هدف شورا توزیع متوازن خدمات در تمامی نقاطع شهر است

گروه جامعه: نخستین دیدار مردمی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان در دوره پنجم با همراهی شهردار و دیگر مسئولان استان با اهالی حصار شهید مطهری (منطقه 4) در حسینه موسی جعفر(ع)  آغاز شد.   به گزارش”فردای همدان”، رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن قدردانی از مدیران حاضر در این دیدار، گفت: مردم ولی […]

گروه جامعه: نخستین دیدار مردمی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان در دوره پنجم با همراهی شهردار و دیگر مسئولان استان با اهالی حصار شهید مطهری (منطقه 4) در حسینه موسی جعفر(ع)  آغاز شد.

 

به گزارش”فردای همدان”، رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن قدردانی از مدیران حاضر در این دیدار، گفت: مردم ولی نعمتان ما هستند و خدمت رسانی به آنها یکی از وظایف مسئولان است که شورای شهر و مدیریت شهری در حد توان و نیز طبق قوانین در راستای توسعه عدالت محورانه گام برمی‌دارند.

 

ابراهیم مولوی با تأکید بر اینکه امروز در شورای پنجم نخستین جلسه ای است که در حصار شهید مطهری برای پاسخگویی به شهروندان و حل معضلات و مشکلات منطقه حضور یافته‌ایم، افزود: در شورای چهارم بخشی از مشکلات این منطقه حل شد که آسفالت ریزی، تنظیف و اجرای برخی امور عمرانی از جمله آنها بوده است که همچنان استمرار دارد.

 

وی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و به تبع آن شرایط اقتصادی شهرداری، ضرورت دارد اقدامات جهادی صورت گیرد تا بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم و  با کار جهادی است که می توان تاکیدات مقام معظم رهبری را محقق بخشید.

 

مولوی اضافه کرد: مشکل اساسی منطقه حصار شهید مطهری اسناد مالکیت موقوفه است که چندین سال است مردم این منطقه با این معضل درگیر هستند.

 

وی معتقد است: امنیت و آسایش امروز ما مرهون ایثارگری‌ و فداکاری های شهیدان و ایثارگرانی است که جان و مالشان را فدای این ممکلت کردند.

 

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به تعهداتی که مدیران خدمات رسان از جمله شرکت‌های گاز و آب‌وفاضلاب اعلام کردند؛ گفت: طبق وعده شرکت گاز، اهالی  منطقه حصار شهید مطهری برای دریافت انشعابات گازی مشکلی نخواهند داشت و همچنین بر اساس وعده مدیریت آبفاضلاب استان همدان نیز خرید انشعابات این شرکت در منطقه به صورت اقساطی انجام می شود.

 

مولوی با اشاره به رودخانه واقع در منطقه 4، افزود: شهرداری پیشنهاد خود را برای دیوارچینی این رودخانه به شورا رائه دهد.

 

وی بر ایجاد فضای سبز، آسفالت و سایر خدمات توسط خدمات شهری تأکید کرد و گفت: بازگشایی معبر 24 متری به بلوار آیت الله نجفی از اقداماتی است که اجرای اتن باعث خارج شدن حصار شهید مطهری از بن بست خواهد شد.

* هدف شورا، توزیع متوازن خدمات در شهر است

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل، ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان نیز ضمن بیان اقدامات این کمیسیون در منطقه 4 گفت: مدیریت شهری باید علاوه بر در نظر گرفتن کمبودهای اقداماتش در مناطق، خدمات ارائه شده را هم انعکاس دهد، چرا که اطلاع از اقدامات  موجب ایجاد دلگری در بین مردم می‌شود.

 

کامران گردان اظهار کرد: در مجموع در منطقه 4، هزار و 700  تن آسفالت با هزینه 340 میلیون تومان انجام شده است که شامل لکه‌گیری نوارهای حفاری و تمامی محله و لکه‌گیری خیابان‌های کوچک و… بوده است.

 

وی به زیرسازی معابر با 50 میلیون تومان اعتبار و هزار و 500 تن آسفالت و بیس‌ریزی اشاره کرد و یادآور شد: همچنین برای جدولگذاری این منطقه 50 میلیون تومان و دیوارکشی رودخانه نیز 350 میلیون تومان هزینه شده است.

 

گردان با اشاره به ترمیم مدرسه فاطمه الزهرا (س) و احداث محوطه فضای سبز به مبلغ 30 میلیون تومان در منطقه 4، ادامه داد: کارگران خدمات شهری به صورت شبانه‌روز در دو شیف کاری در حال خدمات رسانی به شهروندان منطقه چهار هستند و همچنین جمع آوری زباله ها در 3 شیفت کاری توسط مأموران خدمات رسان انجام میشود.

 

سخنگوی شورای شهر همدان در ادامه این نشست به پرداخت عوارض در منطقه 4 اشاره کرد و گفت: مشارکت شهروندان در این منطقه، تنها 2 درصد بوده است، در حالی که پروانه صادر شده برای در این منطقه در مجموع 20 میلیون تومان بوده و هزینه‌های انجام شده شهرداری در این منطق،  چند برابر این مبلغ بوده است.

 

گردان با تأکید بر اینکه در هر صورت هدف شورای شهر توزیع متوازن خدمات در تمامی سطح شهر است، بیان کرد: تلاش ما بر این است که ارائه خدمات مناسبی را در مناطق مختلف شهر شاهد باشیم.

 

وی در ادامه با اشاره به دامداری‌های موجود در منطقه 4، گفت: حدود 40 تا 50 مورد مراکز دامداری در این منطقه وجود داشت که اکثر این مراکز، جمع‌آوری و تعیین‌تکلیف شده‌‎اند، البته چند مورد باقی مانده است که آنها نیز تا پایان سال جمع آوری خواهند شد.

 

گردان همچنین مشارکت شهروندان در مدیریت شهری را لازمه خدمات‌رسانی مناسب در سطح شهر دانست.

 

* آغاز اقدامات متوازن برای حاشیه شهر

 

شهردار همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه در رویکرد جدید مدیریت شهری به همراه سیاست‎‌های عدالت‌محورانه اعضای شورای شهر، اقدامات متوازنی برای حاشیه شهر آغاز شده است، گفت: این مهم برای آن است تا با انجام اقدامات مناسب، رضایتمندی شهروندان را جلب کنیم.

 

عباس صوفی، توجه به مناطق توانمندسازی و حاشیه شهر را از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری برشمرد و افزود: توسعه فضای سبز این منطقه از جمله اقداماتی است که انجام خواهد شد و و در حال حاضر بودجه ای برای احداث پارک در منطقه 4 لحاظ شده است.

 

وی اجرای آسفالت و پوشش رودخانه این منطقه را از دیگر اقداماتی برشمرد که عملیات اجرایی آنها بزودی آغاز خواهد شد.

 

صوفی همچنین اظهار کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده 5، توسعه ساخت‌وساز در مناطق حاشیه شهر به گونه ای خواهد بود تا طبق ضوابط به اسناد عادی هم برابر اسناد سنددار، پروانه ارائه شود.

 

وی با اشاره به تخفیف های تعرفه عوارض پبشنهادی سال 97 در شهرداری، گفت: بر اساس مصوبه، ساخت‌وساز در مناطق حاشیه شهر و املاک مسیری از تخفیفات برخوردار خواهند بود.

 

شهردار همدان، ناحیه‌محوری را یکی از سیاست‌های شهرداری برشمرد و افزود: مسئولان ناحیه میتوانند رابطی بین اهالی، مدیریت شهری و اعضای شورای شهر باشند تا خواسته‌های شهروندان را به مجموعه مدیریت شهری انتقال دهند.

 

صوفی از تجهیز تلفن 137 شهرداری همدان به سامانه پیگیری برای پاسخگویی مطالبات شهروندان خبر داد.

 

* دریافت اقساطی هزینه انشعابات آب‌وفاضلاب در منطقه 4

 

مديرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان هم ضمن قدردانی از اعضای شورا و همکاری آنها با ادارات مختلف، گفت: جمعیت تحت‌پوشش خدمات فاضلاب در کشور 45 درصد است.

 

سید هادی حسینی‌بیدار با بیان اینکه تمامی برنامه های تدارک دیده شده در شهر با هماهنگی شورای شهر به سرانجام میرسد، افزود: اقدامات انجام شده در منطقه حصار مطهری، حاصل هماهنگی و کمک مسئولان به‌ویژه شورای شهر و شهرداری است.

 

حسینی‌بیدار همچنین گفت: تنها رودخانه شهر همدان که عاری از فاضلاب بوده، نیازمند اجرای پوشش سطح آن است.

 

وی با اشاره به درخواست اهالی منطقه 4 برای اجرای فاضلاب در یکی از معابر این منطقه اظهار کرد: باید زیرسازی این معابر به پایان برسد که در نخستین فرصت ممکن، شبکه فاضلاب آن هم اجرایی خواهد شد.

 

مديرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان اظهار کرد: دغدغه مسئولان، هماهنگی برای رفع مشکلات مردم است که تلاش می‌کنیم تا هزینه انشعابات این شرکت به صورت اقساطی دریافت شود.

 

حسینی بیدار همچنین تأکید کرد: با توجه به بارش‌های کم در منطقه، با بحران جدی آب مواجه هستیم که باید فرهنگ صرفه جویی مصرف آب در جامعه نهادینه شود.

 

* توجه مسئولان به مشکلات اولویت‌دار منطقه 4

 

در این جلسه نماینده معتمدان محله حصار مطهری به بیان مشکلات منطقه پرداخت و ضمن قدردانی از اعضای شورای شهر، شهرداری و سایر مدیران خدمات‌رسان برای حضور در این منطقه و حل مشکلات آنها، گفت: با توجه به کمبود منابع مالی، مشکلات این منطقه اولویت‌بندی شده که لازم است مسئولان در این زمینه اقدامات لازم را مورد توجه قرار دهند.

 

وی مهمترین اولویت مشکلات در منطقه 4 را آب‌وفاضلاب برشمرد و ابراز امیدواری کرد: در این زمینه اقدامات مناسبی توسط مسئولان امر، صورت گیرد.

 

با بیان اینکه اجرای پروژه فاضلاب منطقه 4 یکی از اقدامات اثرگذار بود که اخیرا نیمه‌کاره رها شده است، خواستار ادامه فعالیت این پروژه و به اتمام رساندن معابر این منطقه در حوزه شبکه فاضلاب شد.

 

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به معیشیت اقتصادی اهالی منطقه 4 شهر همدان و مصوبات دوره گذشته در فرمانداری، لازم است ارائه انشعابات آب‌وفاضلاب به صورت اقساطی دریافت شود.

 

این معتمد محله همچنین خواستار استقرار دستگاه CPR و مرکز داروخانه در درمانگاه این منطقه شد و بیان کرد: بافت‌های فرسوده یکی از مشکلات این منطقه است که در خطر ریزش قرار دارند.

 

وی خواستار صدور به‌موقع پروانه همراه با سهولت زمان و دریافت هزینه‌های مناسب شد.

 

وی در ادامه با تأکید بر اجرای آسفالت معابر و جدولگذاری در سطح منطقه 4، یادآور شد: متأسفاته تعدادی از خانوارهای این منطقه انشعابات گاز ندارند که نیاز است در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

 

وی با اشاره به قرار گرفتن اداره کل کمیته امداد استان در مناطق بالای شهر، عنوان کرد: با توجه به اینکه تردد برخی شهروندان این منطقه برای بهره‌گیری از خدمات کمیته با هزینه‌های بالایی برای آنها همراه است، می طلبد به دلیل وضعیت معیشیتی خانوارها و صرفه‌جویی در هزینه‌های تردد اهالی، شعبه‌ای از کمیته امداد در این منطقه مستقر شوند.

 

گفتنی است؛ در این مراسم اهالی منطقه 4 نیز به بیان مشکلات خود پرداختند که مقرر شد مسائل مطرح شده به صورت مکتوب درج شود تا ضمن پیگیری اهالی و شورای شهر، رسیدگی شوند.

 

شایان ذکر است، دیدارهای مردمی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرهمدان قرار است هر 2 هفته یکبار در یکی از محلات شهر با هدف رفع مشکلات و دغدغه‌های شهروندان و پاسخگویی به آنها، ادامه داشته باشد.