همایش ملی «هزاره باباطاهر» برگزار می‌شود

فرهنگ و هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: چهارمین همایش بزرگداشت مفاخر با عنوان «همایش ملی هزاره باباطاهر» نهم اسفندماه امسال در همدان برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، فاضل عبادی چهارشنبه دوم اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همایش ملی هزاره باباطاهر در تاریخ 9 اسفندماه 1396 توسط دانشگاه بوعلی‌سینا، […]

فرهنگ و هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: چهارمین همایش بزرگداشت مفاخر با عنوان «همایش ملی هزاره باباطاهر» نهم اسفندماه امسال در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، فاضل عبادی چهارشنبه دوم اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همایش ملی هزاره باباطاهر در تاریخ 9 اسفندماه 1396 توسط دانشگاه بوعلی‌سینا، استانداری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و با همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)  و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در همدان برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه پاسداشت و بزرگداشت فرهیختگان، فرزانگان و دانشمندان ایران زمین، به جهت شناسایی فرهنگ ایرانی- اسلامی بسیار مهم و پراهمیت است، تصریح کرد: استان همدان به عنوان یکی از مراکز علمی و فرهنگی و به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، از این منظر مسئولیت زیادی دارد.

 

عبادی با اشاره به اینکه بزرگداشت منزلت علمی و ادبی باباطاهر، بررسی جایگاه رباعی و دوبیتی در کشور و تجلیل از دوبیتی‌سرایان از جمله اهداف برگزاری این همایش ملی است، یادآور شد: در حوزه تکریم مفاخر، معرفی آنها به نسل جوان و تقویت هویت فرهنگی و ملی، برنامه‌های خوبی در دولت یازدهم در استان همدان برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه سال 94 به نام میرسیدعلی‌همدانی، سال 95 سیدجمالدین‌اسدآبادی و سال 96 به نام باباطاهر نامگذاری شده که اقدامی ارزشمند است، خاطرنشان کرد: افتتاحیه همایش هزاره باباطاهر ساعت 10 صبح جمعه 4 اسفندماه در آرامگاه باباطاهر برگزار می‌شود.

 

مدیرکل ارشاد همدان در پایان خاطرنشان کرد: افتتاح نمایشگاه خوشنویسی دوبیتی‌های باباطاهر 5 اسفندماه ساعت 16 در مجتمع آوینی، رونمایی از کتاب دوبیتی‌های باباطاهر 6 اسفندماه ساعت 16 در مجتمع آوینی، مراسم عصر شعر باباطاهر 7 اسفندماه ساعت 16 در مجتمع آوینی، مراسم سوته‌دلان الوند 8 اسفندماه ساعت 16 در مجتمع آوینی، همایش هزاره باباطاهر 9 اسفندماه ساعت 9 صبح در دانشگاه بوعلی‌سینا، برنامه باباطاهر و حافظ 10 اسفندماه ساعت 16 در مجتمع آوینی و شب موسیقی باباطاهر 10 اسفندماه ساعت 18 در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی‌سینا از برنامه‌های هفته باباطاهر است.

انتهای پیام/

خبرنگار: مهسا جعفری