نسبت به همدان و تبليغ تاثير در ميزان ورود مسافران تاثير داشته باشد.

 

وي يادآوري کرد: با گسترش فناوري ها، نحوه مسافرت ها نيز تغيير کرده به گونه اي که پيشتر پس از ورود به مقصد مکان هاي گردشگري انتخاب مي شد ولي هم اينک پيش از آغاز مسافرت درباره اماکن گردشگري يک استان تحقيق مي شود.

 

معاون فرماندار همدان تاکيد کرد: با توجه به شکل گيري گردشگري مجازي در کشور بايد حوزه هاي مختلف و بخش خصوصي براي شناساندن ظرفيت هاي شهر همدان و خدماتي که ارايه مي شود همت کنند.

 

زماني بيان کرد: زيرساخت هاي گردشگري نظير راه، راه آهن و حمل و نقل هوايي در همدان مهيا است بنابراين بايد براي جذب گردشگر تلاش بيشتري کرد.

 

رئيس اداره نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نيز در اين جلسه گفت: طبق آخرين بررسي هاي صورت گرفته نرخ کالا در اين استان از يک قيمت منطقي برخوردار بوده و شرايط آرامي بر بازار حاکم است.

 

عليرضا شجاعي افزود: با توجه به نزديک شدن به ايام نوروز به ميزان کافي کالاي مورد نياز مردم توسط بخش خصوصي ذخيره سازي شده است و مسافران، گردشگران و شهروندان هيچگونه مشکلي براي تامين نان مورد نياز در عيد نخواهند داشت.

 

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان همدان گفت: طرح هاي ترافيکي پليس از 20 اسفند ماه آغاز شده و برنامه هايي براي چهارشنبه و پنجشنبه آخر سال، طرح نوروزي و روز طبيعت پيش بيني شده است.

 

سرهنگ نعمت الله زنگنه افزود: در سه مبدا خروجي و ورودي اصلي و معابر شهر مشکل ترافيکي در نوروز خواهيم داشت.

 

وي اضافه کرد: وروردي همدان از سمت جاده ملاير داراي آسفالت غير همسطح است و تابلو علائم مورد نياز براي اطلاع رساني در زمينه انجام عمليات عمراني در اين مسير نصب نشده است.

 

وي ادامه داد: تعداد معدود تابلو و علايم هشدار دهنده موجود در اين مکان نيز نياز به بازسازي دارد و بايد اين تابلوها به نحوي باشد که در شبانه روز احتمال بروز خطر را به راننده گوشزد کنند.

انتهای پیام/