کانون‌های مساجد باید در جهت رسیدن به مسجد طراز اسلامی تلاش کنند

گروه فرهنگ و هنر: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان همدان اظهار کرد: باید برنامه ریزی برای عمق بخشی به فعالیت های محتوایی کانون های فرهنگی هنری مساجد برای دستیابی به مسجد طراز اسلامی تدوین شود. به گزارش “فردای همدان”،  هادی فیض‌منش، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان همدان در جلسه ستاددهه فجر با مدیران کانون […]

گروه فرهنگ و هنر: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان همدان اظهار کرد: باید برنامه ریزی برای عمق بخشی به فعالیت های محتوایی کانون های فرهنگی هنری مساجد برای دستیابی به مسجد طراز اسلامی تدوین شود.

به گزارش “فردای همدان”،  هادی فیض‌منش، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان همدان در جلسه ستاددهه فجر با مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: کانون های مساجد در سال 72 با هدف جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن در مجموعه ای مسجد با حضور سپاه، بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی ، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان شکل گرفت و به همین دلیل ستاد عالی نام گرفته است.

 

فیض منش بیان داشت: در مجموعه ای ستاد عالی به دلیل اینکه هر یک از سازمان ها به صورت جزایری عمل کردند وظایف آنان تخصصی و حوزه فرهنگ و هنر به کانون های مساجد محول شده است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان همدان در خصوص سرانه ای دریافتی کانون های مساجد نیز اظهار کرد: در سال گذشته مبلغ 500 میلیون تومان اعتبارات ویژه کانون های مساجد به استان همدان تخصیص دادند و این در حالیست که امسال هیچ مبلغی اختصاص نیافته است.

 

وی با بیان اینکه در طی 25 سال گذشته ستادعالی کانون های مساجد بدون اساسنامه بوده است، گفت: در راستای تخصیص بودجه به کانون های مساجد باید اساسنامه ستاد عالی به تصویب مجلس برسد تا اعتبارات به مراکز استان ها اختصاص داده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرح وظایف کانون های مساجد تخصصی شده است و بنابراین کانون ها باید فعالیت های خود را در بانک اطلاعاتی ثبت کنند و اعتبارات بر همین اساس تعلق خواهد گرفت.

 

فیض منش با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری برای رسیدن مساجد به طراز اسلامی برنامه ریزی کنند، گفت: مسجد به عنوان گالری هنر است به طوری که می توان برنامه های دینی و اثرگذار را در قالب زبان هنر برای نوجوانان و جوانان اجرا کرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان همدان ، تشکیل هیئت های اندیشه ورز ،تهیه بانک اطاعاتی از فعالان و نخبگان مسجد، رونق بخشیدن به کتابخانه های موجود، مشارکت در طرح های قرآنی همانند طرح تلاوت نور در کانون ها را جزء ضروریات کانون های مساجد عنوان کرد.

 

وی گفت: لازم است با برنامه ریزی صحیح و جذب حداکثری و حضور جوانان، کارکردهای  فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، سیاسی و حتی اقتصادی کانون های مساجد احیا شود.

 

وی بیان داشت: سهم کانون های فرهنگی هنری مساجد در تحقق مسجد طراز اسلامی خیلی بالاست، در این زمینه نیازمند خلاقیت، نوآوری، ابتکار و برنامه ریزی متناسب برای گروه های هدف هستیم تا بتوانیم اقبال بیشتری در جوانان ایجاد کنیم که آینده کشور به وابسته به عملکرد آن هاست.

 

فیض منش عنوان کرد: بر طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب فعالان فرهنگی باید آتش به اختیار باشند به طوری که تدابیری لازم در جهت جذب جوانان ، تجمع فرهنگی و هنری مردم در مساجد بیندیشند.

 

وی گفت: مساجد به عنوان مرکز و پایگاه دینی و فرهنگی ، نقش بسیار حساس و خطیری در ایجاد انقلاب اسلامی و جهت دهی به این حرکت مردمی داشته اند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان همدان افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، خاطره نویسی با موضوع انقلاب اسلامی، پخش سرود های مرتبط با انقلاب از بلندگوهای مساجد در طول دهه فجر، برگزاری جشن فجر در طول دهه در مساجد سراسر استان از جمله ویژه برنامه های دهه فجر است.

 

وی گفت: تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، فراهم سازی زمینه حضور، مشارکت هرچه بیشتر نمازگزاران مساجد در آیین های گرامیداشت ایام الله دهه فجر و آشنایی آنان با دستاوردهای انقلاب اسلامی از اهداف برنامه های دهه فجر است.

انتهای پیام/