بازدید مدیران کل اقتصاد و دارایی و دیوان‌محاسبات استان از نیروگاه‌های خورشیدی باباطاهر و بوعلی

گروه اقتصاد: نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی به همراه مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان از نیروگاه خورشیدی باباطاهر و بوعلی در شهرستان‌های فامنین و قهاوند با سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها بازدید کردند. به گزارش “فردای همدان”، سید ناصر محمودی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در حاشیه این بازدید گفت: شرکت آلمانی آتوس […]

گروه اقتصاد: نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی به همراه مدیرکل دیوان محاسبات استان همدان از نیروگاه خورشیدی باباطاهر و بوعلی در شهرستان‌های فامنین و قهاوند با سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها بازدید کردند.

به گزارش “فردای همدان”، سید ناصر محمودی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در حاشیه این بازدید گفت: شرکت آلمانی آتوس با سرمایه گذاری در احداث نیروگاه های خورشیدی در استان همدان  تاکنون اقدام به احداث و نصب 4 نیروگاه ۷ مگاواتی نموده که پنجمین نیروگاه نیز در قهاوند در حال احداث است.

 

وی در تشریح نیروگاه های به بهره برداری رسیده گفت: نیروگاه خورشیدی شهدا در روستای کردآباد، خلیج فارس در قهاوند و امیرکبیر  در آق بلاغ لتگاه به بهره برداری رسیده اند و نیروگاه باباطاهر در شهرستان فامنین نیز به ظرفیت 7 مگاوات به شبکه برق وصل شده است. همچنین نیروگاه خورسیدی 7 مگاواتی دیگر با نام بوعلی در قهاوند کلید خورده و در حال نصب می باشد.

 

به گفته وی میزان سرمایه گذاری هر یک از نیروگاه های 7 مگاواتی توسط  آلمانی ها در استان همدان به مبلغ هشت و نیم میلیون یورو(367 هزار و 820 میلیون ریال) است که سرمایه گذاری صورت گرفته به صورت صد در صد خارجی است. اما شرکت آفتاب ماد راه ابریشم بعنوان طرف ایرانی سرمایه گذار در این پروژه ها فعالیت دارد.

 

گفتنی است شرکت آلمانی آتوس دومین شرکت بزرگ نصب کننده نیروگاه های خورشیدی در دنیا است.

انتهای پیام/