تخریب خانه‌های تاریخی همدان تکرار نشود

  رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامي شهر همدان گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که تخریب خانه‌های تاریخی در همدان تکرار نشود. رضوان سلماسی در گفتگو با خبرنگار “فردای همدان”، در رابطه با تخریب خانه‌های چمن کبابیان، اظهار کرد: درست است که اشتباه را شهرداری انجام داده اما این اشتباه تنها گردن شهرداری را […]

 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامي شهر همدان گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که تخریب خانه‌های تاریخی در همدان تکرار نشود.

رضوان سلماسی در گفتگو با خبرنگار “فردای همدان”، در رابطه با تخریب خانه‌های چمن کبابیان، اظهار کرد: درست است که اشتباه را شهرداری انجام داده اما این اشتباه تنها گردن شهرداری را نمی‌گیرد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامي شهر همدان با بیان اینکه قرار بوده بافت چمن کبابیان حفظ و مرمت شود، افزود: اما هیچ‌یک از سازمان‌های متولی در این امر ورود پیدا نکردند، تا جایی که شاهد تخریب خانه‌های تاریخی شدیم.

 

وی با اشاره به اینکه محله کبابیان در محله بافت تاریخی همدان قرار گرفته و مستلزم فکر و برنامه است، بیان کرد: چمن کبابیان باید برای ما مهم باشد و بافت محله‌ای آن حفظ شود. من تخصص تایخی و میراثی ندارم اما می دانم نباید شتاب زده کاری انجام داد چراکه به خود محله نیز آسیب می‌زند.

 

سلماسی با بیان اینکه از سال 84 بافت محله ای همدان ثبت ملی شده و مصوبه ماده پنج دارد، خاطرنشان کرد: نباید می‌گذاشتیم کار به اینجا می‌رسید و خانه‌های تاریخی تخریب می‌شدند؛ از این به بعد ما باید به نوعی حرکت کنیم که این اتفاقات در همدان تکرار نشود.

 

خبرنگار: مجیر خضریان

منتشرکننده: مهری درویش قنبر

انتهای پیام/