پاسی که پاس کاری دلالی‌ها شد

تیم پاس همدان در 28 بهمن‌ماه 96 و در هفته پایانی دور مقدماتی لیگ دسته دوم کشور با شکست دو بر صفر مقابل شهرداری بم به لیگ دسته سوم کشور سقوط کرد تا شاهد زمین خوردن و مرگ قهرمان آسیا باشیم.   پیشنهاد انتقال باشگاه پاس به همدان با توجه به ارتباطات حسنه‌ای که بین […]

تیم پاس همدان در 28 بهمن‌ماه 96 و در هفته پایانی دور مقدماتی لیگ دسته دوم کشور با شکست دو بر صفر مقابل شهرداری بم به لیگ دسته سوم کشور سقوط کرد تا شاهد زمین خوردن و مرگ قهرمان آسیا باشیم.

 

پیشنهاد انتقال باشگاه پاس به همدان با توجه به ارتباطات حسنه‌ای که بین بهروز مرادی استاندار وقت همدان و سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی وجود داشت، از طریق دکتر مرادی داده شد و با پیگیری وی این تیم با قدمتی 60 ساله به شهر همدان انتقال پیدا کرد.

 

تیم پاس تهران از سال 1386 دیگر پاس همدان شد و جوش و خروشی را در بین جوانان و هواداران فوتبال دوست در همدان ایجاد کرد تا جایی که هنگام مسابقات در استادیوم همدان جایی برای سوزن انداختن نبود اما در آن زمان کسی نمی‌دانست که نبود زیرساخت‌های مناسب و سوء مدیریت، این تیم را اندک اندک به ورطه نابودی می‌کشاند و دیگر نام و نشانی از آن باقی نمی ماند.

 

تیم پاسی که در ۱۳ فروردین ۱۳۷۲ موفق شده بود در دوحه قطر با شکست حریف اماراتی خود، جام قهرمانی آسیا را برای اولین‌بار بالای سر ببرد و بر سر زبان ها باشد و نام آن در قلب ها حک شود، طی 10 سالی که در همدان بود مانند دندانی شد که هر روز به دلیل عدم رسیدگی رو به پوسیدگی نهاد و در بین پاس کاری های دلال ها رو به نابودی رفت. به گونه ای که سال های اخیر مدیرعاملانی سکان هدایت پاس را به دست گرفتند که سر رشته ای از فوتبال نداشتند و با هزینه های بازیکنان لیگ برتری، بازیکن های لیگ های دسته پایین تر و بازیکنانی که بازی آنها در حد فوتبال محلات بود به تیم جذب کردند تا پاس را نابود کنند.

 

البته درست است که می گویند فوتبال مرز ندارد و بازیکن بومی و غیر بومی نمی شناسد اما بودجه تیم پاس همدان را بازیکنان غیر بومی و بی تعصب نسبت به این تیم بردند که حتی پاس و برد این تیم برایشان اهمیتی نداشت اما در همدان بودند و هستند بازیکنان بومی خوبی که هم اکنون در لیگ برتر بازی می کنند و حتی در تیم شهرداری همدان با جان و دل برای اعتلای نام همدان در مستطیل سبز پا به توپ می‌شوند. این نمونه بارزی هست از آنچه گفتم.باید گفت تیم پاس همدان به دلیل ناکارآمدی مدیرعاملانی که داشت نابود شد اما اگر می خواهیم نام این تیم از تاریخ فوتبال ایران محو نشود باید پاس را به تهران بازگردانیم تا خون تازه ای در آن به جریان افتد و به تیم شهرداری همدان که با قدرت در لیگ دسته دو حاضر شده است توجه کنیم تا همدان نیز با داشتن نیروهای بومی در عرصه فوتبال کشور خوش بدرخشد چراکه زیرساخت های استان همدان برای داشتن دو تیم کافی نیست.

 

گفتنی است؛ تیم پاس در روز ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ و در هفته پایانی دهمین دوره مسابقات فوتبال دسته برتر ایران جام خلیج فارس  به مسابقات فوتبال دسته اول باشگاه‌های ایران جام آزادگان سقوط کرد و در 28 بهمن ماه نیز پازل ناکامی هایش کامل شد و به لیگ دسته سه کشور سقوط کرد.

 

آری تیم پاس همدان از 10 سال پیش به سوی اضمحلال پیش رفت و حیف و صد حیف که کسی باور نداشت که باید به داد این تیم رسید.

یادداشت از: مهری درویش قنبر