با تخریب بناهای تاریخی میراثی برای آیندگان به جا نخواهیم گذاشت

عضو علی البدل شورای شهر همدان گفت: مسلما این ما هستیم که با تخریب بناهای تاریخی بعد از مدتی میراثی برای آیندگان به جا نخواهیم گذاشت. افشین ابراهیمی در گفت‌وگو “فردای همدان”، در رابطه با تخریب خانه‌های چمن کبابیان همدان، اظهار کرد: درباره تخریب خانه‌های تاریخی چمن کبابیان چند مساله را باید مدنظر قرار داد. […]

عضو علی البدل شورای شهر همدان گفت: مسلما این ما هستیم که با تخریب بناهای تاریخی بعد از مدتی میراثی برای آیندگان به جا نخواهیم گذاشت.


افشین ابراهیمی در گفت‌وگو “فردای همدان”، در رابطه با تخریب خانه‌های چمن کبابیان همدان، اظهار کرد: درباره تخریب خانه‌های تاریخی چمن کبابیان چند مساله را باید مدنظر قرار داد. براساس اعلام میراث فرهنگی به عنوان مرجع قانونی این خانه‌ها ثبت نشده بودند و این خانه‌ها باید ثبت می‌شدند مخصوصا اگر مدعی این هستیم که عمر خانه‌ها به دوره قاجار و یا دوره پهلوی اول برمی‌گردد.
وی با بیان اینکه این خانه ها چرا ثبت نشدند یک مساله است و امیدوارم متولیان میراث فرهنگی همدان پاسخ مناسبی برای آن ارایه دهند، افزود: اما مساله دیگر و البته ناراحت‌کننده آن است که چرا ما به بهانه ثبت نشدن اقدام به تخریب فضاهای قدیمی می‌کنیم.
ابراهیمی با اشاره به اینکه در توضیح مساله باید اذعان کرد: ما به جای نگهداری این خانه‌ها و تبدیل آنها به میراث فرهنگی در آینده، اقدام به تخریب آن می‌کنیم تا اصلا در آینده هم ثبت میراث نشود. مسلما این ما هستیم که بعد از مدتی میراثی برای آیندگان به جا نخواهیم گذاشت. اگر این روند ادامه پیدا کند می توان پیش‌بینی کرد مردم 100 ساله آینده میراثی از دوره معاصر ما نخواهند داشت.
عضو علی البدل شورای شهر همدان در پایان خاطرنشان کرد: از زاویه دیگری که می توانیم به موضوع نگاه کنیم بحث توسعه است؛ نباید فراموش کنیم که در توسعه فضاهای فیزیکی مجاز به تخریب میراثی که می تواند برای آیندگان یادگار بماند، نیستیم. صرف کلنگی بودن ساختمان‌ها دلیل قابل قبولی نیست .

خبرنگار: مجیر خضریان

منتشرکننده: مهری درویش قنبر

انتهای پیام/