بین بد و بدتر “بد” را انتخاب کردم

شهردار همدان گفت: برای چمن کبابیان بین بد و بدتر، بد را انتخاب کردم چراکه ساختمان داشت خراب می‌شد. عباس صوفی در گفتگو با خبرنگار “فردای همدان”، در رابطه با تخریب سه خانه تاریخی در محله کبابیان اظهار کرد: من بین بد و بدتر بد را انتخاب کردم چراکه ساختمان داشت خراب می‌شد و اگر […]

شهردار همدان گفت: برای چمن کبابیان بین بد و بدتر، بد را انتخاب کردم چراکه ساختمان داشت خراب می‌شد.

عباس صوفی در گفتگو با خبرنگار “فردای همدان”، در رابطه با تخریب سه خانه تاریخی در محله کبابیان اظهار کرد: من بین بد و بدتر بد را انتخاب کردم چراکه ساختمان داشت خراب می‌شد و اگر خدایی نکرده بلایی سر کسی می‌آمد می‌گفتند چرا شهرداری به وظیفه خود عمل نکرد.

 

شهرداری همدان با اشاره به اینکه مجددا احیاء بافت می‌کنیم، افزود: مهندسی می‌گفت مسکن و شهرسازی شش ماه پیش ما را برای احیا و بازسازی خانه‌های چمن کبابیان دعوت کرد و ما را برای بازسازی سر محل برد اما هیچ یک از خانه‌ها بن نداشتند و قابل احیا نبودند.

 

وی با تاکید بر اینکه با حفظ مرکز محله می‌خواهیم چمن کبابیان را بازسازی کنیم، بیان کرد: قرار است در این محله ترکیبی از پارک و چند خانه مغازه درست شود.

 

صوفی در پاسخ به اینکه چرا با میراث فرهنگی هماهنگ نشد، گفت: بارها به میراث فرهنگی و مسکن نامه زده شد که بیایید و تعیین تکلیف کنید اما پاسخی دریافت نشد؛ از خردادماه 95، مهندس فتحیان‌نسب در این راستا به میراث فرهنگی نامه زده اما تاکنون تعیین تکلیف نشده است.

 

شهردار همدان در پایان با بیان اینکه مهمتر از بحث تاریخی بحث حفظ جان مردم است، خاطرنشان کرد: قول می‌دهم منطقه چمن کبابیان را نوسازی کنم.

 

خبرنگار: مجیر خضریان

منتشرکننده: مهری درویش قنبر