عدم توقف اتوبوس و تاکسي در ميدان مرکزي همدان

  جامعه: فرماندار همدان گفت: بايد طرحي براي ترافيک همدان مصوب شود که اتوبوس و تاکسي توقف کمتري در خيابانهاي منتهي به ميدان مرکزي داشته باشند.   به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در شوراي ترافيک شهرستان همدان با بيان اينکه نبايد تاکسي و اتوبوس در ميدان مرکزي همدان توقف طولاني داشته باشد، اظهار کرد: […]

 

جامعه: فرماندار همدان گفت: بايد طرحي براي ترافيک همدان مصوب شود که اتوبوس و تاکسي توقف کمتري در خيابانهاي منتهي به ميدان مرکزي داشته باشند.

 

به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در شوراي ترافيک شهرستان همدان با بيان اينکه نبايد تاکسي و اتوبوس در ميدان مرکزي همدان توقف طولاني داشته باشد، اظهار کرد: اتوبوس‌ها بايد به حالت چرخشي بدون توقف در ميدان امام(ره) تردد داشته باشند.

 

وي افزود: ميدان امام(ره) با طراحي زيبايي که دارد نبايد با ايجاد ترافيک و در ميان انبوهي از اتوبوس و تاکسي محصور شود چراکه با صرف هزينه و اعتبار فراواني که براي زيباسازي اين ميدان شده است ايجاد ترافيک مي‌تواند تناقص آشکاري را با اين سياست‌ها در هسته اصلي شهر ايجاد کند.

 

فرماندار همدان با تاکيد صريح بر اينکه رينگ مرکزي شهر بايد از ناوگان حمل و نقل عمومي خالي شود، ادامه داد: متاسفانه در سال هاي گذشته اين ميدان به پايانه ناوگان حمل و نقل شهري تبديل شده که با وجود تاريخي بودن همدان و ورود گردشگران داخلي و خارجي به ميدان امام و خيابان اکباتان، اين فضا شايسته شهر همدان نيست.

 

وي با اشاره به اينکه بايد طرحي براي ترافيک همدان مصوب شود که اتوبوس و تاکسي را وارد محوطه ميدان مرکزي شهر نکنيم، گفت: در همدان به خاطر آب و هواي پاک، بايد زمينه پياده‌روي اقشار مختلف را ايجاد کرد.

 

تعالي با بيان اينکه بايد زيرساخت هاي مورد نياز براي توقفگاه ناوگان حمل و نقل عمومي همدان آماده شود، تصريح کرد: در تمام خيابان‌هاي منتهي به ميدان مرکزي شهر تاکسي‌ها از 100 متر جلوتر بايد فضاي دور زدن داشته باشند و اتوبوس‌ها نيز در رينگ مشخص شده حرکت کنند.

 

معاون امور زيربنايي و حمل و نقل شهرداري همدان نيز گفت: در محدوده رينگ مرکزي شهر همدان هفت ناحيه ترافيکي وجود دارد که پيش بيني مي شود جمعيت اين نواحي در سال‌هاي آينده تا سال 1405 افزايش يابد.

 

موسي رسولي با بيان اينکه 30 درصد سفرهاي داخلي همدان در اين هفت ناحيه ترافيکي  صورت مي‌گيرد، افزود: سه راهکار براي کاهش ترافيک رينک مرکزي شهر همدان توسط کارشناسان شهرداري همدان ارائه شده است.

 

معاون امور زيربنايي و حمل و نقل شهرداري همدان اين راهکارها را شامل حفظ دسترسي به ناوگان حمل و نقل عمومي با هدف جداسازي ايستگاه اتوبوس و تاکسي، حفظ دوربرگردان در خيابان‌هاي منتهي به ميدان امام و حذف کامل خطوط  تاکسي و اتوبوس از ميدان امام(ره) دانست.

 

وي ادامه داد: در حال حاضر 11 خط در خيابان باباطاهر همدان فعال است که هفت ايستگاه آن پياده و چهار خط آن ايستگاه پياده سواره است و در اين خيابان 20 دستگاه اتوبوس پايگاه دارد.

 

رسولي با بيان اينکه در خيابان شريعتي نيز 10 خط اتوبوس داريم که هفت ايستگاه آن سواره پياده است، گفت: متاسفانه هم اکنون خيابان باباطاهر با چالش ازدحام تاکسي‌هاي ون مواجه است و با وجود 9 خط تاکسي 453 تاکسي در اين خيابان در حال تردد هستند.

 

وي با اشاره به اينکه بايد توقف اتوبوس‌ها در خيابان‌هاي منتهي به ميدان امام(ره) کاهش يابد و حداکثر توقف آنها 5 دقيقه باشد، خاطرنشان کرد: به تازگي خط ويژه اتوبوس‌ها از ميدان بيمه تا امامزاده عبدالله(ع) راه افتاده و تا حدودي در کاهش ترافيک اثرگذار بوده است به طوري که اين اتوبوس‌ها به هيچ وجه توقف زمانداري ندارند.

 

معاون امور زيربنايي و حمل و نقل شهرداري همدان با اشاره به اينکه در بحث ترافيکي در رينگ اصلي شهر و با وجود مطالعات گسترده کارشناسان تردد پياده بر سواره در اين ناحيه از شهر ترجيح دارد، تصريح کرد: همانطور که طرح جامع تفصيلي شهر همدان در حال بازنگري است طرح جامع ترافيکي نيز با حضور کارشناسان مربوطه بايد مورد بازنگري قرار گيرد البته اين موضوع حايز اهميت است که تغيير رفتارهاي ترافيکي تبعات خاص خود را دارد.

انتهای پیام/