محلات همدان بازآفرینی می‌شوند

جامعه: رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: در راستای توسعه و آبادانی شهر و خدمت به شهروندان همدان، تعامل دو سویه با مجمع معتمدین ولایتمدار و کارآمد محلات از اولویتهای جدی شورای دور پنجم است که به طور قطع از نظرات تمامی معتمدین شهر بهره خواهیم برد. به گزارش “فردای همدان”، ابراهیم مولوی در نشست […]

جامعه: رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: در راستای توسعه و آبادانی شهر و خدمت به شهروندان همدان، تعامل دو سویه با مجمع معتمدین ولایتمدار و کارآمد محلات از اولویتهای جدی شورای دور پنجم است که به طور قطع از نظرات تمامی معتمدین شهر بهره خواهیم برد.

به گزارش “فردای همدان”، ابراهیم مولوی در نشست هم‌اندیشی اعضای شورا با مجمع معتمدین ولایتمدار و کارآمد محلات با محوریت مطالبات محلات محروم و گزارش عملکرد شورای شهر در مسجد امام حسن مجتبی (ع) حصار امام خمینی(ره)، اظهار کرد: اعضای دور پنجم شورای شهر همدان همراه با افکار و اندیشه های نو و با هدف خدمت به شهروندان پای کار آمدند.

 

وی معتقد است: برنامه هایی که در شهرسازی و مدیریت شهری ظهور پیدا می کند، باید همگام با مردم باشد که به طور قطع باید این تعامل، هم اندیشی و هم افزایی، دوطرفه باشد.

 

مولوی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر همدان پیگیر مشکلات شهروندان و شهر هستند، افزود: تعرفه عوارض سال 97 شهرداری همدان در همه موارد به تناسب شهری در راستای عدالت‌محوری بررسی شد.

 

وی با توجه به اینکه رکود مسکن و بخشی از قوانین موجود در کشور موجب کاهش درآمد شهرداری ها شده است، عنوان کرد: برای جبران درآمدهای شهرداری ها باید همراه با برنامه ریزی مدون، درآمدهای پایدار ایجاد شود.

 

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه برای شهرداری ها 500 وظیفه تعریف شده است، ادامه داد: دولت با هدف جلوگیری از گسترش شهرها قصد دارد طرح بازآفرینی محلات را اجرا کند، اما در این زمینه از شهرداری‌ها خواستار ارائه پروانه ساختمانی و اجرای عملیات جدول‌گذاری رایگان شده است؛ بنابراین می طلبد که معتمدین، متخصصان و اساتید راهکارهای سازنده‌ای به مدیریت شهری دهند تا بتوانیم با همکاری هم شهری سبز داشته باشیم.

 

مولوی با بیان اینکه درآمد شهرداری همدان نسبت به سالهای گذشته بسیار پایین آمده  است، اظهار کرد: طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان های بوعلی و اکباتان و میدان امام(ره) حدوداً 30 میلیارد تومان هزینه داشته است که در حال حاضر پیاده راه اکباتان و میدان مرکزی با موفقیت لازم و حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، که پیش بینی می شود پایان بهمن ماه امسال افتتاح شود.

 

به گفته وی، به طور قطع پیاده راه سازی این منطقه موجب ایجاد محور فرهنگی و گردشگری بزرگی خواهد شد که برای درآمد و اقتصاد شهر نقش بسزایی خواهد داشت.

 

رئیس شورای شهر همدان در ادامه خواستار همکاری و هم اندیشی معتمدین محله ها شد و افزود: با توجه به اینکه بزودی طرح شورای اجتماعی محلات در شهر همدان اجرا خواهد شد، از معتمدین و متخصصان انتظار میرود که در این زمینه شورای شهر را کمک دهند.

 

مولوی با تأکید بر اینکه شورای شهر همدان پیگیر مشکلات شهروندان هستند، گفت: این شورا تلاش کرده و خواهد داشت تا عملکرد شیشه‌ای (شفاف‌سازی) داشته باشد.

 

وی همچنین عنوان کرد: در سال آینده پروژه های عمرانی و خدمات شهری مناسبی برای توسعه و آبادانی شهر، اجرا خواهد شد.

 

مولوی با اشاره به برگزاری رویداد گردشگری «2018» در سال آینده به میزبانی همدان با حضور کشورهای آسیایی، معتقد است: شهر همدان نباید تنها در شعارها پایتخت تاریخ و تمدن باشد؛ بلکه این مهم باید در عمل نیز این چنین باشد.

 

رئیس شورای شهر همدان در ادامه اظهار کرد: مدیریت بحران پایتخت در زمان بارش برف با ناهماهنگی های زیادی مواجه شد که انتظار می رفت مسئولان امر آمادگی قبلی را می داشتند تا مردم گرفتار نشوند؛ این در حالیست که مدیریت شهری همدان نمره قبولی گرفت، البته مدعی کامل بودن نیستیم و شاید کم و کاستی هایی هم وجود داشته باشد که باید در راستای رفع آنها تلاش کرد.

 

* پیشرو بودن شورای شهر در عدالت محوری

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این نشست صمیمی با تأکید بر اینکه این شورا با معتمدین کاملا همراه هستند، گفت: تمامی اعضای شورای شهر در عدالت‌محوری پیشرو بوده اند که به صورت ویژه تخفیف‌های مناسب و ویژه‌ای را در تعرفه عوارض سال 97 شهرداری همدان در حاشیه شهر لحاظ کرده اند.

 

علی فتحی اضافه کرد: در این 4 سال خدمت شورای پنجم تلاش خواهیم کرد تا کارهای ناتمام و نیمه تمام در شهر را به اتمام برسانیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: در شورای اداری با حضور نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، از وی برای تخصیص بودجه برای شهرداری همدان درخواست داشتیم که متأسفانه قول مساعدت داده نشد؛ در این زمینه از معتمدین شهر انتظار داریم که از نمایندگان مطالبه کنند تا پیگیر بودجه برای تقاطع شهید سردار همدانی باشند.

 

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: در شورای دور پنجم برای مناطق توانمندسازی یا کم برخوردار اقدامات ویژه ای در بحث های اجرایی، عمرانی و خدماتی صورت گرفته و انجام خواهد شد.

 

حمید بادامی‌نجات با تأکید بر اینکه برخی از برنامه های مدنظر در مدیریت شهری، بلند مدت و زمان بر خواهد بود، ادامه داد: شورای دور پنجم در بحث بازگشایی محلات و ایجاد پارکهای بزرگ ورود پیدا کرده است و برای تمامی مناطق و نیازهای آنها، انرژی خواهد گذاشت.

 

* تمام قد در خدمت شهروندان هستیم

 

عضو شورای اسلامی شهر و رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان در ادامه این نشست گفت: با تمام وجود در خدمت شهروندان به‌ویژه معتمدین هستیم.

 

اکبر کاوسی‌امید در ادامه با تأکید بر اینکه باید برای فرهنگ چاره اندیشی کنیم، افزود: در این زمینه تنها راهی که میتوانیم به مقصد برسیم، پیروی از فرمایشان مقام معظم رهبری است که باید تولید ملی را توسعه دهیم.

 

وی معتقد است: باید از کالاها و تولیدات شهرمان بیشتر از اینها بهره ببریم و اینکه در پیاده‌راه اکباتان، صنایع دستی شهرمان به فروش برسد تا تولید شهرمان و در نتیجه شهر رونق گیرد.

 

کاوسی‌امید با تأکید بر فرهنگسازی برای پرداخت عوارض، گفت: شهر های توسعه یافته دنیا با پرداخت عوارض به پیشرفت دست یافته اند.

 

وی با اشاره به بررسی تعرفه عوارض سال 97 شهر همدان اظهار کرد: در این بررسی برای مناطق کمتر برخوردار شهر همدان، 80 درصد تخفیفات ویژه در نظر گرفته شده است.

 

کاوسی‌امید از استاندار همدان درخواست کرد: تسهیلاتی که که به روستاییان ارائه میشود، در صورت امکان به مناطق توانمندسازی هم تعلق گیرد.