ضرورت ايجاد اماكني به منظور دسترسي شهروندان به ورزش‌ ایمن و ارزان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامي شهر همدان با تأکید بر اینکه در نظر داریم اماکنی برای ورزش‌های ایمن، در دسترس و ارزان قیمت را در سطح شهر برای شهروندان ايجاد كنيم؛ گفت: باید ایجاد این اماکن در سطح شهر گسترش یابد و نیاز است شهرداران مناطق با شورا در یک راستا باشند. به گزارش […]

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامي شهر همدان با تأکید بر اینکه در نظر داریم اماکنی برای ورزش‌های ایمن، در دسترس و ارزان قیمت را در سطح شهر برای شهروندان ايجاد كنيم؛ گفت: باید ایجاد این اماکن در سطح شهر گسترش یابد و نیاز است شهرداران مناطق با شورا در یک راستا باشند.

به گزارش “فردای همدان”، رضوان سلماسی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با موضوع بررسی سیاست‌های کمیسیون، بررسی وضعیت زمین‌های ورزشی فرهنگی مناطق و بررسی طرح دوچرخه‌سواری و ورزش صبحگاهی پرسنل، اظهار کرد: اهداف، برنامه‌ها و سیاست کاری بر اساس شهر و فرهنگ شهر در حوزه وظایف شهرداری تعریف شده است.

 

سلماسی ترویج فرهنگ شهروندی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، بهبود مستمر فضای فرهنگی شهر و همگانی کردن ورزش همگانی در بین شهروندان را از جمله اهداف فرهنگی شورا و شهرداری برشمرد و گفت: افزایش سرمایه اجتماعی و حس تعلق به شهر، ترویج باورها و ارزش‌های اسلامی و ایرانی، غنی‌سازی اوقات فراغت و افزایش نشاط اجتماعی شهروندان، افزایش توانمندی‌ها، آگاهی‌ها و مهارت‌های عمومی و تخصصی شهروندان و مشارکت در برگزاری رویدادهای بین‌المللی 2108 از دیگر اهداف است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با بیان اینکه برای آموزش شهروندی باید در راستای شاخص‌های تعریف شده حرکت کنیم، افزود: حرکت‌ها و اقدامات باید همگام و هم‌راستا برای رسیدن به یک هدف مشترک باشد که بازتاب آن را در سطح شهر عمومی ببینیم.

 

سلماسی همگانی کردن ورزش و اجرای پروژه‌های ورزشی در شهرداری مناطق را مستلزم هماهنگی شهرداری‌های مناطق با این کمیسیون دانست و یادآور شد: یکی از اهداف کمیسیون تحقق این مهم است و پیشنهاد این بود زمین‌های ورزشی در مناطق مشخص شده و برای آنها طرح و برنامه بنویسیم.

 

وی با بیان اینکه در بازه زمانی کوتاه لازم است هر بخش دارای قابلیت تبدیل به فضای ورزشی حتی کوچک، توسط شهرداری مناطق معرفی شود، گفت: به منظور حفظ، نگهداری و مدیریت این زمین‌ها می‌توان از ظرفیت شورای اجتماعی محلات و مشارکت مردمی کمک گرفت.

 

وی تاکید کرد: لازم است دبیرخانه شورای اجتماعی محلات هر چه سریعتر راه اندازی شود چرا که با این اقدام احتمال موفقیت بالاتر خواهد بود و با تعلل در راه اندازی آن شاید نتوانیم بهره برداری بهتری داشته باشیم.

 

سلماسی با اشاره به ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و دوچرخه در سطح شهر گفت: در راستای ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه، ما ابتدا این امر را از شهرداری آغاز می کنیم که پیگیری اجرای طرح دوچرخه‌سواری کارکنان شهرداری هستیم و اجرای این طرح به منظور کاهش استفاده از خودرو و کاهش آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست است، چرا که وقتی متولیان امر در رأس کار قرارگیرند تأثیرگذاری کار بیشتر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه علاقمندان به دوچرخه‌سواری در سطح شهر زیاد هستند، افزود: متأسفانه سطح ایمن در شهر برای دوچرخه‌سواران کم است وگرنه دوچرخه‌سواران همدان تا الوند نیز رفته‌اند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان پیشنهاد کرد: در روز 29 دیماه جاری به مناسبت روز هوای پاک، استفاده از اتوبوس‌ها برای ترویج هوای پاک به صورت رایگان باشد.

 

سلماسی با بیان اینکه در صورتی که در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، مناطق هم راستا باشند، نتیجه کار در شهر دیده می‌شود، ادامه داد: کار مقطعی موجب عدم تناسب در کار می‌شود.

 

وی یادآور شد: ست‌های ورزشی به کار گرفته شده در پارک‌ها و اماکن ورزشی شهرداری برای سلامت است؛ بر این اساس باید در خرید ست‌های ورزشی دقت کنیم که استاندارد و آموزش نحوه استفاده از آنها نیز مد نظر باشد.

 

سید مسعود عسگریان رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی و اداری شورای شهر همدان هم تاکید کرد: ضروری است فرهنگ استفاده کمتر از خودروهای شخصی در جامعه نهادینه شود .

انتهای پیام/