سیستم بانکی در کل کشور مشکلات اساسی دارد

گروه اقتصاد: رئیس مجمع نمایندگان استان همدان بیان کرد: سیستم بانکی در کل کشور مشکلات اساسی دارد و به دلیل همین مشکلات نمی‌تواند آن گونه که باید در خدمت کشور باشد. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” محمدی مهدی مفتح در شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه از فعالیت‌های صورت گرفته در بانک‌های […]

گروه اقتصاد: رئیس مجمع نمایندگان استان همدان بیان کرد: سیستم بانکی در کل کشور مشکلات اساسی دارد و به دلیل همین مشکلات نمی‌تواند آن گونه که باید در خدمت کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” محمدی مهدی مفتح در شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه از فعالیت‌های صورت گرفته در بانک‌های استان همدان رضایت کامل داریم، عنوان کرد: سیستم بانکی در کل کشور مشکلات اساسی دارد و به دلیل همین مشکلات نمی‌تواند آن گونه که باید در خدمت کشور باشد.

 

وی ادامه داد: بدون حضور بانک نمی‌توان انتظار سرمایه‌گذاری و رشد تولید را داشت، حتی اگر سرمایه‌گذار تمام اعتبارات را داشته باشد و به وام بانکی نیازی نداشته باشد به دلیل موانع اقتصادی باید حتما بانک به کمک او آمده و در سرمایه‌گذاری مشارکت کند.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به اینکه باید فکری برای اصلاح نظام بانکی کرد، ابزار کرد: برای حل این مشکل فعالان عرصه اقتصاد برای اصلاح نظام بانکی می‌توانند پیشنهادات خوبی ارائه کنند.

 

مفتح اظهار کرد: برای کاهش سود بانکی باید مکانیسم اقتصادی، تعادل اقتصادی و بازار پول به این نتیجه برسد که سود کاهش پیدا کند.

 

وی افزود: دولت در کنار اینکه تلاش می‌کند به بانک‌ها فشار وارد نشود می‌خواهد برای بافت فرسوده هم یارانه بدهد.

 

وی همچنین خبر داد: به دلیل زلزله های اخیر در تهران استان همدان معین منطقه 3 تهران شده است تا در صورت زلزله بتواند کمک‌های لازم و مورد نیاز را به منطقه برساند.

انتهای پیام/