برگزاری پانزدهمین رویداد ایده پارک با موضوع کسب و کار ورزشی در همدان

فرهنگ و هنر: رئیس دانشگاه پیام نور همدان عنوان کرد: با توجه به انتخاب استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان شهر توریستی کشور‌های آسیا، جهت معرفی هر چه بیشتر این استان به دانشجویان، برنامه تفریحی با محوریت بازدید از مراکز تاریخی و گردشگری استان در این دور از جشنواره تدارک دیده شده است. به […]

فرهنگ و هنر: رئیس دانشگاه پیام نور همدان عنوان کرد: با توجه به انتخاب استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان شهر توریستی کشور‌های آسیا، جهت معرفی هر چه بیشتر این استان به دانشجویان، برنامه تفریحی با محوریت بازدید از مراکز تاریخی و گردشگری استان در این دور از جشنواره تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، صفی‌الله صفایی، چهارشنبه، ۲۵ بهمن ماه در اولین نشست خبری جشنواره ملی رویش اظهار کرد: اولین جشنواره کشوری رویش ویژه کانون‌های دانشجویی سراسر کشور از ۱۹ تا ۲۲ اسفند ماه به میزبانی دانشگاه پیام نور همدان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: این جشنواره به منظور زمینه سازی و تقویت فعالیت‌های جمعی دانشجویان، بسترسازی و توجه به نوآوری و تولید برنامه‌های خلاقانه دانشجویی و ایجاد جو رقابتی مثبت و سازنده دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه برگزار می‌شود.

 

صفایی اضافه کرد: در طول برگزاری جشنواره، ۳۱ غرفه متشکل از آثار و دستاورد‌های نوین دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور متناسب با تعداد کانون‌های فعال فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی هر دانشگاه‌ها در محل برگزاری جشنواره برپا خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه پیام نور همدان گفت: جشنواره کشوری رویش با شرکت ۲۵۰ دانشجو از ۵۰۰ واحد مرکز دانشگاه پیام نور از ۳۱ استان از ۱۹ تا ۲۲ اسفند ماه در محل دانشگاه پیام نور همدان برگزار خواهد شد.

 

جشنواره رویش در دو بخش داوری و اجرایی

وی با بیان اینکه جشنواره رویش در دو بخش داوری و اجرایی برگزار می‌شود عنوان کرد: کمیته بخش‌های اجتماعی، ادبی و هنری، فرهنگ واندیشه، دینی و مذهبی و نمایشگاه ۵ کمیته اصلی بخش علمی و کمیته تشریفات، پشتیبانی، تبلیغات و روابط عمومی، IT ، فرهنگی و فوق برنامه ۵ کمیته بخش اجرایی است.

 

صفایی ادامه داد: در کمیته بخش ادبی و هنری آثار کانون‌های فیلم وعکس، صنایع دستی، موسیقی، هنر‌های نمایشی، شعر و ادب و … مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، کانون‌های مطالعات فرهنگی، مطالعات زنان، نشر و اندیشه، سیر مطالعاتی کتاب و کتابخوانی، گفت و گو و … نیز مرتبط با بخش فرهنگ و اندیشه است.

 

رئیس دانشگاه پیام نور همدان یادآور شد: کانون‌های فعال کمیته بخش اجتماعی شامل، ایران شناسی و گردشگری، هلال احمر، خیریه، کانون‌های اجتماعی و فرهنگی، نجوم، ورزش، خبر و رسانه، مهارت‌های زندگی، آسیب شناسی اجتماعی، کانون‌های خاص (ویژه معلولین)، محیط زیست، جهاد یاوری و … است.

 

وی عنوان کرد: آثار کانون‌های قرآن و عترت، نماز و نیایش، اسلام شناسی، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، مراسم اعیاد و وفات مذهبی، مهدویت و اهل بیت(ع) نیز توسط کمیته بخش دینی و مذهبی جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

برگزاری پانزدهمین رویداد ایده پارک با موضوع کسب و کار ورزشی در همدان

صفایی ادامه داد: با توجه به انتخاب استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان شهر توریستی کشور‌های آسیا، جهت معرفی هر چه بیشتر این استان به دانشجویان، برنامه تفریحی با محوریت بازدید از مراکز تاریخی و گردشگری استان در این دور از جشنواره تدارک دیده شده است.

 

رئیس دانشگاه پیام نور همدان اظهار کرد: پانزدهمین رویداد ایده پارک با موضوع کسب و کار ورزشی در ۹ اسفند ماه برای اولین بار با همکاری بنیاد نخبگان، وزارت ورزش و جوانان و پارک علم و فناوری در دانشگاه پیام نور همدان و همایش بحران کم آبی و راه‌های برون رفت از آن نیز در اسفند ماه سال جاری در دانشگاه پیام نور مرکز کبودراهنگ برکزار خواهد شد.

 

وی افزود: به دلیل توجه ویژه دانشگاه پیام نور به حوزه فرهنگ و بهر‌مندی دانشجویان از زمان بیشتر، تعدادی از دانشجویان در سه حوزه نشریات، نوآوری و کتاب به جشنواره حرکت در استان مرکزی اعزام خواهند شد.

 

صفایی عنوان کرد: دانشگاه پیام نور استان همدان دارای ۳۵ کانون فرهنگی، ۱۳ هزار دانشجو، ۱۳۵ عضو هیئت علمی، ۴۱ استادیار، ۳ دانشیار، ۸۲ مربی، ۲۶۳ رشته محل، در مقطع کارشناسی و ۴۲ رشته محل، در مقطع کارشناسی ارشد در ۱۴ واحد فعال است.

 

این مقام مسئول گفت: دانشگاه پیام نور همدان جزء دانشگاه‌های برتر کشور در سرانه مطالعه بوده و فضای آموزشی به ازای هر دانشجو ۵ متر و ۴۰ سانتی متر است، همچنین رتبه اول تا سوم حوزه فرهنگی کشور و جزء ۷ استان فعال در زمینه نوآوری است.

خبرنگار: مهسا جعفری