15 ازدواج در هر شبانه روز همدان ثبت مي‌شود

جامعه: 4 هزار و 567 مورد ازدواج در 10 ماهه گذشته سال جاري شهرستان به ثبت رسيده است. به گزارش “فردای همدان”، معاون سياسي اجتماعي فرمانداري شهرستان همدان از ثبت به موقع وقايع حياتي چهار گانه شهرستان همدان خبر داد و افزود : آمار ثبت وقايع حياتي چهار گانه شهرستان همدان در مهلت قانوني از […]

جامعه: 4 هزار و 567 مورد ازدواج در 10 ماهه گذشته سال جاري شهرستان به ثبت رسيده است.

به گزارش “فردای همدان”، معاون سياسي اجتماعي فرمانداري شهرستان همدان از ثبت به موقع وقايع حياتي چهار گانه شهرستان همدان خبر داد و افزود : آمار ثبت وقايع حياتي چهار گانه شهرستان همدان در مهلت قانوني از ميانگين کشوري جلوتر است و تاخير و تداخل ثبت يک مورد از مواليد امکان تغيير محسوس آمار را در پي دارد .

 

وي با تاکيد بر ثبت به موقع وقايع حياتي چهار گانه در مهلت مشخص قانوني گفت : ثبت به موقع و وقايع حياتي بر تصميم گيري هاي آتي اقتصادي ، سياسي و زير ساخت هاي اجتماعي کشور تاثير گذار است .

 

علي اصغر ناظري پور اضافه کرد : در ده ماهه سال جاري تعداد 10 هزار و 759 واقعه ولادت به ثبت رسيده اين در حالي است که در سال گذشته 11 هزار و 717 مورد ولادت داشتيم .

 

وي ادامه داد : از کل ولادت هاي ثبت شده 5 هزار و 535 نفر پسر و 5 هزار و 224 نفر دختر مي باشد که تعداد 10 هزار و 294 مورد از اين ولادت ها شهري و مابقي روستايي است .

 

اين مقام مسئول به ثبت 15 ازدواج به طور ميانگين در هر شبانه روز اشاره کرد و افزود :  در آمار ده ماهه وقايع حياتي سال جاري شهرستان همدان 4 هزار و 567 مورد ازدواج ثبت به ثبت رسيده است .

 

وي عنوان کرد : نسبت ازدواج 5/3 برابر طلاق بوده که در مدت ده ماهه يک هزار و 319 مورد طلاق در شهرستان همدان به ثبت رسيده است .

 

ناظري پور تصريح کرد : در مدت ده ماهه گذشته سال جاري 3 هزار و 473 واقعه فوت به ثبت رسيده که نسبت به سال گذشته 3/3 درصد کاهش را نشان مي دهد .

 

وي بيان کرد : از کل فوت هاي به ثبت رسيده 2 هزا و 74 نفر مرد و يک هزار و 399 مورد زن بودند که نسبت فوت هاي شهري 77 درصد و روستايي 23 درصد مي باشد .

 

معاون سياسي اجتماعي فرماندار همدان در ادامه از ثبت 267 ولادت در بخش شراي همدان خبر داد و افزود : از اين تعداد موارد ثبت شده 191 نوزاد پسر و 76 نوزاد دختر مي باشد که نسبت به سال گذشته 20 نفر افزايش داشته است .

 

حميد عبدلي بخشدار مرکزي همدان گفت : نظارت بر آرامستان هاي روستا ها نيازمند تعريف ساز و کار قانوني است تا دهياران براي ثبت دقيق انتقال و دفن از ساير نقاط به روستا ها چهارچوب قانوني پيدا کنند .

 

ابراهيم مولايي نيا بخشدار شراء همدان نيز افزود : بيش از 14 هزار نفر در بخش قهاوند مشمول دريافت کارت ملي هوشمند هستند که با هماهنگي هاي بعمل آمده اکيپ صدور کارت ملي به طور منطقه اي در چهار روستاي بزرگ هيزج ، بوبوک آباد ، رزج و شهران مراحل صدور را انجام مي دهند .

 

رئيس ثبت احوال شهرستان همدان نيز از کاهش 8.2 درصدي ولادت در اين شهرستان خبر داد و گفت: امسال مرگ و مير در همدان 3.3 درصد کاهش يافته است.

 

حسين محمدي در خصوص آمار 10 ماهه ولادت در شهرستان همدان اظهار کرد: در 10 ماهه سال جاري 10 هزار و  759 واقعه ولادت در همدان و قهاوند به ثبت رسيده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 11 هزار و 717 مورد بوده است.

 

وي از کاهش 8.2 درصد واقعه ولادت در شهرستان همدان خبر داد و افزود: از مجموع ولادت‌ها 5 هزار و 535 ولادت مربوط به پسران و معادل 51.4 درصد از کل ولادت‌ها و 5 هزار و 224 مورد از ولادت‌ها مربوط به دختران معادل 48.6 درصد ثبت شده است.

 

رئيس ثبت احوال شهرستان همدان با بيان اينکه 99.9 درصد از ولادت‌ها در مهلت قانوني 15 روزه ثبت شده است، گفت: ميزان فراواني نام‌ها در پسران «اميرعلي» و «علي» و در دختران «فاطمه» و «هلما» بوده است.

 

وي در خصوص آمار مرگ و ميرها در شهرستان همدان نيز گفت: امسال 3 هزار و 471 واقعه فوت به ثبت رسيده که نسبت به 10 ماهه سال گذشته که 3 هزار و 592 واقعه فوتي گزارش شده، 3.3 درصد کاهش را شاهد بوديم.

 

محمدي خاطرنشان کرد: از مجموع مرگ و ميرهاي ثبت شده در اين مدت 2 هزار و 74 نفر در بين مردان  و يک‌هزار و 399 نفر در بين زنان رخ داده است.

 

وي اضافه کرد: از مجموع فوتي هاي شهرستان همدان 99.6 درصد در مهلت قانوني 10 روزه ثبت شده و بيشترين عامل مرگ و مير به دليل بيمارهاي قلبي ـ عروقي به ثبت رسيده است.

 

رئيس ثبت احوال شهرستان همدان در خصوص ثبت پديده ازدواج و طلاق در شهرستان همدان نيز تصريح کرد: در 10 ماهه سال جاري 4 هزار و 567 مورد ازدواج در همدان ثبت شده است.

 

وي گفت: در اين مدت يک‌هزار و 319 مورد واقعه طلاق داشتيم که نسبت ازدواج به طلاق در مقايسه‌اي که انجام شده؛ معادل 3.5 به يک بوده است؛ يعني به ازاي هر 3.5 مورد ازدواج يک مورد طلاق ثبت شده است.

انتهای پیام/