شهرداری، شهر را تعطیل نکرده است

جامعه: دومین دیدار مردمی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان با همراهی مدیر منطقه 3 شهرداری و دیگر مسئولان استان، این بار در شهرک شهید مدنی در مسجد سید الشهدا(ع) برگزار شد. به گزارش “فردای همدان”، رئیس شورای شهر همدان در دیدار این ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و با گرامیداشت […]

جامعه: دومین دیدار مردمی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان با همراهی مدیر منطقه 3 شهرداری و دیگر مسئولان استان، این بار در شهرک شهید مدنی در مسجد سید الشهدا(ع) برگزار شد.

به گزارش “فردای همدان”، رئیس شورای شهر همدان در دیدار این ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و با گرامیداشت ایام دهه فجر، گفت: شهرداری همدان علی‌رغم وضعیت نامناسب اقتصادی، خدمات‌دهی به شهروندان و اجرای پروژه‌های شهری را تعطیل نکرده است.

 

ابراهیم مولوی با تأکید بر اینکه دیدارهای مردمی شورا با هدف بررسی مشکلات منطقه از نزدیک انجام میشود، خواستار تعامل و هم‌اندیشی همه شهروندان در اداره شهر توسعه یافته شد که انتظار می‌رود شهروندان این مجموعه را با نظرات خود بی نصیب نگذارند.

 

مولوی افزود: در این نشست‌های مردمی، مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان و مسئولان مرتبط با توسعه امور شهر، شورای شهر را همراهی می‌کنند تا برای رفع مشکلات نقاط مختلف شهر، پاسخ‌های شفافی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به انتخاب شهردار جوان و توانمند این شهر، ابراز امیدواری کرد: انتظار می رود شهردار با کمک و همراهی همه مسئولان امر و شهروندان، شهر همدان را به جایگاه واقعی خود -که پایتخت تاریخ و تمدن این سرزمین است- برساند که این مهم می‌طلبد همگی در نقد و ارائه نظرات سازنده، وی را یاری دهیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر همدان  گفت: علی رغم اینکه مشکلات اقتصادی کشور گریبانگیر شهرداری همدان هم شده است که بخشی از این مشکلات هم به رکود ساخت‌وساز  و حذف بودجه شهرداری از برنامه ششم توسعه برمیگردد، در چند ماه اخیر اتفاقات خوبی با همت شورای شهر و شهرداری برای شهر همدان رقم خورده است.

 

مولوی با بیان به اینکه  90 درصد درآمد شهرداری ها از طریق پرداخت عوارض شهروندان تأمین میشود، افزود: شهرداری همدان نهاد غیردولتی است که با توجه به فعالیت 4 هزار پرسنل، کمک های دولتی دریافت نمی‌کند.

 

وی ادامه داد: 5 هزار و 700 هکتار وسعت سطح شهر همدان است که اگر کاری هم انجام نشود، صرفاً برای هزینه‌های جاری شامل نگهداری فضای سبز، شبکه برق معابر و…، ماهیانه شهرداری باید بین 10 تا 13 میلیارد تومان هزینه کند که انتظار میرود با همت و تعامل همه شهروندان با مدیریت شهری، عوارض و مالیات ارزش افزوده به موقع پرداخت شود.

 

مولوی با بیان اینکه شهرک شهید مدنی به عنوان بزرگترین شهرک غرب کشور محسوب میشود که بالای 100 هزار نفر جمعیت دارد، اظهار کرد:. این شهرک پتانسیل داشتن کیفیت خوب زندگی را دارد، اما ارائه خدمات بهتر و تحقق بودجه شهرداری برای اداره شهر نیازمند مشارکت و تعامل شهروندان است.

 

وی با تأکید بر اینکه مشکلات منطقه باید اولویت بندی شود، افزود: این مشکلات مناطق بر اساس اولویت ها در سال آینده اجرایی خواهد شد که هم اکنون بودجه سال 97 شهرداری همدان در صحن شورا در مرحله بازبینی و بررسی است.

 

رئیس شورای شهر همدان همچنین گفت: بازگشایی دو معبر اصلی شهرک مدنی در سال 97 پیگیری و بررسی خواهد شد تا بسیاری از مشکلات ترافیکی آن منطقه هم برطرف شود.

 

مولوی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی هر 6 خیابان اصلی شهر همدان باید به پیاده‌راه تبدیل شوند، اظهار کرد: پیاده‌راه‌سازی خیابان بوعلی با استقبال بسیار مناسبی با بودجه شهرداری به اتمام رسید و بزودی این طرح در خیابان اکباتان و میدان امام(ره) نیز بزودی برای تکمیل این پروژه فرهنگی-گردشگری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

وی همچنین تأکید کرد: در خدمت‌رسانی به شهروندان به عنوان نمایندگان آنها در شهر، وظیفه خود می‌دانیم مثمرثمر عمل کنیم تا خدمات مناسب ارائه شود.

 

رئیس شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به برگزاری رویداد بین‌المللی «همدان پایتخت گردشگری 2018 کشورهای آسیایی»، گفت: همزمان با این رویداد بزرگ، فعالان گردشگری 185 کشور جهان در همدان حضور خواهند یافت که شهر همدان تا آن زمان به طور قطع با مهیا شدن زیرساخت‌ها، آماده میزبانی خواهد بود.

 

مولوی بر ساماندهی و فضاسازی ورودی های شهر تأکید کرد و افزود: ساماندهی ورودی همدان از سمت ملایر در حال اجراست، همچنین مسیر لاین ورودی از سمت تهران انجام شده که خروجی این مسیر از همدان هم در صورت رفع مشکل، ظرف 3 ماه آینده بازگشایی می‌شود.

 

* ضرورت تشکیل کارگروهی برای بررسی مشکلات محلات

علی فتحی، نایب رئیس شورای اسلامی همدان هم در این نشست با توجه به اینکه 72 محله  این شهر داریم، گفت: برای بررسی مشکلات و پیگیری شورا و نظارت بر اقدامات شهرداری طی بازدید های مستمر از این محلات باید کارگروهی در ادارات و شهرداری تشکیل شود تا با اعضای شورا در ارتباط باشند که به طور قطع بسیاری از مشکلات حل میشود.

 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه این نشست گفت: مطالبه‌گری همراه با منطق و استدلال مناسب، حق مردم است که اگر نتوانیم در مسیر مطالبه‌گری قدم برداریم، نمیتوانیم دِین خود را ادا کنیم؛ البته در این مسیر نباید از خط قرمز عبور کرد و مسئولان هم باید باسخگو باشند.

 

حسین قراباغی، حضور مسئولان در نشست های مردمی را ادای حق مطالبه گری مردم دانست و افزود: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا مشکلات شهروندان در حد امکانات مدیریت شهری حل شود.

 

وی با بیان اینکه تمامی مباحث و مشکلات مناطق پیگیری خواهد شد و پاسخ آن هم اطلاع‌رسانی میشود، اظهار کرد: تعرفه عوارض سال 97 شهرداری همدان را بر اساس عدالت‌محوری نسبت به محلات بررسی و تصویب کردیم که 15 بهمن‌ماه منتشر شد تا مردم از تغییرات و تخفیفات عوارض سال آینده مطلع شوند.

 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان با بیان اینکه دغدغه اصلی تمامی اعضا در شورای پنجم به حاشیه شهر و مناطق توانمندسازی معطوف شده است، عنوان کرد: در راستای انجام موفق وظایف مدیریت شهری و خدمت‌رسانی مناسب، نیازمند همراهی شهروندان هستیم.

 

قراباغی با اشاره به اینکه اقدامات قابل توجهی  در راستای پاسخگویی به مردم در شهرک مدنی صورت گرفته است، گفت: امسال و سال گذشته در این شهرک که بخشی از منطقه 3 شهر همدان است پارکی به مساحت 13 هزار و 500 متر مربع به مبلغ  یک میلیارد و 350 میلیون تومان احداث شده، همچنین جدول گذاری به طول 2 هزار و 750 متر و بتن ریزی هم به متراژ هزار و 250 مترمربع با اعتبار 187 میلیون تومان به انجام رسیده است.

 

به گفته وی، در سال 95 تنها 8 هزار و 400 تن آسفالت با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان در شهرک مدنی اجرا شده که این آمار، یک‌دوازدهم اجرای آسفالت ریزی در کل شهر و یک‌سوم آسفالت منطقه 3 را شامل میشود. همچنین در سال 96 تاکنون در این منطقه 200 میلیون تومان بیس ریزی انجام شده و 18 هزار تن با هزینه 2 میلیارد و 700 میلیون تومان خدمات آسفالت‌ریزی به شهروندان منطقه شهرک مدنی ارائه شده است.

 

قراباغی با اشاره به اینکه بودجه افزایش نداشته، اما ارائه خدمات افزایش داشته است، اظهار کرد: طبق آخرین آمار موجود، درآمد منطقه 3 شهرداری همدان از شهرک مدنی تاکنون 600 میلیون تومان بوده و این در حالی است که شهرداری بیش از 10 میلیارد تومان برای این شهرک هزینه کرده است.

 

وی با تأکید بر اینکه شهرداری به عنوان یک نهاد غیردولتی شهر را از طریق عوارض شهروندان اداره میکند، معتقد است: ما وظیفه خدمات‌رسانی به شهروندان را به عنوان نمایندگان آنها برعهده داریم.

 

قراباغی از شهروندان درخواست کرد: پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق سامانه 137 شهرداری همدان اعلام کنند.

 

* مشکل فاضلاب شهرک مدنی رفع می‌شود

مدیر امور آبفای شهرستان همدان نیز در  این جلسه اظهار کرد: احداث شبکه فاضلاب در رینگ اصلی معابر این منطقه جزو برنامه های پیش بینی شده سال آینده این شرکت است که مشکل فاضلاب شهرک هم حل خواهد شد.

 

حسین آذرتکین افزود: سال آینده 50 درصد طرح جداسازی فاضلاب و آبهای سطحی منطقه شهرک شهید مدنی انجام خواهد شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان هم با اشاره به مشکل موقوفی بودن برخی اراضی شهرک شهید مدنی گفت: به منظور تعیین‌تکلیف زمین های اوقافی شهرک، مجوز تفکیک 60 قطعه زمین در بلوار توحید اخذ شده و آماده واگذاری است.

 

حجت‌الاسلام سید علی حسینی همچنین با اشاره به درخواست اهالی منطقه برای کمک به تکمیل مسجد سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: در کمیته برنامه ریزی سال آینده اعتباری برای تکمیل این مسجد لحاظ می کنیم.

 

مدير معاونت اتوبوسراني و پايانه‌های شهرداری همدان نیزدر این نشست مردمی گفت: یک‌سوم خدمات اتوبوس رانی در شهرک شهید مدنی انجام میگیرد .

 

محمد پوروخشوری با تأکید بر اینکه کمبود تاکسی در این منطقه نداریم، در صورت نیاز به سامانه پارکسوار در شهرک اعلام آمادگی کرد.

 

پوروخشوری با اشاره به اینکه در هیچ زمانی تاکنون خدمات اتوبوس‌رانی قطع نشده و نخواهد شد، اعلام کرد: سال گذشته 6 دستگاه اتوبوس خریداری شد که 2 دستگاه آن به شهرک مدنی اختصاص یافت.

 

* ایجاد شهرداری منطقه 5 برای شهرک 100 هزار نفری

محمودی، نماینده مردم و هیأت امنای مسجد سید الشهدا(ع) شهرک مدنی هم به بیان مشکلات و مسائل مختلف این منطقه پرداخت و خواستار ایجاد شهرداری منطقه 5 در صورت صلاحدید برای جمعیت حدود 120 هزار نفری شهرک مدنی شد.

 

وی در زمینه مشکلات آموزشی این منطقه، گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی در شهرک نیازمند احداث مدارس از حمله مدارس نمونه دولتی هستیم.

 

محمودی همچنین درخواست ایجاد بازارچه‌های محلی در شهرک مدنی با هدف سهولت دسترسی شهروندان به کالاهای مورد نیاز داشت و در ادامه بیان کرد: با توجه به جمعیت بالای شهرک مدنی نیازمند اتوبوس‌های سریع السیر و VIP در  این منطقه هستیم، همچنین ایستگاه های اتوبوس به نصب سایبان های مدرن نیاز دارد؛ از طرفی در میدان آزادگان هم میبایست ایستگاه تاکسی راه اندازی شود.

 

وی در ادامه عنوان کرد: تعیین‌تکلیف اراضی اوقافی، برطرف کردن مشکلات فاضلاب و پوشش یا دیوارکشی رودخانه این منطقه، ایجاد فضای سبز و استانداردسازی محوطه بازی کودکان و همچنین ایجاد پارکینگ و جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به داخل شهرک از جمله درخواست‌های شهروندان این منطقه از مسئولان است.

 

محمودی؛ روکش آسفالت معابر و کوچه‌ها، جلوگیری از انبوه‎‌سازی در شهرک (مجتمع‌های پرجمعیت)، پیگیری و بازگشایی بلوار کوثر برای سهولت در تردد، احداث تقاطع غیرهمسطح در سه راهی شهرک و سازماندهی روزبازار شهرک مدنی را از دیگر درخواست‌های اهالی شهرک مدنی اعلام کرد.

 

این معتمد منطقه در ادامه گفت: با توجه به کثرت جمعیت، کلانتری 16 شهرک مدنی نیازمند افزایش نیرو برای پوشش کامل منطقه است، همچنین درخواست استقرار یک کانکس نیروی انتظامی در پارک برای تأمین امنیت داریم.

 

وی در زمینه حوزه بهداشت و درمان هم اظهار کرد: شهرک با یک مرکز بهداشت جوابگوی کل شهرک نیست.

انتهای پیام/