معيارهاي دانش‌فردي در حال رشد و تغيير است

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري شهرستان همدان گفت: تعليم مهارت‌هاي زندگي رويکرد مهم در شوراي پشتيباني نهضت سواد آموزي شهرستان همدان است. به گزارش “فردای دهمدان”، علي‎اصغر ناظري‎پور در شوراي پشتيباني نهضت سوادآموزي شهرستان همدان اظهار کرد: آگاهي، دانش و بينش مردم از تحولات کشور و منطقه موجب حساسيت در پيگيري مطالبات آنها در چهارچوب قانون […]

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري شهرستان همدان گفت: تعليم مهارت‌هاي زندگي رويکرد مهم در شوراي پشتيباني نهضت سواد آموزي شهرستان همدان است.

به گزارش “فردای دهمدان”، علي‎اصغر ناظري‎پور در شوراي پشتيباني نهضت سوادآموزي شهرستان همدان اظهار کرد: آگاهي، دانش و بينش مردم از تحولات کشور و منطقه موجب حساسيت در پيگيري مطالبات آنها در چهارچوب قانون مي شود .

 

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري شهرستان همدان افزود: طبق آمار دستگاه هاي حمايتي بيشتر افراد تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي از سواد حداقليِ پنجم ابتدايي و حتي تحصيلات دانشگاهي برخوردار هستند .

 

وي با بيان اينکه يکي از مشکلات مغفول مانده در اجتماع عدم اطلاع و نبود آشنايي با مهارت هاي زندگي است تصريح کرد : آموزش و پرورش بايد در زمينه و بخش هاي مهمي از قبيل مهارت هاي زندگي و نه گفتن را در جامعه دانش آموختگان خود بسط دهد .

 

علي اصغر ناظري پور اظهار داشت: شوراي پشتيباني سواد آموزي شهرستان همدان در رويکرد کاري خود تنها به بحث خواندن و نوشتن بسنده نکرده و به آموزش مباحث مهمي از جمله مهارت هاي زندگي ، احسان ، کنترل خشم ، سخن گفتن و ازدواج آسان در کنار مبحث سواد آموزي مي پردازد .

 

وي ضمن تبريک کسب رتبه کشوري نمايندگان سواد آموزي ناحيه يک و دو آموزش و پرورش شهرستان همدان خاطرنشان کرد: شهرستان همدان به همت متوليان شوراي پشتيباني سواد آموزي در حوزه تعليم به سوادآموزان حائز رتبه کشوري شده است .

 

اين مقام مسئول خبر داد: تدوين و ارسال بيش از 13 هزار سند عملکرد کاري در حوزه سواد آموزي شهرستان همدان بسيار قابل تقدير است .

 

وي بر اهميت دانش در زندگي تاکيد کرد و افزود: استان همدان در زمينه سواد آموزي رتبه اول را کسب کرده و در اين بين شهرستان همدان با سه درصد بيشتر از ميانگين استاني به سطح پوشش 97 درصدي سواد آموزي رسيده است .

 

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري همدان عنوان کرد: تحقق سواد آموزي و ارتقا درصدي در اين حوزه کاري بسيار مشکل بود اما شهرستان همدان به جايگاه خوبي در اين راستا رسيده است .

 

وي در خصوص احصا و دقت ثبت آمار بي سوادي گفت : ثبت آمار بي سوادي از چند مرجع صورت مي گيرد که ارسال آمار با اتفاق نظر شورا در دستگاه هاي شهرستان يکپارچه و براي جلو گيري از ثبت هاي غير قابل تغيير هماهنگ شود .

 

ناظري پور ادامه داد: تبليغ در رسانه هاي جمعي، صداو سيما حضور فعال در جلسه ها و اجراي مصوبات مي تواند محرکي در ارتقا دانش اجتماعي و باعث ريشه کني بي سوادي شود .

 

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري همدان عملکرد شوراي سواد آموزي شهرستان همدان را مثبت ارزيابي کرد و افزود: بعضا سوال هايي مبني بر ريشه کني بي‌سوادي پيش مي آيد که بايد دانست بي سوادي تنها نوشتن و خواندن نيست و معيار هاي سواد و ارتقاء دانش فردي، روز به روز گسترده مي شود .

 

وي با اشاره به شعار سازمان بين المللي يونسکو که اگر کسي زبان کامپيوتر بلد نباشد بي سواد است تصريح کرد: مقاطع سواد آموزي دائم در حال رشد و تغيير است و تنها طي کلاس اول و دوم مدرسه فرد را با سواد نمي کند.

 

معاون سواد آموزي اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نيز گفت: سوادآموزي داراي سه دوره يادگيري ، تحکيم و انتقال است که در دوره يادگيري چهار ماه، در دوره تحکيم دو ماه و در دوره انتقال 70 ساعت آموزش پيش بيني شده است .

 

محمد پورداوود اضافه کرد: عنوان دوره پاياني سواد آموزي انتقال است که در اين دوره سوادآموزان به مدت هشت ماه تحت تعليم قرار خواهند گرفت .

 

رييس اداره آموزش و پروش ناحيه يک شهرستان همدان نيز گفت: در هفته سواد آموزي 2 مرکز جديد سواد آموزي در زندان مرکزي و شهرک وليعصر (عج) همدان راه اندازي شد.

 

وي با اشاره به شعار هفته سواد آموزي سال جاري با عنوان “سواد آموزي و دنياي ديجيتال”، اضافه کرد: چهار مولفه  خود شناسي ، شخصيت انساني وتعليم ارتباط با تربيت انساني مورد بررسي و توجه قرار گرفته است.

 

بهمن پارسا در ادامه گفت: درتقسيم بندي نهضت سواد آموزي مقاطع اول و دوم ابتدايي بيسواد و سوم و چهارم ابتدايي کم سواد بوده و فقط افرادي که مدرک پايان تحصيلي پنجم ابتدايي را دارند باسواد به شمار مي روند .

انتهای پیام/