شهرداری جایگاه مدیریت شهری را ندارد

  گروه جامعه: رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: در حال حاضر شهرداری جایگاه مدیریت شهری را ندارد، زیرا اختیاراتش در این حد نیست.   به گزارش “فردای همدان”، ابراهیم مولوی در صحن علنی شورای شهر با اشاره به اینکه برای شهرداری‌ها 500 وظیفه تعریف شده است، افزود: در تمام شهرهای پیشرفته دنیا که امروزه […]

 

گروه جامعه: رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: در حال حاضر شهرداری جایگاه مدیریت شهری را ندارد، زیرا اختیاراتش در این حد نیست.

 

به گزارش “فردای همدان”، ابراهیم مولوی در صحن علنی شورای شهر با اشاره به اینکه برای شهرداری‌ها 500 وظیفه تعریف شده است، افزود: در تمام شهرهای پیشرفته دنیا که امروزه به درصد قابل توجهی از توسعه‌یافتگی و رفاه اجتماعی رسیده اند، وظایف مدیریت شهری را 22 اداره انجام می‌دهند و هدایت آنها با شهردار است.

 

وی با بیان اینکه شهرداران در کشورهای توسعه یافته دارای قدرت اجرایی بالایی هستند، عنوان کرد: تاکنون شورای دوره چهارم و پنجم به تناسب محدودیت مالی، برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه تحت پوشش بهزیستی همدان گام برداشته‌اند و به طور قطع برای ادامه همکاری ها هم تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت.

 

رئیس شورای شهر همدان با اعلام اینکه ایجاد مراکز نگهدری کارتن‌‎خواب‌ها، ایجاد سرپناه برای معتادان و ارائه خدمات مناسب به آنها و… توسط شهرداری همدان انجام شده است، اظهار کرد: مدیریت شهری همدان، بهزیستی را همراهی و کمک میکند.

 

مولوی گفت: شهرداری‌ها از نظر منابع مالی دچار مشکل شده و رکود در بخش مسکن موجب شده است تا 90 درصد آیتم‌های درآمدی شهرداری همدان قطع شود .

 

رئیس شورای شهر همدان درباره مناسب‌سازی شهری برای تردد معلولان هم یادآور شد: خیابان‌های 6 گانه شهر همدان از نظر دستیابی توان‌یابان و معلولان شرایط مطلوبی دارد، اما با شرایط ایده آل فاصله داریم.

 

مولوی با بیان اینکه بیشتر سرویس‌های بهداشتی طوری طراحی شده است که معلولان بتوانند از آن استفاده کنند، افزود: مکان‌هایی که می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری برای ارائه کمک و خدمات داشته باشد از سوی سازمان بهزیستی به شهرداری همدان اعلام شود تا کمک کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مجموعه دولت دنبال این است که رفاه اجتماعی را گسترده کرده و سطح آن را افزایش دهد، بیان کرد: فرهنگسراها با هزینه شهروندان در نقاط مختلف شهر ساخته شده و بخشی از ظرفیتهای سخت افزاری ما خالی است که این آمادگی وجود دارد در اختیار سازمان بهزیستی برای استفاده جامعه تحت پوشش، قرار گیرد.

 

رئیس شورای شهر همدان با اعلام اینکه تن نحیف شهرداری همدان توان کمک‌های بسیار را ندارد، اظهار کرد: شهرداری همدان در حد توان آمادگی ارائه خدمات به معلولان و توان یابان را دارد، اما باید شهرداری نیز از نظر مالی درک شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان همدان هم در ادامه با بیان اینکه یکی از ارکان مهم که می‌تواند سازمان بهزیستی را در سیاست‌گذاری کمک کند، شورای شهر است؛ گفت: 189 وظیفه در کشور برعهده سازمان بهزیستی است که این موضوع یک فرصت بوده و تهدید نیست.

 

حمیدرضا الوند با اشاره به اینکه به عنوان یکی از متخصص‌ترین سازمان‌ها در حوزه اجتماعی هستیم که دولت و نظام به ما اعتماد کرده است، افزود: 16 هزار نفر تحت پوشش سازمان همدان است که در مجموع 503 هزار نفر از خدمات پیشگیری دریافت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه اخیرا غربال‌گری ژنتیکی برعهده سازمان بهزیستی قرار گرفته است، عنوان کرد:  16 مرکز ترک اعتیاد در استان همدان وجود دارد که امسال به هزار نفر خدمات داده است، یک مرکز برای بانون در همدان وجود دارد که دومین مرکز نیز بزودی در ملایر راه‌اندازی می‌شود.

 

الوند با اعلام اینکه 13 مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در همدان فعالیت می‌کنند که که یارانه نگهداری این کودکان 350 هزار تومان است و سازمان پرداخت می‌کند، اعلام کرد: 307 مهد کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند

 

به گفته وی، سال گذشته 7 میلیارد تومان برای اشتغال جامعه هدف در نظر گرفته شده بود که امسال این رقم به 23 میلیارد تومان افزایش یافته و اشتغالزایی هزار و 223 نفر هدفگذاری شده است.

 

الوند اظهار کرد: بیشترین تأکید را روی اشتغال کارفرمایی گذاشتیم که به بنگاه‌های اقتصادی متوسط و کوچک کمک کند، زیرا تسهیلات سازمان با کارمزد 4 درصد است و در برابر تسهیلات با کارمزد 18 درصدی ستاد تسهیلات از ویژگی‌های بسیار بهتری برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه به کمک و همکاری مدیریت شهری نیاز داریم، بیان کرد: سیاست‌گذاری مدیریت شهری در دستان شهرداری است و باید از همه توان در این زمینه استفاده کند.

 

مدیرکل بهزیستی استان همدان با تأکید بر اینکه مبلمان شهری برای معلولان مناسب‌سازی شود، گفت: آمار آسیب‌های اجتماعی تصاعدی بالا می‌رود و اگر امروز دغدغه ما برای آسیب‌های اجتماعی در کشور افزایش یافته، این است که این آسیب‌ها به در خانه همه رسیده است.

انتهای پیام/