فرهنگ غربی را به‌جای فرهنگ ایرانی اسلامی به ما تزریق کردند

گروه فرهنگ و هنر: نماینده‌ ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ همدان گفت: فرهنگ ایران اسلامی را از ما گرفتند و فرهنگ غربی را تزریق کردند. جوان ها از اسلام، اخلاق و ایرانی گری فاصله گرفته‌اند ولی برگزاری تجلیل‌ها از مفاخر ایران انسان را در رسیدن به انسانیت کمک می‌کند. به گزارش پایگاه خبری […]

گروه فرهنگ و هنر: نماینده‌ ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ همدان گفت: فرهنگ ایران اسلامی را از ما گرفتند و فرهنگ غربی را تزریق کردند. جوان ها از اسلام، اخلاق و ایرانی گری فاصله گرفته‌اند ولی برگزاری تجلیل‌ها از مفاخر ایران انسان را در رسیدن به انسانیت کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری فردای همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی امروز جمعه، چهارم اسفندماه در آیین ادای احترام به باباطاهر در آرامگاه باباطاهر، اظهار کرد: استان همدان دارای مفاخر و مشاهیر زیادی است که نباید اجازه دهیم شهرهای دیگر آن‌ها را مصادره کنند اهالی یکی از استانهای کشور عنوان کردند که بوعلی سینا در آنجا دفن شده است، اگر حواسمان نباشد علما و مفاخر را اینگونه مصادره می کنند.

 

وی بیان کرد: برگزاری آیین های بزرگداشت برای مفاخری که دستشان از این دنیا کوتاه شده و به نوعی مرده را زنده کردندکوچکترین کار برای یک عارف است.

 

وی با اشاره به اینکه باباطاهر از عرفای بزرگ جهان است گفت: با این وجود ما برای شناساندن ابعاد شخصیتی این عارف هیچ کاری نکردیم و متولیان فرهنگی در این زمینه باید تلاش بیشتری کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: ملل مختلف جهان ، ابوعلی سینا، این انسان بی نظیر تاریخ را به علت توانمندی در طب می شناسند در حالیکه اشرافیت او به فلسفه موجب رشد و کمال این عالم شد.

 

محمدی افزود: اگر انسان خود محوری را از بین ببرد و کنار بگذارد به خدا می‌رسد و آن موقع کارهایی که موجب رضایت خدا می شود را انجام می دهد.

 

امام جمعه همدان بیان کرد: انسانها همه‌ی هستی خود را گم کرده اند و در این باره باباطاهر هشدار می دهد که شما صاحب دلتان نیستید و همین باعث شده موقع نماز جسم‌مان آنجاست و دلمان جای دیگر است.

 

وی اظهار کرد: باباطاهر عریان، یکی از مشهورترین دو بیتی سرایان ایرانی است که آرامگاه وی در همدان با مجموعه منشورهایی مزین به دوبیتی های عارفانه و شورانگیز به میعادگاه دوستداران شعر و ادب تبدیل شده است.

 

او از شعرا و عرفای بزرگ ایرانی است که در اواخر قرن چهارم و اوایل قرن پنجم می زیسته و به دلیل وارستگی و دل بریدن از تعلقات دنیوی، باباطاهرعریان لقب گرفته است.

 

در ادامه فروتن معاون فرهنگی هنری اداره ارشاد اسلامی اظهار کرد: ادای احترام به بزرگان مفاخر و تجلیل از افرادی که در حوزه‌ی فرهنگ و هنر قدم برداشته اند کار بسیار پسندیده‌ای است اما نباید فقط بسنده به مفاخر گذشته باشد و حال را نیز باید در یابیم.

 

فروتن در پایان بیان کرد: تجلیل از مفاخر همدان برندی است که توسط آن می‌توانیم پتانسل و ظرفیت این استان را به دیگر استان ها معرفی کنیم.

انتهای پیام/

خبرنگار : مهسا جعفری