اخذ شهریه از دانشجویان مهمان و انتقالی در دانشگاه‌های دولتی خلاف قانون است

  گروه جامعه: عضو کمیسیون کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اقدام دانشگاه‌های علوم پزشکی و برخی دانشگاه‌های وزارت علوم مبنی بر اخذ شهریه از دانشجویان مهمان و انتقالی را خلاف قانون برشمرد.   به گزارش”فردای همدان”، جبار کوچکی نژاد در با انتقاد از اخذ شهریه در برخی دانشگاه‌های دولتی از دانشجویان روزانه، گفت: بر اساس […]

 

گروه جامعه: عضو کمیسیون کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اقدام دانشگاه‌های علوم پزشکی و برخی دانشگاه‌های وزارت علوم مبنی بر اخذ شهریه از دانشجویان مهمان و انتقالی را خلاف قانون برشمرد.

 

به گزارش”فردای همدان”، جبار کوچکی نژاد در با انتقاد از اخذ شهریه در برخی دانشگاه‌های دولتی از دانشجویان روزانه، گفت: بر اساس قانون، برای دانشجویانی که در دانشگاه‌‎های دولتی روزانه قبول می‌شوند بسته به نوع دانشگاه، بودجه و سرانه‌ای در نظر گرفته می‎شود؛ به همین دلیل اخذ شهریه از دانشجویان روزانه خلاف قانون است.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: اخذ شهریه از دانشجویان روزانه بیشتر در مواردی رویت می‌‍شود که دانشجو مهمان یا انتقالی گرفته باشد که شهریه گرفتن از دانشجو در این صورت نیز خلاف قانون به شمار می‌آید.

 

وی ادامه داد: برای مثال دانشجویی ساکن گیلان در دانشگاه نوبت روزانه همدان پذیرفته و با انتقالی وی به استان گیلان نیز موافقت می‌شود ولی او در دانشگاه مقصد دانشجوی شبانه به شمار می‌آید و از او شهریه اخذ می‌شود.

 

کوچکی‌نژاد بیان کرد: این رویه که در دانشگاه‌های علوم پزشکی و برخی دانشگاه‌های وزارت علوم دیده می‌شود، خلاف قانون است چراکه دولت اعتبار لازم برای تحصیل این دانشجو را در قانون بودجه پیش بینی کرده است لذا تحصیل تمام دانشجویان دولتی روزانه اعم از انتقالی و مهمان باید رایگان باشد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: تعداد دانشجویان مهمان و انتقالی کم نیست و وزارت علوم وزارت بهداشت باید مشخص کنند که اعتبار پیش بینی شده برای این دانشجویان را در چه محلی هزینه کرده‌ا

انتهای پیام/