بهره‌برداري و کلنگ‌زني 108 طرح همزمان با دهه‌فجر در همدان

فرماندار همدان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر 108 طرح عمراني و اقتصادي با يک هزار و 26 ميليارد ريال اعتبار و اشتغالزايي براي 411 تن در اين شهرستان بهره برداري و کلنگ زني مي شود.   به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در نشست اعضاي ستاد دهه فجر شهرستان همدان توضيح داد: 94 طرح […]

فرماندار همدان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر 108 طرح عمراني و اقتصادي با يک هزار و 26 ميليارد ريال اعتبار و اشتغالزايي براي 411 تن در اين شهرستان بهره برداري و کلنگ زني مي شود.

 

به گزارش “فردای همدان”، علي تعالي در نشست اعضاي ستاد دهه فجر شهرستان همدان توضيح داد: 94 طرح با اعتبار يک هزار و 12 ميليارد ريال در دهه فجر بهره برداري و عمليات اجرايي 14 طرح با اعتبار 13 ميليارد و 890 ميليون ريال آغاز مي شود.

 

وي بهره برداري از هتل آپارتمان 35 تخته سفير با اشتغالزايي براي 40 نفر، هشت مرکز بهداشت و درمان و اتمام 9 کيلومتر روکش آسفالت را از جمله اين طرح ها دانست.

 

فرماندار همدان ادامه داد: يک واحد اورژانس سرپايي و بستري دهه فجر بهره برداري و عمليات اجرايي باغ گياهان دارويي آغاز مي شود.

 

تعالي گفت: طبق آمار تامين اجتماعي ماهانه 320 تا 370 فرصت شغلي امسال در شهرستان همدان ايجاد شده است.

 

** دستاوردهاي انقلاب براي جوانان بازگو شود

 

وي بيان کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه دهه فجر، هر ساله دستگاه ها ستادي تشکيل داده و برنامه هاي پيش بيني شده را مرور مي کنند که اميد مي رود برنامه هاي امسال با شکوه تر برگزار شود.

 

فرماندار همدان افزود: انقلاب ايران بدون وابستگي به قدرت هاي بزرگ پيروز شد و در حدود چهل سال گذشته روي پا خود ايستاده است.

 

تعالي با بيان اينکه بايد آسيب هايي که به اين نظام وارد مي شود بايد رفع شود اضافه کرد: برخي از آسيب ها به رفتار ما و برخي به تهاجم قدرت بيگانه برمي گردد که ناشي از تحريم هاي ظالمانه است.

 

وي اظهار کرد: به طور حتم دشمنان متخاصم اجازه پيشرفت و تعالي به کشوري که بدون اتکا به قدرت ها حرکت مي کند را نمي دهند و با توطئه هاي مختلف دنبال زمين گير کردن آنها هستند.

 

فرماندار همدان ادامه داد: دولت در حوزه ترميم روابط خارجي کارهاي بزرگي انجام داده است چون بر اين باور است که براي کاهش نرخ بيکاري با بودجه دولتي نمي توان کاري کرد بلکه بايد موانع سرمايه گذاري کلان داخلي و خارجي را رفع کرد.

 

وي ادامه داد: يکي از بسترهاي افزايش سرمايه گذاري در بخش خارجي کاهش تنش ها در حوزه بين الملل است و در داخل کشور نيز بايد انضباط اقتصادي ايجاد کرد.

 

فرماندار همدان اظهارکرد: با وجود کاهش بي سابقه قيمت نفت و درآمد حاصل از آن، ولي دولت در هزينه ها انضباط مالي ايجاد کرد و در ادامه با تلاش و کوشش مسئولان سهميه نفتي ايران افزايش يافت.

 

تعالي گفت: ناآرامي هاي اخير هشدار داد که بايد براي رفع آسيب هاي موجود در حوزه اشتغال و بيکاري بيش از گذشته تلاش کرد و سياست هاي کلان جامعه را در راستاي رفع اين آلام قرار داد.

 

وي تصريح کرد: اين مشکلات قشر ضعيف جامعه را بيش از ديگر اقشار درگير کرده است و بايد توجه داشت که از اين حوزه ضربه نخوريم.

 

فرماندار همدان افزود: تغييرات اقليمي و خشکسالي موجب کاهش درآمد روستاييان و در ادامه افزايش سير مهاجرت، حاشيه نشيني و بيکاري مي شود.

 

تعالي اضافه کرد: گسترش حاشيه نشيني و بيکاري بستر مشکلاتي را ايجاد مي کند که بايد بدانيم دشمن هم درصدد سوء استفاده از اين وضعيت است.

 

وي گفت: امروز نياز کشور عملي کردن اقتصاد مقاومتي است بنابراين بايد براي دستيابي به جايگاه ايران در اسناد بالادستي و برنامه ششم توسعه کشور، تلاش کرد.

 

فرماندار همدان تاکيد کرد: سخنرانان دهه مبارک فجر بايد با سخنوري حول محور وحدت و همبستگي ملي موجب هم افزايي و انسجام در کشور شوند.

 

تعالي افزود: شعارهايي که در راهپيمايي 22 بهمن سر داده مي شود بايد وحدت آفرين باشد تا همبستگي ملي اتفاق بيفتد.

 

وي ادامه داد: دستاوردهاي انقلاب را بايد براي نسل جوان تبيين کرد تا آنها با وجود شبه افکني و هجمه دشمن، بدانند که هيچ چيز با اهميت تر از استقلال يک کشور نيست.

 

معاون سياسي، اجتماعي فرمانداري همدان نيز با اشاره اهميت دهه فجر و برگزاري برنامه‌هاي مناسب در اين دهه، اظهار کرد: رمز پيروزي انقلاب اسلامي وحدت و همسبتگي و اين رمز باعث ماندگاري نظام و انقلاب شده است.

 

علي‌اصغر ناظري‌پور با بيان اينکه دشمنان تلاش‌هاي زيادي به منظور نااميد کردن مردم و جدايي آن‌ها از نظام و مسولان داشته و خواهند داشت، تصريح کرد: مردم شريف ايران هر زمان متوجه نقشه‌هاي شوم دشمن شده‌اند در صحنه حاضر شده و همبستگي و علاقه خود به نظام را نشان داده‌اند.

 

وي با اشاره به اينکه مردم حق اعتراض به مشکلات اقتصادي را دارند اما عده‌اي در اين ميان به دنبال سوء استفاده از فضاي ايجاد شده بودند، ادامه داد: مردم معترض به مشکلات اقتصادي زماني که متوجه نقشه شوم دشمنان شدند صف خود را از صف اين گروهک‌ه جدا کردند.

 

معاون سياسي، اجتماعي فرمانداري همدان با تاکيد بر اينکه در دهه فجر بايد به نقش مردم در حفظ نظام و کشور پرداخته و اين موضوع براي همگان آشکار شود، خاطرنشان کرد: خدمات دولت برآورده از رأي و نظر مردم است.

 

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري همدان نيز از افتتاح 94 پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر 101 ميليارد و 287 ميليون تومان و کلنگ‌زني 14 پروژه با يک ميليارد و 389 ميليون تومان در همدان خبر داد.

 

رضا زماني با بيان اينکه مکاتباتي با دستگاه‌هاي اجرايي به منظور احصاء پروژه‌هاي افتتاحي و کلنگ‌زني داشتيم، اظهار کرد: در دهه فجر افتتاح 94 پروژه عمراني  با اعتباري بالغ بر 101 ميليارد و 287 ميليون تومان و کلنگ‌زني 14 پروژه با اعتبار يک ميليارد و 389 ميليون تومان را در برنامه خواهيم داشت.

 

وي مهم‌ترين پروژه‌هاي افتتاحي را در بخش کشاورزي‌ عنوان کرد و افزود: افتتاح هتل سفير با يک‌هزار و 620 متر مربع زيربنا و اشتغال 400 نفر، روکش آسفالت 9 کيلومتر، افتتاح هشت مرکز بهداشتي و درماني و… از جمله پروژه‌هاي عمراني در اين دهه خواهد بود.

انتهای پیام/