پارک ۱۰۰ هکتاری حیدره سال آینده کلنگ‌زنی می‌شود

جامعه: رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان، با بیان اینکه پارک ۱۰۰ هکتاری حیدره در سال آینده کلنگ زنی می شود،گفت: همچنین ایجاد پارک ۴۰۰ هکتاری در عرایض تفریجان نیز در حال مطالعه است. به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، حسین قراباغی، امروز سوم اسفندماه در جمع اصحاب رسانه در خصوص تعرفه‌ […]

جامعه: رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان، با بیان اینکه پارک ۱۰۰ هکتاری حیدره در سال آینده کلنگ زنی می شود،گفت: همچنین ایجاد پارک ۴۰۰ هکتاری در عرایض تفریجان نیز در حال مطالعه است.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، حسین قراباغی، امروز سوم اسفندماه در جمع اصحاب رسانه در خصوص تعرفه‌ عوارض محلی سال ۹۷ و بودجه‌های سال آتی اظهار کرد: در اجرای ماده‌ ۳۰ آیین نامه شهرداری، هر شهرداری باید دارای تعرفه‌ عوارض محلی باشد. در تمام زمینه‌های بهسازی، نوسازی، بازآفرینی شهری، توانمند‌سازی، محلات هدف و توسعه‌ی درونی تعرفه انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ سعی بر آن بود که از تکرار کدهای درآمدی جلوگیری شود، افزود: در صورت درخواست مالکین، شهرداری میتواند هزینه‌ صدور پروانه و پرداخت غرامت را به صورت اقساط دریافت کند.

 

وی با تاکید بر اینکه تخفیف در ایجاد فضای تفریحی، بهداشتی و نمازخانه رایگان شد، تصریح کرد: همچنین برای قانونمند شدن شهروندان تعمیرات منازل مسکونی در سال ۹۷ رایگان شد.

 

قراباغی ادامه داد: سیاست بر آن بود که عوارض کسرالپیشه را کمتر از سال قبل کنیم با توجه به اهمیت موضوع و تاکید قانون پنجم و ششم قرار است بهای خدمات انجام شده را از شهروندان دریافت کنیم؛ حال با توجه به سیاست‌های خاص تصمیم بر آن شد که اعلام ضرایب بیشتر را نداشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه به اماکن دارای مجوز در بحث گردشگری اجازه داده شد برای احداث هتل‌های پنج ستاره به صورت رایگان عمل کنند، گفت: هتل‌های سه ستاره و چهار ستاره تا ۹۰٪ تخفیف اعلام شد و برای احیا و بازسازی اماکن قدیمی و محلات واجد شرایط تاریخی و در جهت توسعه‌ شهر خانه‌های واجد ارزش، سراها، تیمچه‌ها، حمام‌های قدیمی تبدیل به سفره‌خانه سنتی و هتل‌های سنتی و… در سال ۹۷ مشمول عوارض نمی گردد و رایگان است.

 

قراباغی گفت: کسانی که میخواهند پارکینگ عمومی احداث کنند بدانند در سال ۹۷ هیچ عوارضی برای این کار لحاظ نشده و املاک واقع در مناطق توانمندسازی تا ۶۰٪ تخفیف و اماکن توانمندسازی که در مسیر قرار دارند نیز ۸۰٪ تخفیف لحاظ شد.

 

وی با تاکید بر اینکه برای املاک عادی نیز اتفاقی مبارک در سال ۹۷ رخ داد، افزود: املاک عادی در قبل بدون مجوز می‌توانستند تا دو و نیم طبقه ساخت و ساز کنند این در حالیست که در سال آتی املاکی که دارای سند نیستند طبق ضوابط برای آنها پروانه ساخت صادر می‌شود.

 

وی در خصوص اعمال معافیت اشخاص حقیقی و حقوقی بیان کرد: افراد تحت پوشش دارالایتام مهدیه، کومیته امداد امام خمینی و تحت پوشش سازمان بهزیستی جهت ساخت تا دو میلیون تومان و عوارض نوسازی تا ۱۰۰ هزار تومان تخفیف قائل شد.

 

قراباغی تاکید کرد: در خصوص خانواده‌ شهدا پدر، مادر، همسر و فرزندان آنان و همچنین جانبازان تا سقف شش میلیون تومان برای ساخت و ساز و همچنین رایگان کردن عوارض نوسازی برای آنها لحاظ گردید؛ همچنین برای روحانیت غیر شاغل برای ساخت تا سقف سه میلیون تومان و همچنین تخفیف نوسازی تا ۵۰ هزار تومان است. برای فرهنگیان نیز در سال ۹۷ عوارض نوسازی ۱۰٪ تخفیف لحاظ شده است.

 

وی در ادامه در خصوص بودجه بیان کرد: با توجه به رویکرد ۲۰۱۸ اتفاقی نوین رخ داده است از جمله سازماندهی ورودی‌های شهر، توسعه‌ فضای سبز و طرح‌ها و موضوعات سرمایه‌گذاری و … در کل بودجه‌ی تصویب شده سال ۹۷ نسبت به سال۹۶،  ۳۵٪ افزایش داشته است، بودجه تصویب شده سال آتی برای ۱۲ سازمان شهرداری، ۴ منطقه و ستاد ۶۴۶ میلیارد و ۳۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

 

قراباغی خاطرنشان کرد: بودجه‌ ۱۲ سازمان شهرداری ۱۸۹ میلیارد و ۹۹۸ میلیون تومان است که نسبت به سال قبل ۲۵٪ افزایش داشته است و همچنین بودجه‌ ۴ منطقه شهرداری و ستاد ۴۵۶ میلیارد و ۳۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که نسبت به سال گذشته ۳۹٪ افزایش داشته است.

 

وی در ادامه اذعان داشت: باید سهم بودجه‌ جاری ۶۰٪ باشد که با توجه به اهمیت مباحث عمرانی به جای ۶۰٪ در بودجه‌ جاری ۴۴٪ دیدیم و در عمرانی ۱۶٪ کمک عمرانی داشتیم.

 

قراباغی با اشاره به اینکه کل بودجه‌ جاری ۲۸۵ میلیارد و ۶۰۴ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و کل بودجه‌ عمرانی ۳۶۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون و ۳۶۹ هزار تومان است، گفت: بودجه‌ آسفالت ۲۹ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان است که به نسبت سال گذشته دو برابر شد و کل هزینه‌های خدمات شهری و جمع آوری زباله حدودا ۳۱ میلیارد تومان، هزینه نگهداری فضای سبز ۱۲ میلیارد، ایجاد و توسعه فضای سبز در پارک ملل نزدیک فرودگاه ۱۷ میلیارد تومان که اتفاق خوبی در سال آتی است، ایجاد پارک ۱۰۰ هکتاری عرایض حیدره که در سال آینده کلنگ خورده می‌شود حدودا ۱ و نیم میلیارد تومان است و همچنین ایجاد پارک ۴۰۰ هکتاری در عرایض تفریجان در حال مطالعه است. همچنین سرانه فضای سبز ۱۵ متر است که ما با این برنامه در سال آتی به بالاتر از نورم کشوری خواهیم رسید.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: جهت ایجاد تقاطع‌های هم سطح سردار سلیمانی در سال آتی حدود ۳۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است و برای ساماندهی میدان سیزده آبان حدود ۴ میلیارد تومان، ساخت پارکینگ‌های طبقاتی نیز ۱۱ میلیارد، نوسازی ناوگان اتوبوس رانی ۱۴ میلیارد، تجهیز سازمان آتش نشانی ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، سرمایه‌گذاری در بافت‌های واجد شرایط و بازسازی محلات قدیمی ۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان، احداث و بازسازی تپه‌ حاج عنایت ۷۰۰ میلیون تومان و در نهایت برای تقویت گردشگری و دو بانده کردن جاده گنجنامه ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای خبر/

خبرنگار: مهسا جعفری